Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 15 Feb 2019, 10:16

Het zou nog een uur duren voor Themis thuiskwam, met Rissa in een draagdoek op haar borst. Verbaasd keek de Duivelin op toen ze Amiel binnen zag, en geen enkel teken van de twee meiden die ze hier eigenlijk had verwacht. Had Aelia niet gezegd dat ze hier gingen studeren? Of had Themis ergens iets gemist? Maar ze legde eerst Rissa in de box en ging toen naar de keuken om thee te zetten. Amiel zag bleek voor zijn doen, en met de dagen die ze net achter de rug hadden betekende dat Themis zich meteen zorgen maakte. "Amiel, is er iets?"

___

"Je had me met chocola," zei Aelia met een grijns. Haar ouders waren niet erg streng over zoetigheid in huis, maar er zaten wel grenzen aan. En chocola was er dus nooit genoeg. En als team lukte het ze 90% van de tijd met hun diefstallen uit de keuken weg te komen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2019, 12:55

Hij wist even oprecht niet wat hij moest. Nou ja, hij wist ook wel dat hij dit niet kon negeren, maar voor hij er ook maar iets mee deed moest dit gedeeld worden. En bij wie anders dan bij Themis? Nog altijd was ze zijn beste vriendin en kon Amiel het met haar over dingen hebben die hij anders diep in zijn ziel begraven hield om ze nooit weer daglicht te laten zien.
Het was maar goed dat Themis uiteindelijk binnenkwam, want anders zou hij uit gekheid nog het hele huis van boven tot onder gaan schrobben. Amiel wachtte niet tot de thee klaar is, maar viel met de deur in huis. Hij wist gewoon even echt niet wat hij van het nieuws moest vinden. "Iruna stond vandaag voor mijn deur en beweert dat ik de vader ben van haar zoon."
Iruna was destijds staflid geweest. Ook een Nachtelf en een mooie schone uit Frankrijk en net als Amiel een Bask. Hij had inderdaad heel wat keren seks met haar gehad op heel wat verschillende plekken en toen ze ontslagen werd, of ontslag nam, had hij aan Themis kunnen vertellen waarom hij ineens zo chagrijnig was. En ook waarom dat ineens weer over was... Een goede vrijpartij deed heel wat met het humeur van een man tenslotte.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 06 Mar 2019, 11:20

Themis had er niet veel op tegen als Amiel het hele huis had schoongemaakt, dan hoefde zij het niet te doen, maar ze wist niet dat hij zich zo had gevoeld en mogelijk had ze hem er ook niet mee geplaagd als ze het wel wist. De Duivelin had misschien niet zoveel gevoel voor uitstralingen als Shanea die instinctmatiger van aard waren (weerwolven, faunen, nimfen) maar dat wilde niet zeggen dat ze Amiel's uitstraling niet feilloos oppikte.

Ondanks dat ze zich een beetje schrap had gezet voor wat hij kon gaan zeggen, liet Themis bijna de ketel heet water uit haar handen vallen terwijl ze met grote ogen naar de Nachtelf keek. Iruna... Die naam had ze al heel lang niet meer gehoord, maar ze wist wel dat Amiel behoorlijk lang met de vrouw had opgetrokken, zeker voor zijn doen. Dus de geruchten waren misschien toch waar? Dat de vrouw was vertrokken omdat ze zwanger was, of dat er misschien meer was voorgevallen tussen de docent Spreuken en haar... De Duivelin humde zacht, ten teken dat ze Amiel's woorden wel had gehoord maar dat ze heel even moest nadenken. Ondertussen pakte ze een van Nova's mixen, iets dat Amiel hopelijk een beetje kon kalmeren. Het had voordelen om een dochter te hebben die een sterke affiniteit had met planten en die die kennis in thee- en kruidenmixen stopte die voor dagelijks gebruik bedoeld waren. Niet veel later rook de kamer dan ook iets geuriger en zette ze een dampende kop voor Amiel's neus.
"Amiel, wees eerlijk met me... Ik weet dat wij nooit..." Zij hadden nooit nagedacht over bescherming toen ze hun korte affaire hadden gehad. Themis had kruiden genomen omdat ze die sowieso al nam. Maar wist hij zeker dat Iruna die ook had genomen tijdens hun relatie, als het zo kon noemen? Vragend, haar blik duidelijk neutraal want ze zou hem nooit veroordelen voor iets dergelijks, keek ze naar haar oudste vriend op Eldon. "Is er echt een mogelijkheid geweest dat ze zwanger kon worden van jullie momenten samen?" Of was hij er honderd procent zeker van dat dat niet had kunnen gebeuren?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 06 Mar 2019, 12:29

Met moeite wist hij zich te bedwingen en in te houden en ging bij haar aan tafel zitten. De geur van de thee hielp al wel wat en hij snoof dan ook maar wat damp op in de tijd dat hij moest wachten tot het drinkbaar was. Ondertussen dacht hij na aan zijn tijd met Iruna.
Het was een van de eerste personen geweest waarmee Amiel een klik kreeg. Kaspar's vriendelijkheid was toen een klein beetje aan het doordringen, maar toch... Een vrouw van hetzelfde ras en uit dezelfde omgeving uit Frankrijk.. Ze hadden genoeg om over te praten en gek genoeg -ondanks zijn reputatie- was het daar eerst bij gebleven. Ze hadden elkaar niet verleid, maar zochten elkaar wel hier en daar op voor gezelschap.

Hij trok dan ook een gezicht bij Themis' woorden en besloot de thee te wagen. Themis mocht dan denken dat ze niet onvoorzichtig waren geweest, Amiel wist helemaal niet dat ze kruiden had genomen toen en had dus zelf voor bescherming gezorgd.
"Er.. zijn wel wat dronken vrijpartijen geweest..." Waarbij ze allebei te dronken waren om waar dan ook aan te denken behalve aan elkaar naakt krijgen. Zo was het begonnen, en daarna gebeurde het af en toe. "Ik weet niet zeker of zij kruiden nam, maar ik was niet van plan om toen vader te worden dus.." Er waren zekere spreuken die hij niet aan klassen leerde omdat hij twijfelde of het permanente schade voortbracht. Maar ja, hij had gedacht dat het genoeg was. Alsnog was het een opluchting dat hij wel in staat was om kinderen te verwekken. "Dus ja, het is zeker mogelijk dat het mijn kind is." En ouder was dan Lisse en Aran en daarmee dus in aanmerking kwam voor een behoorlijke erfenis, al was het technisch gesproken een bastaard.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 06 Mar 2019, 13:13

Met een brom streek Themis over haar horens terwijl ze nadacht. Waarom kwam Iruna er nu, jaren later, pas mee? Als het kind ouder was dan Lisse en Aran, die rekensom kon ze zelf ook wel uitvogelen, dan was het logischer als het kind zelf op Amiel af kwam in plaats van via zijn moeder. "Heeft ze iets van details gegeven? Ik bedoel... Ik wil haar niet beschuldigen van meer affaires hebben, maar toch... Na zoveel jaar, en het is niet alsof je niet de minst voorname naam draagt." De Duivelin had een gezonde dosis argwaan rond deze zaak. Maar er was iets veel belangrijkers dat ook gevraagd moest worden. Rustig nam ze Amiel even op terwijl ze een slok thee nam. "Als het je zoon is Amiel, wat wil jij dan?" Wilde hij de jongen ontmoeten? Wilde hij een band met hem opbouwen? Hoe wilde hij dat brengen naar zijn andere kinderen?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 06 Mar 2019, 14:12

Hij had de helft van de thee nodig voor hij een klein beetje kalmer werd en hier logisch over na kon denken. Het was allemaal een beetje vreemd, dat vond hij zelf ook. Met een zucht streek Amiel nog eens door zijn haar, waar toch echt al wat grijze bij zaten ondanks dat hij daar eigenlijk te jong voor was. "Ik kreeg een wat vage brief. Hij wil misschien hier gaan werken en dat het dan wel handig was dat ik van tevoren wist wie hij was." De Elf schudde zijn hoofd in ongeloof. De jongen -Ander, een naam waar hij Mel niet tot over had kunnen halen- zou waarschijnlijk 21 a 22 zijn. Het was allemaal zo onwerkelijk. Hij begreep het gewoon niet. Wat had Iruna wel niet gedacht? Dat hij haar wat aan zou doen? En nu nog eens het laten weten.. Dan betekende wat ze ook hadden gehad niet veel voor haar.
Wat een ongelukkige timing weer. Hij vloekte zachtjes maar hartgrondig in drie talen toen zijn vinger even bleef haken aan de magische trouwring in de vorm van een oorbel. Hij was nog steeds niet erachter hoe hij dat ongedaan kon krijgen.. Verdomde luchtelfse rituelen!
"Ik denk.. dat ik vooral wil weten of het waar is. En waarom ze nooit iets heeft gezegd. Het had niet zo hoeven lopen." Hij wist niet wat hij had gedaan als Iruna naar hem toe was gekomen met het nieuws van de zwangerschap, maar dit? Dit was wel een tikje extreem voor zijn smaak.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronaldmer en 1 gast