When children of the night roam the day

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 11 Jan 2020, 20:01

"Neem haar mee dansen," stelde Abby meteen voor. Desnoods als ze met z'n drieën wat gingen doen. Het was intiem, gaf toch nog mogelijkheid om wat afstand te nemen, en het was gewoon leuk om te doen. Als er iets speelde tussen hen, kwam het er op de dansvloer echt wel uit. Nu was dansen voor Abby vaak de oplossing voor wat dan ook.
_____

"Een paar..." gaf ze toe en grijnsde onschuldig naar Charlie. Ja, ze had best wat geheimen van Sevas ontdekt. Abby werd gebruikt om anderen weg te houden maar was in werkelijkheid zijn ex. Hij was een vampier. Hij had in Melbourne gewoond. Hij hield van lastig te verkauwen thrillers... Zijn ogen glommen als hij enthousiast over oude zaken of zijn papers sprak... Ho, wacht, niet afdwalen!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 11 Jan 2020, 20:08

Sevas rolde zijn ogen. Uiteraard dansen, het zal ook een keer niet. Gelukkig kende hij Abby langer dan vandaag en schudde zijn hoofd. Misschien was het een goed idee, maar niet precies wat bij hem paste. Dansen was voor een avondje los gaan zodat hij kon gaan slapen, of was voor een vriendin, maar dat was het dan ook. Hij wilde dit goed aanpakken.
Dus de volgende dag, hij had Abby maar vrij gelaten en hij zat in zijn kantoor, pakte hij na lang aarzelen toch zijn telefoon. Ze belden eigenlijk nooit en Sevas wist niet of dit een goed idee was.
"Hé!" Hij glimlachte bij het horen van haar stem en merkte daarna pas dat hij de voicemail kreeg. "Hé, met Sevas. Ik vroeg me af of je vanmiddag vrij bent, dan kun je kennis maken met Abby." Hij beet op zijn lip en gaf zichzelf een schop onder zijn kont. "En misschien heb je daarna zin om met z'n tweeën ergens te gaan eten?" Ungh, hij had dit niet over de voicemail willen doen. "Ehm.. nou ja, laat maar wat van je horen."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 11 Jan 2020, 20:19

Ze had hem één keer gesms't om haar afspraak met hem te verzetten, en één keer gebeld naddat ze toch had geslapen en wakker was geworden uit een vreselijke nachtmerrie. Dat laatste had wat vreemd en persoonlijk gevoeld maar ze had tegen iemand aan moeten praten. Gezien het ruim na middernacht was, was Charlie geen optie geweest. Dat was dan ook de enige reden dat haar telefoon zijn nummer herkende. Maar Cyra zat in de les, dus kon niet opnemen.

Toen ze haar voicemail afluisterde sms'te ze hem terug dat ze die middag langs zou komen, na haar laatste college om drie uur. Maar voordat ze naar hem toe liep ging ze op weg naar de koffiezaak, de zenuwen als een knoop in haar maag liggend. Abby ontmoeten, dat was nogal een ding had ze het idee. Een andere vampier, Sevas' bloedmooie ex, zijn beste vriendin... "Brian, mag ik een zwarte koffie, een cappuccino, en een mokka? Om mee te nemen?" Ze had eigenlijk geen flauw idee wat Abby dronk, maar met cappuccino's kon je eigenlijk nooit misgaan. En dus had ze een houder met drie bekers koffie in haar hand toen ze zijn lokaal binnenkwam. Ze had hem tijdens het wachten op de koffie gesms't dat ze eraan kwam.
Abby keek op toen Cyra Sevas' kantoor binnenkwam en de deur achter zich sloot. Al haar instincten gingen meteen af, alsof haar lichaam schreeuwde dat dit ook een vampier was. Het witte haar liet haar even fronsen. Ze verfde het niet? Het kon niet makkelijk zijn om daarmee ongezien te blijven... Maar ze stapte op Cyra af zodra die de bekers hete vloeistof had weggezet en trok haar meteen in een hele stevige knuffel. "Jij moet Cyra zijn! Sevas heeft zoveel over je verteld!" Ieks! Cyra's verbijstering bleef nog even op haar gezicht geplakt zitten. Over Abby's enthousiaste begroeting, en over wat ze zei. Sevas had het over haar gehad? Omdat ze ook een vampier was of... Ergens brandde er een sprankje hoop dat het misschien om meer was.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 11 Jan 2020, 20:30

De hele dag had Sevas niet geweten wat hij met zichzelf had gemoeten en had uiteindelijk het hele kantoor van Miller doorgewroet voor interessante zaken voor Cyra. Vervolgens alles in stapels gedeeld en een grote schoonmaak gedaan. Het was nuttig, zou hem het rest van het jaar helpen en haalde zijn aandacht van dingen.
Uiteindelijk liet hij Abby alleen om zich even te gaan douchen en om te kleden. Waardoor hij dus binnenkwam toen de twee in een innige omhelzing stonden. Hij grijnsde. "Abby! Kom op joh, je jaagt haar nog weg." Zijn grijze ogen lichtten op en namen Cyra sprankelend op. "Ik zou willen zeggen dat ze verder normaal is, maar dan zou ik liegen."

Niet veel later waren ze op pad. Sevas wilde van de campus af. Even niet herinnerd worden aan het hele docent-student drama. Er was genoeg moois te zien in New York en gelukkig was de zomer nog niet volop begonnen, waardoor het meeviel met de stank. Ze namen de ferry naar de overkant en eindigden ergens in een tentje aan de Hudson.
Abby kletste Cyra de oren van het hoofd over in welke omstandigheden ze Sevas had ontmoet en vertelde haar van alles aan onzin over hem. Hij rolde met zijn ogen en gaf haar een por. "Oké, toen ik zei dat ik je voor wilde stellen aan Cyra, was dat niet met het idee dat je allemaal gênante verhalen over mij kon vertellen."
De twee hadden duidelijk een band die over jaren ging. The easy banter was daar wel getuige van. Maar vaak genoeg keek Sevas naar de witharige vrouw, betrok haar in het gesprek, daagde haar uit en kwam tenslotte los door gênante verhalen te vertellen over Abby.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 11 Jan 2020, 20:39

"Ik vind dit anders reuze interessant hoor," haakte Cyra meteen in op zijn commentaar over de genante verhalen. "Professor Konstantin is nog niet zo perfect, dat is goed om te weten." Maar terwijl ze het zei, hem toegrijnsde met die uitdagende en plagende blik van haar, glommen haar ogen absoluut. En Abby zag dat heus wel. Even ging diens blik naar Sevas, haar glimlach duidelijk veroorzaakt door een binnenpretje. Ooh, die twee konden er omheen draaien zolang ze wilden, maar ze waren duidelijk verliefd op elkaar...
"Maar Cyra, vertel eens wat over jezelf. Wat studeer je, heb je een vriend, of een oogje op iemand... Vertel me over het studentenleven dat ik weiger keer op keer mee te maken." Waarop ze haar tong uitstak naar Sevas.
Cyra kon het niet helpen, bij de woorden "een oogje op iemand" schoot haar blik een halve seconde naar Sevas en voelde ze hoe haar kaken iets warmer waren. Wanneer had ze voor het laatst gedronken? Was ze op het moment in staat te blozen?
"Ik studeer biomedische wetenschappen, met wat extra vakken om mezelf bezig te houden. Zoals de oersaaie colleges van Sevas hier," weer grijnsde ze hem toe. Zijn beste vriendin en zij konden het wel met elkaar vinden leek het. "En nee, ik heb geen relatie. Niet eens omdat het zo ingewikkeld is, maar... mensen gaan me na een maandje of twee wel vervelen meestal dus ik heb er niet zo'n geluk mee." Mensen, mensen gingen haar na een maandje of twee wel vervelen. Normaal zou ze dat woord nooit zo duidelijk gebruiken in deze situatie maar nu zag ze zich genoodzaakt ertoe. Waarop ze meer vertelde over het studentenleven. Over samenwonen met Charlie, Sarah, en Naomi (ook al zagen ze die laatste zelden). Over drama met andere studenten zoals Nathalie en Elizabeth. Over nachten doorhalen, feestjes, bijbaantjes, en alles wat er maar bij het dagelijks leven van een jong volwassene hoorde.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 11 Jan 2020, 20:47

Hij sloeg zijn handen voor zijn gezicht. "Oh my god, waar ben ik aan begonnen? Jullie twee zijn duivels samen!" Waarop Abby een schop onder de tafel kreeg, gewoon omdat het kon. De verhalen over zijn blunders bleven gelukkig bij de leuke verhalen waarin hij er nog een soort van oké afkwam. Uiteraard was het iets om te delen aan de rookie, om te laten zien dat ze allemaal fouten maken en dat het best goed kwam allemaal. Maar dat betekende niet direct dat Sevas het heel hard waardeerde.
Abby kreeg nog een schop toen ze begon over relaties en een oogje op iemand vinden. Zijn blik was echter strak op Cyra gericht. Hij was wel nieuwsgierig, ook al had hij niet het idee dat er iemand was in haar leven. En was dat.. was ze verlegen bij die vraag? Even trok Sevas een wenkbrauw op. Mensen gingen haar wel vervelen? Dus hij had een kans bij haar?
"Meidenpraat. Ik bestel even refills." Waarop hij naar de bar liep voor meer drankjes en wat lekkers voor hen allen.

Abby grijnsde. "Dus geen relatie maar wel een oogje op iemand? Want je wist die vraag wel heel goed te omzeilen." Plagend keek ze haar aan en boog wat naar haar toe. "Of is dat iets wat je hebt geleerd van Sevas?" ze knipoogde er brutaal bij.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 11 Jan 2020, 20:57

Ja, dat was zeker weten een blos die ze nu voelde. Shit... Cyra keek snel weg, maar had in korte tijd ook wel door dat dat niet echt werkte bij Abby. Oh man... Waar was Sevas om de boel af te leiden.
"Daar heb ik hem niet voor nodig om dat te leren," begon ze maar, alsof ze weer de vraag omzeilde. "Als je wordt grootgebracht door een vampier leer je het vanzelf wel." Vragen over je moeder die je nooit kon beantwoordden, vragen van schoolartsen over bloedarmoede die beter vermeden konden worden, Cyra was een kei in vragen omzeilen of vage antwoordden geven. Maar dat was bij mensen, en vampieren - zeker van Abby's kaliber - waren wel wat anders. Meer dan ooit besefte Cyra hoe jong ze was voor hun soort, hoe onervaren, nu ze samen zat met twee soortgenoten die vele jaren op haar voor hadden. Blozend keek ze even naar haar handen, die met een bierviltje zaten te kloten. "Er is wel iemand ja, ik weet het niet zo goed..." gaf ze stamelend toe. Misschien zou ze Abby kunnen uithoren over Sevas, en of hij ook maar iets richting hetzelfde voelde als zij?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 11 Jan 2020, 23:38

Bij ieder ander had het waarschijnlijk gewerkt om de kaart van het verleden te spelen. Abby beet echter niet in het aas dat voor haar neus bengelde. Ze had het veel te leuk met haar oudste vriend plagen en deze nieuweling een beetje uit te dagen. Oh, ze zouden elkaar zo goed aanvullen. Geen idee voor hoelang, maar in elk geval wel een paar decennia. En misschien kwamen ze elkaar dan over nog meer decennia weer tegen en zouden ze voor een tweede ronde gaan.
"Die blos is prachtig, Cyra. Als ik niet iets meer viel op mannen, zou ik je misschien wel uitnodigen in bed," plaagde Abby. Maar daarna knipoogde ze en wierp een blik op Sevas die een praatje aan het maken was met degene achter de kassa. Abby leunde wat naar voren. "Dus je voelt wat voor Sevas en je weet niet wat je ermee moet? En wil je dan van mij advies hebben of wil je de geruststelling dat er echt niets tussen ons is en dat er al vele jaren niets tussen ons is gebeurd?"
Ze had heus wel door dat ze als een bedreiging kon overkomen. En het feit dat ze iets hadden gehad, was duidelijk iets wat Cyra wist. Eens zien wat ze uit kon vissen. Voelde de vrouw echt iets voor haar vriend of waren het prille gevoelens die snel weer over konden waaien? "Wat voel je precies dan? Wil je ontdekken hoe goed hij is in bed, of zou je er ook bij willen daten?" Haar ogen plaagden en daagden haar uit.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor varden » 12 Jan 2020, 12:43

Die opmerking maakte die blos natuurlijk niet minder. Hoewel ze zelf ook op mannen en vrouwen viel, met niet altijd een duidelijke voorkeur voor de eens of voor de ander, maakte de opmerking haar toch verlegen. Abby was wel heel erg rechtdoorzee.
"Is het zo duidelijk?" Ze had enkel gezegd dat er wel iemand was op wie ze een oogje had, maar schijnbaar had Abby allang door dat diegene Sevas was. "Weet hij het ook?" Ze hoefde geen geruststelling van Abby. Het was duidelijk dat die twee een soort chemie hadden, maar Sevas had haar ook verteld dat hun relatie al een hele tijd over was en hoewel dat er niet altijd zo uit had gezien tot nu toe besloot Cyra hem te geloven. Hij had geen reden om tegen haar te liegen, toch?
Ze haalde haar schouders dan ook een beetje op. Wilde ze advies? Advies voor wat? Hoe ze hem ook voor haar kon laten vallen? Hoe ze zijn aandacht kon trekken? Cyra wist niet goed of ze daar wel advies voor wilde krijgen, of dat het zelf uitproberen ook leuk was en deel van het avontuur. Aan de andere kant, Abby had hem eens geschaakt dus ze wist wel wat ze deed...
Cyra deed dan ook net haar mond open om advies te vragen, toen Abby de volgende vraag inkopte. Meteen kwam er een plaatje in Cyra's hoofd op van Sevas in haar bed (ze had het zijne nog nooit gezien, dus dat was moeilijk fantaseren), wat duidelijk voor lichte kortsluiting in haar hoofd zorgde. "Eh..." kwam er dan ook niet zo intelligent uit haar mond. Ja, ze zou willen daten, maar nu Abby dit opbracht. Ooh shit... Ze had wel iets van zijn spieren gezien en gevoeld door de aanval en de avond in het ziekenhuis, maar dat had ze nog niet eerder verbonden aan hoe hij er naakt uit zou zien.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: When children of the night roam the day

Berichtdoor Ravief » 12 Jan 2020, 12:52

Ze knipoogde naar haar. "Mocht je eens een keer willen slapen, hou ik me aanbevolen." Meer dan aanbevolen. Cyra zag er goed uit en hoewel ze Sevas' geluk niet in de weg wilde zitten, wilde ze het wel aanbieden voor het geval dat.
Een kort lachje kwam over lippen. "Schat, Sevas is blind voor de subtiele dingen van glimmende ogen. Het zal hem alleen opvallen als hij er zelf naar kijkt, of als iemand het herhaaldelijk in zijn gezicht duwt." Abby wees haar op wat Sevas had verteld over Nathalie en Elizabeth en dat het hem dwarszat dat hij gezien werd als iets dat geschaakt kon worden voor een nacht. Hij deed wellicht aan one night stands, dat wist ze niet zeker, maar dat was om die personen nooit weer terug te zien. Sevas was iemand die wilde daten, een relatie wilde. Wat ook precies was waardoor ze uit elkaar groeiden.
Ze lachte weer om de duidelijke kortsluiting. "Ooh.. heb je serieus nog nooit over hem gefantaseerd? Er staat je nog heel wat te wachten dan! Oh man, dit wordt prachtig!"

Sevas schoof weer aan en vertelde dat hun hapjes en drankjes er zo aankwamen. "Wat wordt prachtig?" Nieuwsgierig keek hij van de een naar de ander.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten