Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor varden » 27 Okt 2019, 14:07

Nog nooit had hij zijn hart zo bewust in duizend stukjes voelen breken terwijl hij haar aankeek, hard proberend niet de totale wanhoop van hem af te laten stralen. Maar dat was nog best moeilijk. Tegelijk werd zijn wolf zo vreselijk defensief dat het haast jeukte om te veranderen en haar te beschermen. Een tegenstrijdig gevoel dat hij maar moeilijk wist te verwerken. Op dit soort momenten was het nog veel aanlokkelijker om terug te vallen, maar wat ze van hem vroeg - of eerder smeekte - was dat hij dat juist niet deed.
"Ik... ik zal na.. na aangifte met prog.. programma bellen," beloofde hij zacht. "Of ik weer... weer met s.. se.. se.. sessies mee kan doen." Terug naar zijn therapeut, ook al had hij een hekel aan die sessies, en terug naar de groep waar werd gedeeld hoe er met verslaving en terugvallen werd omgegaan. Voor Von zou hij doorzetten, hoewel... Het klonk alsof het niet uitmaakte of hij dat nu nog deed. "Ik... ik zal m... spul..." Hij slikte, fronste, verloor meer en meer van zijn woorden terwijl het helemaal tot hem doordrong dat de woorden die ze eerder had gezegd waren "ik kan dit niet". Hij had het verprutst...

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor Ravief » 27 Okt 2019, 14:21

Met twee handen pakte ze de zijne. Grote ogen namen Emil op en Von schudde haar hoofd. "Je begrijpt me verkeerd." Een zachte glimlach volgde. "Ik wil een relatie met je. En wat mij betreft trek je morgen bij me in. Maar dat kan ik alleen als ik weet dat je hieraan werkt. Dat ik me niet constant zorgen over je hoef te maken. Want dat is geen relatie." Ze beet even op haar lip terwijl ze nadacht over haar woorden. "Ik wil.. ik wil gelijkwaardig met je zijn en alles met je delen en over alles met je praten, maar ik wil niet iemand zijn die voor je moet zorgen. Jij moet dat willen. Jij moet vechten daarvoor en dan ben ik bij je om je te helpen. Maar dat is niet iets wat vanuit mij moet komen." Ungh.. ze had geen idee of ze dit wel duidelijk wist aan te geven. "Snap je waar ik op doel?" vroeg Von dan ook met een frons. Want zo niet, dan ging ze haar best doen om dit beter uit te leggen. Ze wilde hem niet kwijt. Wilde hem niet missen. "Ik heb je gemist, Emil en me vreselijk zorgen gemaakt en toen ik die politieman aan de telefoon kreeg, dacht ik dat.. dacht ik dat je er niet meer was en.. fuck.. dat wil ik niet meemaken."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor varden » 27 Okt 2019, 14:30

Even drong niets meer tot hem door, maar heel langzaam kwam hij dan toch terug. Zijn ademhaling, waarvan hij niet door had gehad dat hij die in had gehouden, ontsnapte trillerig en zijn handen beefden in de hare. Langzaam knikte hij. "Be.. begrijp het," zei hij zacht. "Zal morgen bellen, met programma." Man, deze paar dagen hadden hem mogelijk een jaar van zijn leven ontnomen. "Kun.. kunnen we op bank zitten en jij vertellen over moeder?" Ze moest het heel even gaan doen met zijn beperkte manier van praten, zijn hersens waren gefrituurd. Maar vooral wilde hij voor nu haar zorgen wegnemen en haar stevig tegen zich aan in zijn armen houden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor Ravief » 27 Okt 2019, 14:37

Ze knikte lichtjes, maar liet hem niet direct gaan toen ze allebei stonden. Een poos dook Von weg in zijn armen en drukte zich tegen hem aan. Pas toen ze een beetje gekalmeerd was, nestelde ze zich op de bank en vertelde over de gekke berichtjes en liet hem het een en ander lezen. Ze begreep nog altijd niet waarom Han naar haar moeder op zoek was gegaan, maar goed haar ouders waren rijk geweest en ze had haar ex heel wat verteld over haar verleden. Waarschijnlijk had hij een poos op het geld van Léan willen leven. Geld in ruil voor zijn zwijgen over wat Von met haar vader had gedaan.
Dus toen ze daar kwam en ze zag Han, was er al aardig iets geknapt in haar. Ze vertelde over de ruzies, over het zoeken naar haar moeder en over het uiteindelijke gevecht met Han. Ze had de striemen nog op haar zij staan en ze wist niet hoe het ging helen. Weerwolf bij weerwolf was immers wel wat anders dan gewoon een wond.
Von was duidelijk moe door de enorme achtbaan van belevenissen en emoties en haalde met een zucht een hand door haar haren. "Ze gaat hier nu inburgeren en hulp zoeken. Hoop ik tenminste." Sommige dingen veranderden niet en ze hoopte dat haar moeder de hulp aannam en serieus aan zichzelf wilde werken.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor varden » 27 Okt 2019, 15:26

Nu was het Emil die Von rustig liet praten, zijn vragen inslikte en haar gewoon dicht tegen zich aan hield. Gezeten op de bank had hij haar half bij hem op schoot getrokken en zacht streelde hij over haar rug terwijl ze vertelde. Hij liet haar de wonden tonen omdat Emil helaas nogal veel ervaring had met wolf-op-wolf verwondingen. Het zouden mogelijk wel littekens worden, vermoedde hij want ze aren diep en op een plek met zachte huid.
"Programma's helpen als je er.. ervoor openstaat." Hij kende meerdere ervan redelijk goed. Hij zuchtte en drukte een kus op Von's kruin. "Komt goed met moeder. Is weg uit oude situatie, nieuwe situatie misschien nieuw perspectief?" Tenminste, dat hoopte hij voor moeder en dochter.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor Ravief » 27 Okt 2019, 16:22

Ze leunde met haar hoofd tegen zijn schouder en dacht daar een poosje over na. Von hoefde niet per se haar hele leven in Praag te blijven. Met haar liefde voor talen en een basis in Engels en Spaans en nu dus Tsjechisch zou ze een heel eind komen. Haar moeder hierheen halen, zorgde er wel voor dat ze hier in elk geval nog wel twee jaar zou blijven. Von zuchtte en schudde haar hoofd om haar negativiteit te verjagen. Zo was zij niet. "Ik hoop het. Ik wilde gewoon.. wilde dat ze voor een keer gewoon moeder was, weet je? Niet iemand waar ik voor moet zorgen, iemand waar ik voor moet opkomen, in plaats van dat zij mij verdedigt." Von en Léan hadden dan ook na lange gesprekken een behoorlijk duur traject gekozen. Daar zou Léan leren voor zichzelf te zorgen, tekenen van obsessive gedrag zou leren herkennen en bij zulke mensen weg zou blijven en zich ertegen zou leren wapenen. Von moest het allemaal nog maar zien, maar het klonk wel heel goed.

Er gebeurde niet heel veel tussen hen behalve zwijgen en zitten en van elkaars aanwezigheid genieten. Laat in de middag gingen ze dan toch op zoek naar een nieuwe jas voor Emil en brachten ze een bezoek aan het politiebureau. Emil kreeg zijn telefoon terug en kon aangifte doen van wat er allemaal was gestolen. Bij de bank lieten ze al zijn passen blokkeren en vroegen nieuwe aan. 's Avonds haalden ze eten af bij het restaurant om de hoek.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor varden » 27 Okt 2019, 18:15

De lome middag was precies wat Emil ook nodig had. De hoofdpijn nam af, de craving naar een volgende hit van welke substantie dan ook. En ondertussen maalde hij in zijn hoofd over Von's woroden over haar moeder. Ze wilde niet altijd voor anderen hoeven zorgen, dat klonk niet meer dan redelijk, en dan was hij net zo uit de bocht gevlogen omdat zij weg was... Het was iets waar hij lang over na dacht.
Toen hij zijn telefoon terug had pleegde hij meteen twee telefoontjes, de eerste naar zijn huisbaas om nieuwe sleutels te pakken te krijgen, en de ander naar het programma waar hij een paar jaar mee te maken had gehad. Die waren verbaasd iets van hem te horen, en tegelijk ook een beetje teleurgesteld. Het had goed geleken met Emil en nu belde hij dat hij weer hulp en therapie nodig had, maar hij kon dinsdagmiddag langskomen voor een intake gesprek met een psycholoog en dan gingen ze kijken welk traject hij in zou gaan.

Dus toen ze weer bij Von thuis waren, leek de stress overal een beetje te zijn gezakt. Tijdens het eten bleef hij keer op keer nieuwsgierig naar Von zitten kijken, tot hij haar blik ving en zowaar een beetje ondeugend grijnsde (een nieuwe look voor hem) en een slok nam van zijn biertje. "Je wilt dat ik morgen bij je intrek?" plaagde hij voorzichtig, haar woorden van eerder terughalend. En dan was hij snel geweest met zijn "ik hou van je"?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor Ravief » 08 Dec 2019, 22:59

Hij overviel haar behoorlijk. Von had alle zware onderwerpen uit haar hoofd gezet en was vooral moe. Ze wilde gewoon goed slapen en direct weer meegaan in het ritme van de dag, zodat ze niet in de jetlag bleef hangen.
Haar ogen begonnen direct te fonkelen toen ze hem zo zag kijken. Ooh, dus dit was flirten? Von grijnsde vrijwel meteen terug, ook al had ze niet direct een weerwoord. Ze liet haar voet over zijn been glijden onder tafel en nam rustig nog twee happen voordat ze zich aan een gesproken reactie waagde. "Nou ja... ik ben nog nooit in je huis geweest, al weet ik niet precies waarom.. En ik heb genoeg ruimte voor ons beiden zonder gek te worden." Ze haalde haar schouders op en haar blik was open. "Het voelt gewoon goed. Ik denk dat we samen goed passen." Ze had willen zeggen 'ik denk dat we samen horen', maar dat ging haar nog net een beetje te ver. Dat hij haar beet toen ze wat probeerden in bed, vond ze een uitermate goed teken. Emil was niet precies wat Von in gedachten had als ze zat te fantaseren over de toekomst, maar nu hij in haar leven was verschenen, kon ze zich ook amper een toekomst voorstellen zonder hem. Soms liepen dingen met een reden zo.

Uiteindelijk deden ze rustig aan, al verleidde Von hem tot een paar heerlijke zoenen in bed. De volgende dag gingen ze samen naar de huisbaas om nieuwe sleutels te halen en kreeg Von dan eindelijk het appartement te zien waar Emil al die tijd leefde. En ze begreep ook wel waarom ze meestal bij haar afspraken. In de middag ging ze even langs haar werk om het een en ander door te spreken en uitleg te geven van haar privésituatie.
Dinsdag was alles weer normaal. Ze ging met Emil mee naar de plek waar hij de intake zou hebben en kuste hem zacht. "Ik zie je vanavond of vanmiddag weer." Als het hem zwaar viel, hadden ze afgesproken dat hij naar haar huisje zou gaan en daar zou wachten tot ze terug kwam, anders zou hij gewoon op het werk verschijnen. Von had met een beetje moeite Maria overgehaald dat Emil prima de klus af kon maken waar ze hem voor had ingehuurd.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor varden » 09 Dec 2019, 12:01

Het was zeker flirten, ook al was het duidelijk wat onhandig en roestig. Maar hij probeerde het, en 's avonds in haar bed zoenend eindigen liet hem ook dit keer niet volledig onberoerd. Maar voor nu had hij andere dingen aan zijn hoofd en daar moest hij eerst even op focussen voor hij echt verder wilde met Von.

Hij was nerveus. De beer van een vent was duidelijk nerveus. En mogelijk was het alleen Von's aanwezigheid die ervoor zorgde dat hij niet allang de benen had genomen. Maar hij kuste haar terug en glimlachte wat beverig naar haar. "Zie je vanavond of vanmiddag," antwoordde hij bevestigend, en toen liep hij naar binnen.
De sessie was heftig. Het begon al met dat een aantal bekende gezichten, mensen die hij kende uit eerdere programma's maar die nog niet in staat waren op eigen benen te staan, hem natuurlijk buiten hadden gezien met Von. Het idee van de nukkige, zwijgende Emil die een knappe dame aan zijn arm had, dat vonden heel wat mensen ontzettend interessant. Zijn therapeut ook. De dag begon met een 1 op 1 sessie met de vrouw, en eindigde met een groepsessie en een plan voor de komende tijd. Dat Emil een terugval had gehad, dat was niet heel vreemd, dat kon iedere verslaafde overkomen. Maar het was was jammer, zeker omdat het echt beter leek te gaan met de man. Praten was sowieso nooit Emil's sterkste punt, maar tijdens deze sessie zei hij misschien wel het meeste ooit. Hij had Von beloofd aan zijn verslaving te werken, en hij had het gemeend.

's Middags kwam hij niet in de winkel binnen. Hoewel hij het had willen doen besloot hij dat het misschien niet verstandig was. Als hij daar nu binnenkwam zou hij alleen maar Von de hele dag in zijn armen willen houden en dat stond misschien niet zo best richting haar collega's. Maar omdat hij zichzelf wel bezig wilde houden, had hij boodschappen gedaan en toen Von binnen kwam zou ze dan ook binnenkomen in een warm huis, dat bovendien naar stoofvlees rook. Emil stond in de keuken groenten te snijden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Blaffende wolven bijten niet, of wel?

Berichtdoor Ravief » 09 Dec 2019, 12:08

Von kwam aardig hyper-de-piep thuis. Ze had een heerlijke dag gehad en ze viel dan ook Emil om de hals, waarbij ze wel oplette dat hij niet per ongeluk een mes in zijn vinger zette. "Hé jij!" En een dikke kus volgde. Pas na die fatsoenlijke begroeting, werkte Von zich uit haar jas en schoenen en kletste ondertussen aan één stuk door. Ze had heel veel gemist op het werk, maar blijkbaar was die modeshow een daverend succes geweest. Er stonden heel wat klanten in de wachtrij en Maria wilde binnenkort minder gaan werken, waardoor er een kans was voor haar om te laten zien wat ze kon en meer te gaan verdienen. Samen met Anne zou ze zo goed als de winkel gaan runnen en Maria zou zich alleen nog bezighouden met administratie.
"We kunnen eindelijk dingen gaan doorvoeren waar we echt al heel lang mee bezig zijn!" ratelde Von en kwam tenslotte boven de pan staan snuiven. Man, dat rook belachelijk goed!
Ze kreeg een lichte blos toen ze doorkreeg dat ze echt al een kwartier aan het bazelen was en grijnsde onschuldig naar Emil. "Sorry.. enthousiasme doet dat soms met me. Hoe was het vandaag?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten