When children of the night roam the day

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 14 Feb 2020, 11:28

Hij was er nu. Hij zou over haar waken. De woorden maakten dat er nog een laatste snik aan haar lippen ontsnapte terwijl ze haar gezicht tegen zijn borst drukte. Had ze zich ooit eerder zo veilig gevoeld in iemands armen?
"Ik... In.. in mijn dromen komt het steeds terug dat je me..." Kon ze het hem vertellen? Het was een herinnering die hij niet meer had, en misschien moest dat ook zo blijven. Maar ze kon het bij niemand anders kwijt en de terugkerende nachtmerrie brak haar inmiddels redelijk op. "Ik droom steeds over het moment dat Ivan je me een bloedhoer laat noemen," zei ze uiteindelijk zacht. De droom was iets anders, iets verknipter, een stuk rauwer en met Sevas hatelijker. Maar dat hoefde hij niet per se te weten. Dus deelde ze alleen wat de droom had doen ontstaan.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 14 Feb 2020, 19:51

Daar was hij al een beetje bang voor geweest. Sevas zuchtte lichtjes en trok haar dicht tegen zich aan in een knuffel. Vervolgens hief hij haar kin en keek haar ernstig aan. "Ik zal je nooit zo zien, Cyra. Je bent prachtig en sterk en veerkrachtig en slim en koppig en grappig en lief, en wat je zeker niet bent is dát." Waarna hij zacht een kus op haar voorhoofd drukte. Hij zou dat woord nooit vrijwillig in de mond nemen en hij wilde dat ze dat wist zonder daar de aandruk op te leggen. En dus legde hij de nadruk op was ze allemaal wél was in zijn ogen.
"Ik begin je Sire steeds een beetje meer te haten," bromde hij, met zijn gezicht in haar haren gedrukt. Dat wijf kon maar beter niet haar gezicht laten zien en dat soort dingen zeggen, want dan was het absoluut gedaan met haar leven.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 19 Feb 2020, 12:24

"Ze was niet altijd slecht," mompelde Cyra zacht, terwijl ze het zich gemakkelijk maakte tegen zijn borst. Cyra kon het niet in haar hoofd toestaan dat ze de vrouw alleen maar haatte, hoewel er een dikke kans in zat dat de vrouw haar had gestolen van een ander gezin en haar zo de kans op een normaal leven had afgenomen. Maar daar kon ze niet steeds op terugkijken, daar zou elk mens depressief van worden. Met een zucht streek Cyra door haar witte lokken en keek toen met een zachte glimlach naar Sevas op. Haar paarsige ogen leken haast te gloeien in het donker, hoewel dat waarschijnlijk kwam door een streep binnenvallend licht. Ze rekte zich kort uit om een kus op zijn lippen te drukken. Zijn woorden deden haar goed, en ze wist heus wel dat hij haar niet echt zo had genoemd maar ja... Het was nogal een woord voor hun soort, een veroordeling waarvan ze de brandmerken altijd met zich mee zou dragen. De kans dat de resterende littekens nu nog weg zouden trekken was gewoon heel klein.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 28 Feb 2020, 11:45

"Natuurlijk niet," stemde Sevas in. Hij keek haar liefdevol aan en streelde een losse lok uit haar gezicht. "Ze heeft jou opgevoed." En Cyra was wonderbaarlijk goed terechtgekomen. Alleen had die vrouw wel extreem veel steken laten vallen in de opvoeding. Hij begreep ook wel dat Cyra het daar niet over wilde hebben. Dat ze haar Sire ergens toch ook zag als een andere vrouw. De enige moeder die ze had gekend, waarschijnlijk en daar wilde je -meestal- niet al te slecht over denken.
"Ik heb je," suste hij. "Probeer nog maar wat te slapen."

In de week die volgde, bouwden ze al snel een fijn ritme op. Cyra kwam eigenlijk elke avond bij hem slapen (ook als ze niet sliepen). Sevas kookte meestal, of zorgde voor een snack als ze moest blokken of terugkwam van een laat college. Hij nam haar mee naar de gym waar hij trainde en begon haar een basis aan te leren voor stoten en schoppen. Simpele dingen die extreem veel pijn konden doen. Bovenal leerde hij haar dat ze altijd het gevecht uit de weg moest gaan. Verdwijnen, wegrennen, wat dan ook. Vechten was altijd de laatste optie.
In de avonden was Sevas veel bezig met zijn eigen onderzoeken, lesvoorbereiding en meditatie. Het hielp hem rustig te blijven en het was een manier van mind over body waar hij in afgelopen jaren al heel veel aan had gehad.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 03 Mar 2020, 11:49

Dat ze vaak samen in de sportschool te zien waren viel natuurlijk op, en opnieuw moest Cyra een verhaal spinnen dat nog een beetje geloofwaardig was. En tegelijk vond ze het vreselijk hoe erg haar humeur af leek te hangen van Sevas, en of hij wel of geen aandacht aan haar besteedde. Aan de andere kant, wie werd er niet chagrijnig als je ineens werd genegeerd door iemand waar je verliefd op was? Ze had af en toe nog wat sms'jes uitgewisseld met Abby, die ook maar al te gelukkig was dat de twee weer bij elkaar waren.

De klop op de deur van zijn kantoor was ongepland. Het was midden op de dag, en hoewel iedereen inmiddels wel wist dat ze op zijn minst aan het daten waren (het gesprek over hoe hun relatie nou echt zat hadden ze beiden een beetje vermeden tot nu toe leek het) hielden ze het op de campus zelf normaal iets afstandelijker, en Cyra had zich niet in kunnen houden. Ze had hem door haar tentamens en papers weinig gezien de afgelopen twee weken en ze had wat te vieren. En dus had ze lekkers bij zich, en een fles champagne. Goede champagne zelfs, waarvan ze wist dat het qua smaak voor hem ook echt nog wel wat moest doen. De fles had haar redelijk een rib uit haar lijf gekost maar het kon haar weinig schelen. Normaal vierde ze goede cijfers met Charlie, maar die had er even mee te leven dat ze die morgen wel zou tackelen voor hun traditionele espresso martinis.
"Seva... Ooh... Sorry professor, ik wist niet dat u..." De blik die Nathalie haar toewierp toen Cyra haar hoofd om de deur stak zou zelfs een vampier kunnen doden, zoveel vuur spoog hij. En lag het aan Cyra, of had ze wel een heel diep uitgesneden en tegelijk kort jurkje aan?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 03 Mar 2020, 12:25

Het hielp ook niet dat er dingen waren in hun relatie die ze over moesten doen. Hoewel Sevas nog steeds vlagen had waarbij hij wist dat dit eerder was gebeurd, kreeg hij niet alles meer terug. De eerste keer uitgebreide seks was iets waar hij extreem naar uitkeek, maar tegelijk wilde hij toch echt graag iets van een basis opbouwen. En dus zagen ze elkaar veel en flirtte hij met haar waar anderen bijstonden, maar hielden ze het op de campus inderdaad netjes. Al ging dat van zijn kant met de grootste moeite. Hij wist ook wel dat de reputatie van Cyra een beetje in orde moest blijven en ze niet overal maar konden zoenen, maar bij alles wat heilig was, dat was moeilijk! Hij wilde haar hand vasthouden waar hij maar was en met wie hij maar was.

Midden in zijn zin, keek Sevas even verstrooid op. Maar vervolgens glimlachte hij warm en sprankelend naar Cyra. "Cyra!" De oprechte blijheid om haar te zien, was duidelijk hoorbaar in zijn stem. "Heb je een momentje? Ik ben hier nog een kwartier bezig."
Nathalie had het goed gedaan op het examen en met de paper, al waren er wel een paar dingen ingeslopen waar ze niet mee aan kon komen zetten als ze werkelijk serieus was over haar carrière als profiler. "Ik kan wel wat voor je rondvragen voor een stage, maar je moet beseffen dat dat onbetaald zal zijn en een locatie van de FBI best een stuk rijden zal zijn. Ik kan je aanraden om er mee te wachten tot in het midden van het komende jaar, dan is het rustiger met de vakken die je hebt gekozen. Maar ik zal kijken of ik wat contacten kan aanspreken voor je, zodat je praktijkervaring op kan doen." Het was niet ongewoon dat studenten om een aanbeveling kwamen vragen en hoezeer Nathalie hem ook tegenstond, ze was verder goed in haar waarnemingen. "Anders nog iets, miss Evergreen?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 03 Mar 2020, 12:41

De blik van Nathalie was makkelijker te vergeten door Sevas' blije glimlach en Cyra kon het niet helpen die met een zachte, warme blik te beantwoordden terwijl ze rustig binnenstapte. Nathalie had echter duidelijk andere plannen gehad dan dit gesprek kort en bondig te houden, wat nu dreigde te gebeuren. Ze leunde net iets verder dan nodig was naar voren, naar Sevas toe. Zo toonde ze net iets meer decollete dan gepast was, en tegelijkertijd alle andere rondingen van haar lichaam. Cyra rolde, achter de rug om van de andere vrouw, met haar ogen. Als ze zich ooit zo ging gedragen om een man, wilde iemand haar dan alsjeblieft een klap voor haar hoofd verkopen?
"Zeker professor," ging Nathalie verder, alsof Cyra niet ook in het kantoor stond. "Ik vroeg me of of het mogelijk is met je te blijven oefenen met vragen als profiler, ik wil graag zoveel mogelijk leren voor ik aan een stage begin."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 03 Mar 2020, 12:58

Zo. Die durfde wel. "Dat was een eenmalige kans die bij de introductie hoorde, miss Evergreen. Ik vrees dat ik er simpelweg niet de tijd voor ga hebben." Hij glimlachte vriendelijk maar beleefd naar haar. "En daarom heet het ook een stage. Om te leren van de besten. Ik zal vanavond nog een paar contacten bellen." Een knikje volgde. "Wil je me nu excuseren? Mijn volgende afspraak is hier over twintig minuten, waar ik nog wat voor moet voorbereiden en zoals je ziet, komt er wat tussendoor." Waarna hij naar Cyra keek een naar haar knipoogde. Er was altijd tijd voor haar!
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 03 Mar 2020, 13:02

Je kon Nathalie's tanden haast horen knarsen terwijl ze zichzelf weer overeind hielp en haar woeste blik weer op Cyra' focuste. Een blik die al snel vals werd. "Ik begrijp het professor," klonk het, nog even vriendelijk voor ze uithaalde. "Een vluggertje tussendoor voor ontspanning moet kunnen natuurlijk." Waarna ze richting de deur liep. Cyra's hart leek kort een slag te missen, maar haar gezicht en blik vertoonde niets. Het was een kunde die de jonge vampier tijdens de eerste gesprekken met Sevas ook al had vertoond, ze had haar uiterlijke vertoning extreem goed onder controle, maar ooh wat zou ze nu graag een paar bewegingen die Sevas haar in de sportschool had geleerd in werkelijkheid proberen... De roddels waren immers langzaam aan het verdwijnen, dat Abby en Cyra een paar keer in het openbaar samen waren gezien (lachend alsof ze goede vriendinnen waren) en je wel blind moest zijn om niet te zien dat Cyra en Sevas dol op elkaar waren had geholpen, net zoals dat Cyra van vak was veranderd om geen illusie te wekken dat ze zo aan haar cijfers kwam.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 03 Mar 2020, 13:16

"Miss Evergreen." Sevas stond op. Zijn blik kalm, maar tegelijk beloofde het niet veel goeds. "Zulk achterbaks gedrag is iets wat ik niet van een volwassen vrouw verwacht. Ik zal mijn contacten zeker bellen, sterker nog, dat ga ik niet eens meer uitstellen naar vanmiddag. Maar in plaats van een aanbeveling zal ik ze een profiel voorhouden van jou. Het zal me verbazen als je daarna nog in aanmerking komt voor een stage bij de FBI dit jaar."
Vervolgens joeg hij haar zijn kantoor uit en deed de deur dicht voordat ze nog een stap extra had kunnen zetten. "For the love of Pete.. what is it with her?!"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten