Taloc&Gaëlla

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 10 Aug 2018, 21:54

In de weken dat ze rustig opbouwden werd ook duidelijk dat Taloc's oefeningen niet veel goeds hadden gedaan in de tijd dat hij die deed. Dus Sigrid kon ongeveer weer beginnen waar ze ooit echt met hem was begonnen. Zijnde dat hij onhandig was, zich overal aan stootte, en constant over zijn eigen voeten struikelden net zoals in het begin. Het was frustrerend, meer dan eens was Taloc niet echt aanspreekbaar na een training omdat hij chagrijnig was door zijn eigen onvermogen. De nachtmerries namen door de trainingen niet bepaald af en de slapeloze nachten namen toe. Maar langzaam, heel langzaam, leek er dan toch een beetje verbetering in te komen in de vorm dat Gaëlla hem beter wist te bereiken en altijd wist te kalmeren wanneer hij in zo'n bui was.

Het waren zijn slangen die reageerden op de uitstraling toen Sevas dichterbij het huis kwam. Ze gingen gealarmeerd overeind staan, en namen een dreigende houding aan toen Myra binnenkwam. De vlammen stonden al om zijn handen om deze indringer, dit gevaar, ervan langs te geven en hij herkende Myra echt maar net op tijd om de twee niet echt aan te vliegen. Maar Taloc stond duidelijk al klaar om te springen, met gespannen spieren en een berekenende blik in zijn ogen. Heel, heel langzaam drong het weer tot hem door dat er geen vampieren waren in Nieuw-Zeeland, behalve die ene die hij zelf had uitgenodigd. "Se.. Sevas?" kwam er wat moeizaam uit zijn mond, alsof al het geluid was afgesneden door de spanning in zijn lijf. Shit dit was niet goed voor zijn hart zeg...

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 10 Aug 2018, 22:02

Het frustreerde haar ook uitermate. Maar in elk geval was zij op sommige avonden te moe om te dromen en dat deed haar dan wel weer goed. Meer nog dan dat Gaëlla weer in vorm wilde komen, wilde ze weer ingespeeld zijn op Taloc. Dat dat beetje bij mini beetje lukte, dat betekende meer voor haar dan al de andere uren.
Een enkele keer waagden ze zich aan magie. Dan liet ze hem zijn woede uiten en oefende zij met haar schilden en wat al niet meer. Ze werd er goed in, meer dan goed zelfs en ze begon te oefenen met hoeveel ze kon beschermen en hoe groot ze een schild of bubbel kon maken.

Zijn hand lag om Myra's arm voordat hij de situatie compleet door had gehad. Sevas trok haar in bescherming achter zich, al protesteerde Myra lichtjes dat dat helemaal niet nodig was. Rustig, heel langzaam liet hij zijn lege palmen zien. "Hé, man. Ik had moeten kloppen. Ik blijf hier staan, oké? Heb je een ritueel waardoor je rustig wordt? Neem het een paar keer door. Ik blijf hier. Het is oké." Het was aan zijn training te danken dat hij ontspannen bleef. Open, eerlijk, rustig keek hij naar zijn vriend en bewoog verder niet. "Tenzij je liever hebt dat ik naar buiten ga, dan moet je het zeggen."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 10 Aug 2018, 22:14

Taloc sloot zijn ogen, balde zijn handen tot vuisten om de vlammen te laten doven en schudde zijn hoofd. Nee, Sevas hoefde niet weg maar Taloc had wel even een momentje nodig om weer in staat te zijn zelfs maar normaal adem te halen. Heel langzaam draaide hij zich om en liep, een tikje stram, naar de keuken. "Willen jullie iets drinken?" Hij moest bezig zijn, bezig met gewone dagelijkse dingen. Dan vergat hij vanzelf de stress en zou de spanning zijn lichaam wel verlaten. Maar Sevas kwam wel op het juiste moment. Nog een paar keer dit soort dingen en hij zou zijn verstand gaan verliezen. "Gaëlla is op het strand, nog even stoom afblazen." Vandaag was een frustrerende dag geweest qua trainen, voor hen beiden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 10 Aug 2018, 22:26

Myra klopte Sevas op de rug alsof ze hem al jaren kende. Ietwat verrast keek hij over zijn schouder en zag daar een bekende Laureth-grijns die onheil voorspelde. "Het lijkt op een slechte dag, vandaag. Succes hè, ik ga mijn zus even voorbereiden." En weg was ze.
Verbaasd keek Sevas haar na en liep toen langzaam het huis in en nam alles in zich op. Het was ergens duidelijk dat hier heel lang een man alleen had gewoond, maar tegelijk was het wel een huis van een stel. Het was schaarser dan Sevas had verwacht, maar dat had waarschijnlijk te maken met zijn zicht.
"Lekker, doe maar wat jij ook wilt. Ik ga aan op de bank zitten, oké?" Aan tafel was er meer ruimte tussen hen, maar daar ging hij expres niet zitten. Ze waren vrienden en hoewel hij hier was om hen te helpen en wat op te zetten wat de stam zou helpen, was Taloc geen.. nou ja, geen klant. Als Cyra en hij naar klanten gingen, gingen ze altijd om tafel. Hier voelde dat niet juist. Bovendien zag de bank er fantastisch uit. "Ze zijn hier niet zo gewend aan andere rassen, of wel?" Waarna hij met een grijns vertelde dat de veerman hem bijna niet had overgezet. Sevas zat er niet op te wachten om het te zwemmen -niet dat dat überhaupt mogelijk was- en had met de man gekletst tot ze beste vrienden waren en hij niet eens hypnose had hoeven gebruiken.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 10 Aug 2018, 22:35

Taloc kwam met twee koppen thee terug, een mix die Myra en Isild voor het stel hadden samengesteld en die kalmerend werkte. Het hielp hem soms een beetje en alle kleine beetjes werden op dit moment met beide handen aangegrepen. "Nee, niet echt," zei hij, al ietsjes minder verstikt maar de spanning was nog niet helemaal weg. "Toen we de Raad vertelden dat we je hadden uitgenodigd dachten ze dat we gek geworden waren. Veel stamgenoten zijn ervan overtuigd dat je ze vannacht allemaal leegdrinkt." Het lukte hem zowaar kort te grijnzen naar zijn vriend. Hij wist hoe gevaarlijk Sevas kon zijn, net zoals Cyra en alle andere vampieren, maar de twee hadden zichzelf nooit zo laten gaan op de school. Tenminste, niet zover Taloc wist. "Hoe eh... Hoe gaat het in Schotland? En met Cyra? Wilde... wilde ze je wel laten gaan?"

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 10 Aug 2018, 22:46

Hij lachte. Niet zo bulderend als hij kon doen, maar rustig en toch net zo vrolijk. "Nou ja, je zet een Vampier op een eiland.. Dat kan natuurlijk maar zolang goed gaan." Sevas knipoogde en vouwde zijn handen om de kop. De geur was goed, maar onbekend en hij was benieuwd. Al wachtte hij nog even want hij had geen zin in een blaar op zijn tong. "Maar ik heb gedacht aan het eten, dus daar hoeft niemand zich zorgen over te maken." Hij had een paar zakken bloed mee en die konden hier in de vriezer. En daarnaast een paar bladeren en tabletten van het spul wat ze ook op Eldon serveerden. Als hij er een beetje dierenbloed bij kon krijgen was hij al blij want dat spul was niet te vreten.
"Het loopt storm en dat kan Cyra prima aan. Al blijft ze klagen dat Dagelfen stomme boomknuffelaars zijn en dat ze er hoofdpijn van krijgt." Sevas grijnsde en nam zijn vriend eens op. "Ik zie dat je van je staart bent afgestapt?" vroeg hij vriendelijk, om niet direct te drammen, maar wel te kijken wat hij kon zeggen en wat niet.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 10 Aug 2018, 22:52

"Maar Dagelfen zijn ook stomme bomenknuffelaars," zei hij, zowaar met een echte grijns op zijn gezicht. Maar die verdween snel weer toen Sevas over zijn kapsel begon. "Ze helpen met de blindheid compenseren. Hoewel ze nog erg moeten leren om me op tijd te waarschuwen." Zijn rechterzijde was wel iets minder beurs en blauw de laatste tijd, maar meer dan eens ging het toch nog mis. "Is Cyra nog steeds zo wild, of heb je haar eindelijk een beetje getemd?" Taloc had het gezegd voordat hij zich besefte dat hij helemaal niet wist of Sevas ooit had geweten over Von en haar. Want alleen doordat Taloc ze eens had betrapt wist hij van de wildere kant van de witharige vampier.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 10 Aug 2018, 22:57

"Is het misschien overcompensatie? Je hebt nu zoveel ogen dat je niet weer je je op kunt focussen?" Werkte het zo? Kon hij middels die beestjes kijken? Was het niet makkelijker om met 1 a 2 slangen te communiceren en hen te leren wat er moest gebeuren, in plaats van alles maar te laten gebeuren? Er zat duidelijke nieuwsgierigheid in zijn stem en in zijn blik. Sevas wist eigenlijk maar weinig van Gorgonen, behalve dat ze vechtersbazen waren. Het feit dat Taloc nog in zijn stoel zat en het gesprek heen en weer ging, hij zowaar een heuse lach had ontlokt, waren daar bewijs van. Heel wat anderen waren allang bezweken.
"Ik heb haar een beetje getemd, maar ik zal haar altijd moeten delen met Von." Sevas haalde zijn schouders op, alsof het niet iets was waar hij het soms nog moeilijk mee had. "Ze heeft haar nodig en Von houdt van haar, al zal de wolf dat niet snel uitspreken. Waar is jouw wederhelft eigenlijk?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 10 Aug 2018, 23:06

"Dat... dat is een best een mogelijkheid. Ik bedoel, ik kan niet via ze kijken maar ze spreken tegen me. Alleen... de een is oplettender dan de ander en het zijn toch beestjes, er zit niet altijd evenveel logica en duidelijkheid in." Misschien moest hij daar eens over nadenken, om slechts één of twee slangen die taak te laten doen. Hij had er nooit goed over nagedacht hoe hij dit beter ging op kunnen lossen.
Met grote ogen werd hij uit zijn gedachtes geschud toen Sevas Von's naam liet vallen. Even knipperde hij verbaasd. "Wacht... delen? Hoe bedoel je?" Taloc snapte daar niet veel van. Sevas deelde Cyra? Hoe bedoelde hij dat? "Gaëlla is haar frustratie op het strand aan het uitleven. Het is ons plekje samen maar ook de ideale plek als we zonder de ander uit moeten razen."

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 10 Aug 2018, 23:10

"Gewoon delen. Cyra houdt evenveel van haar als van mij en dus komt de wolf af en toe naar Schotland en zorg ik dat ik een paar dagen ergens anders ben en paar het begin of het einde mee." Hij grijnsde. "Je wilt niet weten hoe uitgeput ik ben die dagen." Hij gaf een knipoogje en nam wat slokken van de thee. Dat was eigenlijk best wel lekker.
"Oh ja, sorry, dat zei je al." Oplettend nam hij de man in zich op. "Hoe gaat het tussen jou en haar?" zo mannen onder elkaar was toch altijd anders tenslotte. Eens zien of hij een eerlijk antwoord zou krijgen. En hoe uitgebreid, want dat was ook wel interessant.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stevenml en 4 gasten