Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 22:55

"En je hoeft het ook niet allemaal direct te weten." Hij knuffelde haar nog even extra stevig en nam toen een beetje afstand. Edmond vond een gesprek voeren terwijl je elkaar aan kon kijken belangrijk. "Neem je tijd om het te ontdekken. Ga uit met iemand die je leuk lijkt, of dat nou een man of een vrouw is. Je vindt je weg vaak door te doen, niet door er altijd over te blijven nadenken." Hij glimlachte nog eens. "Al is dat voor mij natuurlijk makkelijk praten omdat ik je moeder heb. Maar ik was ook heel nerveus om haar mee uit te vragen, en dat is oké. Zolang je iemand vindt die je leuk vindt om wie je bent, dan zit het wel goed. Ga je niet aanpassen om wat anderen zeggen, of om wat je denkt wat nodig is om de aandacht te trekken van iemand." Waarop hij eventjes stil bleef. "Ik ben blij dat je het met Lisse erover kunt hebben. Maar, blijf jezelf oké? Je hoeft niet direct haar achterna te gaan, al is ze een prima meid." Hij had zo het idee dat Lisse qua ontwikkeling op sommige punten heel wat verder was dan zijn dochter en Edmond hield dat graag zo. "Ga ontdekken op je eigen tempo, Aelia. Niets doen waar je niet klaar voor bent."


Ze moest een beetje lachen. "Ik was ook niet van plan om het te zeggen." Het was haar geheim, en nu ook die van Aelia. Bovendien had ze niet de afkeuring van haar broer nodig, en ze had zo het vermoeden dat haar vader stiekem aan het meeluisteren was. Lisse schudde haar hoofd. "Nee, ze is er nog maar net achter dat ze waarschijnlijk bi is. En ik ben dan wel nieuwsgierig ingesteld, ik denk niet dat ik op vrouwen val. En dan ook niet op Aelia. Ze is mijn beste vriendin en voelt aan als een zus. Verliefd zijn op je zus is een beetje bizar." Ze bleef een poos stil en droogde wat bestek af. "Aran? Ik mis mam ook.." klonk het heel stil. "Maar ik heb soms het idee dat je verdwijnt.. en dat vind ik eng. Het spijt me voor wat ik zei.. ik weet heus wel dat we anders zijn."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 23:12

"Oké pap," beloofde ze. Haar eigen tempo, dat klonk goed. Ze knuffelde hem nog eens stevig, blij dat hij weer voelde zoals hij hoorde te voelen. Niet meer het magere na de epidemie.
Na het afwassen kroop ze naast haar moeder op de bank en nam Rissa van haar over. Zo hingen de drie vrouwen knus tegen elkaar aan en vertelde Aelia uiteindelijk ook Themis over wat haar dwars had gezeten. En Themis vertelde daarop over haar vriendin Tabisa, die ook bi was geweest en die haar ooit had proberen te verleiden in ruil voor een beter cijfer. "Soms twijfelde ik er wel over. Maar ja, toen moest je vader zo nodig door de poorten van Eldon komen lopen," zei ze, met een plagende grijns. Alsof ze het erg had gevonden dat hij dat had gedaan.
Aelia keek wat verbaasd naar haar moeder bij dat verhaal, maar ergens voelde het fijn. Haar ouders waren de meest stabiele personen die ze kende, en als zelfs haar moeder had kunnen twijfelen aan haar seksualiteit om dan haar vader tegen te komen, dan moest het allemaal wel goed komen.

Aran grinnikte zacht. "Ik plaag je maar zus, maar van Aelia vermoedde ik het al wel. Ze kijkt... anders naar andere meisjes soms, dan jij of Amberly." Waarna hij het bestek neerlegde en begon met de pannen. "En dat weet ik wel," zei hij zacht. "En ik wil niet verdwijnen, maar soms is het makkelijker dan over alles nadenken. Zoals wat ik na Eldon wil doen. Of hoe het straks met pap en Aneya moet als wij weg zouden gaan. Of of we haar ooit nog zullen zien. Als ik me dat allemaal afvraag word ik bang, en dan is het makkelijker om maar in de bibliotheek te gaan zitten en lezen. Lezen tot ik zo moe ben dat ik in slaap val." Want dan kon hij helemaal niet meer piekeren.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 23:28

Edmond grinnikte en liet zijn meiden met rust, maar niet voor ze allemaal een kus kregen. Tijd om nog even wat werk te verzetten, al deed hij dat voor de verandering aan tafel en niet in de studeerkamer. Het was fijn dat Aelia hen zo vertrouwde met alles. Dat gaf hem toch wel het gevoel dat ze goede ouders waren, maar het gaf hem ook vertrouwen voor de toekomst. Tenslotte moest ze ooit op eigen benen staan en zelf beslissingen nemen en kon ze niet altijd op hen terugvallen. Al zouden ze er altijd voor haar zijn, ze moesten haar opvoeden tot zelfstandige volwassene. En hij kreeg wel het idee dat het helemaal goed ging komen met zijn dochter.


"Ja, jij en Amberly, hm? Hoe is dat zo gekomen?" ze glimlachte plagend naar hem, maar werd al snel weer serieus. Eigenlijk hadden ze het al maanden niet over hun moeder gehad en hoe pijnlijk het ook was, het deed haar ook goed. Het was fijn om te horen dat ze niet de enige was die ermee worstelde. Gewoon om dat uitgesproken te hebben, was al heel wat. "Ik denk niet dat we alles hoeven te weten. Ik bedoel... we kunnen alles nog uitproberen. Wat zou je doen als mam er nog wel was? Waar interesseer je je het meeste voor en zou je daar wat mee willen?" Lisse haalde lichtjes haar schouders op. "Ik herken het wel. Het was ook eng om te zien hoe mager papa was, en hoe grauw. Ik was.. en ben, denk ik.. vooral boos. Ik snap niet dat het zo moest gaan en dat is vooral waarom ik ben gaan trainen. Ik heb geen ambitie om elke dag wacht te lopen en anderen te controleren, maar ik moest wat met al mijn boosheid. Ik kon niet maar blijven ontploffen naar anderen toe." Het was een paar keer gebeurd dat ze een behoorlijke vechtpartij was begonnen en het had niet veel gescheeld of ze was geschorst.

Ze had gelijk in dat Amiel meeluisterde. Aneya lag ondertussen in bed en hij leunde tegen de muur en sloot zijn ogen. Het laatste wat hij wilde was dat zijn kinderen hun leven op pauze zetten omdat hij dan alleen met Aneya zou achterblijven. Al zou hij het heus wel moeilijk hebben met het lege huis en dat hij ze moest laten gaan, maar dat hoorde erbij. Misschien moest hij het meer bespreekbaar maken dat Mel weg was. Blijkbaar leed iedereen eronder op een manier die niet vol te houden was. Zijn kinderen waren volwassen genoeg, immers?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 23:41

Aran was nooit ontploft, zeker niet zoals Lisse, maar hij had wel net zoals zijn zus dingen verder en verder geduwd dan mogelijk verstandig was. "Ik wil magie studeren," gaf hij toe, hoewel dat niet heel verrassend was geweest. "En toen jij ging trainen zat ik de hele dag in de bieb. En.. en een keer toen meneer Armell ergens anders bezig was sloop ik naar de boeken over zwarte magie." Iets waar je ten alle tijden ver bij weg moest blijven en de sectie mocht alleen onder toezicht en puur voor studie worden bekeken. Aelia bleef bovendien zeggen dat ze het vreemd vond dat Aran haar ouders "meneer en mevrouw Armell" noemde. Hij kende ze al zijn hele leven! "Ik dacht... ik weet niet wat ik dacht... Maar als ik sterker kon worden, beter, dan kon ik het misschien allemaal oplossen. Maar ik lette niet goed op. Amberly waarschuwde me net op tijd voordat hij terugkwam. Ik heb toen heel lang met haar zitten praten en.. nou ja.. het klikte gewoon." Hij zag heus wel dat Amberly knap was, maar dat was niet eens waar hij op was afgegaan. Ze had hem laten inzien dat hij beter met zijn vingers van de zwarte magie kon afblijven, tenminste wel op die manier. Nu wilde hij zich inzetten in het onderzoek om te kijken of de permanente effecten van het gebruik van zwarte magie niet ongedaan gemaakt konden worden, of in ieder geval verminderd. Maar voor dat onderzoek zou hij uiteindelijk ergens anders moeten studeren dan op Eldon en dat vond hij eng.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 23:51

Ze fronste zorgelijk. "Zwarte magie? Ik bedoel.. pap kan soms wat beschermend zijn, maar ik denk wel dat hij gelijk heeft als hij zegt dat je daar maar beter bij weg kan blijven." Maar vervolgens luisterde ze weer. Tenslotte was dit hun eerste echte gesprek in tijden en Lisse wilde dat niet bederven door betuttelend en betweterig over te komen.
Met een zucht leunde ze tegen het aanrecht en keek naar de theedoek in haar handen. "Ik denk niet dat het te fixen is dat mama is weggegaan, Aran. Ik weet niet wat er door haar heen ging, maar ik denk dat daar geen magie tegenop kan." Als de liefde van hun vader en het constante proberen van hen tweeën haar er niet uit kon krijgen, dan zou magie dat ook niet kunnen. Zoals pap wel eens zei 'niet alles is te repareren met magie.'
"Maar praat anders eens met papa, of met Luminatus. Ze hebben genoeg contacten over de wereld om iets voor je te weten waar je verder kunt studeren. En je bent super goed in magie, dus er zijn vast heel wat Shanea die je graag aannemen." Ze glimlachte zacht naar haar broer.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 20 Jun 2018, 00:10

Dankbaar glimlachte hij naar zijn zus. "Dank je. Dat zal ik doen." Misschien werd het sowieso wel eens tijd voor een goed gesprek met hun vader, maar niet nu. Niet vanavond. Dus na het afdrogen gaf hij zowaar Lisse weer eens een echte knuffel, waarna hij de woonkamer in liep. Nog even wat huiswerk, en dan kroop hij in bed. Aran had net als Lisse en Aelia examens en hoewel hij er goed voor stond bij al zijn vakken betekende dat niet dat hij niet hoefde te werken. En dus deed hij dat.

____

De volgende dag wachtte Aelia haar vriendin op in de kassen. Er stond een dampende pot thee met twee koppen op tafel, samen met koekjes, chocola, en ander lekkers. Themis was een stuk verderop bezig met een paar planten, de drakentand lag in een doosje op de werkbank. Daar zou ze straks mee beginnen, als de meiden bezig waren met hun huiswerk. Het was een zeer interessant ingrediënt en het kwam vaak genoeg bij ingewikkelde dranken voor. Toch was waar ze op Eldon mee werkte perfect afgewogen en al vermalen tand, en nu kregen ze de kans om het eens onbewerkt te zien.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 16 Jul 2018, 13:35

Al met al waren er een paar rustige dagen, voor Aelia en Lisse in alle vroegte heel opgewonden en giechelig naar Von vertrokken om hun jurken te passen. Een paar dagen niets gaf de docenten ook ruimte om al het werk na te kijken en te zien of de studenten voor hun vak over gingen naar het volgende jaar, of geslaagd waren.
Maar als Themis dacht dat ze recht had om het bed te verlaten omdat ze hun dochter hoorde vertrekken, dan zat ze er goed naast. Edmond was eigenlijk in alles zachtaardig en ook in bed was hij vooral een geduldig minnaar. Vanochtend drukte hij haar echter stevig op het matras en boog over haar heen. Met zijn knieën op haar benen en zijn handen op haar armen, pinde hij Themis vast. Zijn bruine ogen fonkelden van lust en plezier en daagden haar lichtjes uit. "Waar denk je naar toe te gaan?"
________

Lisse keek in de spiegel en liet haar handen over haar jurk glijden. Het was perfect geworden. Heel simpel, maar elegant en ontzettend sexy als ze bewoog. Haar vader ging een beroerte krijgen als hij wist hoe enorm die split was. Maar als ze gewoon stilstond, viel het niet eens heel erg op. Ze gooide haar lange lokken over één schouder en trok de hoge hakken aan. Als ze hiermee Rafiq's ogen niet uitstak, dan wist ze het ook niet meer. Ze zou met iedereen dansen en de tijd van haar leven hebben!

Ondertussen was Von aan het wachten op Aelia. Zoals beloofd had ze het relatief simpel gehouden en niet te uitdagend. "Is het naar wens, dames?"

Ze stapte het pashokje uit en grijnsde naar Von. "Het is perfect!"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 16 Jul 2018, 13:52

Verbaasd keek Themis naar haar man op. Dit was geen gedrag dat normaal voor hem was! Normaal moest ze hem dan behoorlijk plagen, opwinden voor ze hem gek genoeg kreeg om zich zo te gedragen en na Saturnalia was dit al helemaal niet meer gebeurd. Het kostte de Duivelin dan ook even om over haar verbazing heen te stappen en zacht te grinniken om zijn gedrag. "Ik was van plan wat werk gedaan te krijgen schat," zei ze met een grijns. "En jou ondertussen van ontbijt te voorzien." Of had hij zodanig andere dingen in gedachten? Het was niets voor Themis om een vrijpartij te weigeren, maar een beetje onschuldig doen hoorde vaak bij het spelletje.
________

De donkergrijze stof zou een ander mogelijk saai staan maar door haar donkere huid, die ze had geërfd van haar moeder's genen, stond hij Aelia juist ontzettend goed terwijl zwart een te harde kleur was voor haar. Dan leek ze net een vuurtoren vond ze zelf. De jurk zat als gegoten en benadrukte al haar vormen, die ze sinds deze zomer had, extra goed. Hoewel ze niet zulke grote borsten had als haar beste vriendin mochten die van haar er ook zeker zijn in de jurk. Von had duidelijk een talent, als iemand daar al aan had getwijfeld. Toen Aelia het pashokje uitkwam werd haar blik echter vooral even gevangen door de enorme split in Lisse's jurk, en door wat je er wel allemaal niet door zag. Met grote ogen keek ze even naar haar vriendin, ogen waarin al snel een hele plagende blik tevoorschijn kwam. Soms leek ze meer op haar moeder dan Aelia doorhad, maar haar karakter was toch meer dat van haar vader. "Zeg, wil je straks alle ogen naar je toetrekken?" Ze grijnsde naar Lisse waarna ze in de spiegel keek. Haar jurk was behoorlijk braaf naast die van de Elf, maar dit was meer wie Aelia was. Die was niet zo ontzettend uitdagend als anderen, eerder rustig en zachtaardig zoals Edmond altijd was geweest. "Het is fantastisch Von, dank je." Ze glimlachte warm naar de vrouw, die toch een tante voor haar was.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 16 Jul 2018, 14:04

Edmond grijnsde. "Ooh, je gaat ook heel wat werk verzetten, geloof me maar." Waarna hij omrolde, maar haar vast en begroef zijn hand in haar haar, dwong haar hoofd achterover en zoende haar hebberig. "En ik denk dat ik jou maar neem als ontbijt, en later vandaag maar nog eens en nog eens." Nee, hij was niet zo streng in de lakens en meestal kwam er heel wat aanmoedigingen bij kijken voor hij zich een beetje liet gaan. Maar vannacht had Edmond wat ideetjes gekregen door haar dromen en daar wilde hij goed gebruik van maken. Plus zijn vrouw wat plagen, klonk helemaal niet vervelend. Hij had nooit wat gezegd, maar had ondertussen wel heel veel inspiratie opgedaan door alle dromen van Themis en vandaag wilde hij daar eens naar handelen.
Dus even later had hij haar geblinddoekt en naakt op het bed. Haast zonder moeite duwde hij een vinger in haar en verraste haar met zijn warme tong om en op haar tepel.
____________

Ze knuffelde haar vriendin en keek zowaar wat verlegen. "Denk je dat mijn vader me opsluit als hij deze jurk te vroeg te zien krijgt?" vroeg ze dan maar plagend. Lisse wilde maar één stel ogen op zich en juist hem wilde ze ook zo hard in elkaar slaan dat hij voorlopig helemaal niets meer kon met die vaardige vingers van hem.
Ze liet Aelia een rondje draaien en grijnsde. "Jij ziet er anders ook geweldig uit. Alleen andere schoenen."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 16 Jul 2018, 14:12

De woorden over ontbijt deden zowaar een schok door Themis heengaan, gevolgd door een rilling van verlangen terwijl haar tepels langzaam hard werden. Dat waren woorden die ze al helemaal niet gewend was van hem! Wat bezielde hem vandaag? Themis was zich niet meer echt bewust van wat ze had gedroomd die nacht, en ze was zich er eigenlijk ook niet zo van bewust dat ze Edmond misschien nooit had verteld over haar korte affaire met Amiel maar dat ze er zo nu en dan nog wel eens over droomde. En dat waren behoorlijk hete dromen...
Een zachte kreun klonk toen Edmond begon. Themis kon natter zijn, maar ze was al behoorlijk hard op weg en ze hijgde dan ook zacht zijn naam toen hij haar zo stevig onder handen nam. Maar toch, een beetje tegenstribbelen hoorde erbij. "Ed..." kreunde ze zacht. "Lieverd ik moet echt... echt nog heel veel.. doen." Shit, als concentreren nu al zo lastig was, hoe zou dat dan verder gaan vandaag? Zeker als hij van plan was haar de hele dag bezig te houden? Dat had hij nog nooit eerder gedaan.
____________

Shit... De discussie over hakken... Aelia was niet de handigste met hoge schoenen, ze bezat ze ook niet maar ze wist beter dan naar Von te kijken voor steun in deze kwestie. Ze had immers vaak genoeg gezien hoe die haar moeder had gekleed op speciale gelegenheden. Of Avyanna, Nova, en wie dan ook van de roedel. "Lis... Je weet dat ik op mijn gezicht ga met hakken," probeerde ze het echter toch nog even. Alsof je dat niet gewoon kon leren.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten