Welcome to the Continental

littlehouseonahill

Re: Welcome to the Continental

Berichtdoor littlehouseonahill » 03 Apr 2017, 10:34

"Guinness through a straw?" mompelde Mason hardop, vlak voordat de twee ruziemakers door hun kop geblaft werden. Het geluid van hun silenced handguns legde de hele bar stilte op. Van het ene moment hoor je typisch bargelul en -geluid, het andere momenten tweemaal een plofgeluid, het zacht kraken van een schedel en een klein gilletje. What else is new?

"Nee, dat wist ik inderdaad ook niet. De enige informatie die ik had was dat ik naar Toronto moest komen, daar mijn contract zou krijgen." Hij nam een slok van Kate haar drankje, alhoewel hij hetzelfde voor zichzelf besteld had. "Deze is toch lekkerder" mompelde hij, schouders ophalend en ietwat provocerend. "Anyway, ik zag het allemaal gebeuren. Ik zat op het gebouw ernaast met een sniperrifle te gluren naar wat je allemaal uitspookte. Vind je het niet lief van me dat ik je niet kapot geschoten heb?" Een brede grijns verscheen op Masons gezicht terwijl hij Kate vol verwachting aankeek.

Learmont

Berichtdoor Learmont » 06 Apr 2017, 21:59

Nog geen kwartier later zat Maveric in de lucht. Het was niet meegevallen om de jet te pakken te krijgen, maar hij was in ieder geval onderweg. De tank zat vol genoeg om in ieder geval de Canadese kust te halen, en vanaf daar zou hij het wel weer zien. Voor een man met zijn vaardigheden was het regelen van vervoer, in wat voor vorm dan ook, een kleinigheid. Op het moment maakte hij zich meer zorgen over wat er gaande kon zijn in Toronto. Het was tot nu toe één keer eerder voorgekomen dat hij een 'probleem' moest oplossen. Natuurlijk was er niemand meer die van Blackridge had gehoord, wegens het simpele feit dat er niemand meer wás. Marv hoopte dat hij deze keer minder drastisch hoefde te zijn. Al die jaren in het vak veranderen een man, en hij zat eigenlijk stiekem over een pensioen na te denken. Met een hond en een motor.
"Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 10 Apr 2017, 22:40

"In dat geval wil ik die van jou," mompelde Kate en pakte hem zijn drankje af, nam twee grote slokken en zuchtte tevreden. "Hmm.." Ondertussen keek ze naar de barvrouw die naar een rietje zocht en uiteindelijk een gestreept geval vond, in de Guinness stopte en het bier voor de man zette. Ze leek niet zo blij met zijn uitdossing, noch met het water dat hij achterliet.

"Ik denk dat je het te druk had met naar mijn benen kijken." Ze trok een wenkbrauw op en keek hem liefjes aan. Zijn verwachtingsvolle blik deed haar denken aan een jongetje dat met zijn ouders langs een ijscoman liep en probeerde niet al te hard te jengelen om iets lekkers. Een soort van volwassen man met deze uitdrukking kon een paar dingen zijn. Heel kinderachtig, plagerig, onvolwassen, dronken, flirterig of hij was vol van zichzelf en dacht dat hij leuk was. Kate gokte op een combinatie van deze eigenschappen. En dat was alleen nog maar zijn uitdrukking op dit moment. Dus ofwel hij was interessant, ofwel een blok aan je been waar je gestoord van werd. Ze wist niet zeker of er een middenweg bestond bij mannen.
Kate schoof een munt richting de barvrouw. "Nog een rondje graag." Ze wierp een blik op de gek. "En voor hem nog een Guinness."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Aslan

Berichtdoor Aslan » 11 Apr 2017, 16:23

Levi had zijn Guinness net op toen hij al weer op een andere werd getrakteerd. Hij stopte het rietje bij zich en nam een slok terwijl hij richting Kate knikte. "De naam is Neuro" zei Levi terwijl hij met zijn glas het proost-gebaar maakte richting Kate en Mason. Levi stelde zich altijd voor met de bijnaam die hij in het leger had gekregen. Het was voor hem de manier om professioneel te blijven en het was een lichte vorm van zelfspot. Levi was verder niet onder de indruk van het hele tafereel wat zich achter hen afspeelde.

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 12 Apr 2017, 00:45

Hij glimlachte toen ze zijn glas zo'n beetje opdronk. Prima. Mason houd wel van wat geouwehoer. "Waarschijnlijk" reageerde hij lachend. Haar benen waren niet verkeerd, nee, dat klopt. Hij slurpte het tweede drankje zonder blikken of blozen naar binnen en keek naar zijn zojuist aangeschoven buurman. "Mason", zei hij. "En dit is diegene die mijn contract heeft gejat", vervolgde hij, wijzend naar Kate. "En daarnaast heb ik het idee dat die twee" - Mason wees over zijn schouder naar de zojuist omgelegde mensen naar achteren - "datzefde contract hadden." Hij schudde zijn hoofd. "Je kan in plaats van ruzie schoppen en het risico te lopen om omgelegd te worden ook gewoon aan de bar zitten."

Learmont

Berichtdoor Learmont » 08 Mei 2017, 11:08

De motor was er eerder gekomen dan het pensioen. Het brullende geluid van de V-Twin verscheurde de stilte van de nacht. Maveric was blij met de goggles die aan het stuur hadden gehangen, want een vlieg raken met 200 kilometer per uur kon zo een oog kosten. Toronto was nog een paar uur rijden, en hij had in de tussentijd berichten gekregen over moorden in het hotel. Moorden! Dat was al in geen 76 jaar meer voorgekomen, dus de situatie moest wel ernstig zijn.

Marv trok de gashendel nog wat verder open. Hoe eerder deze situatie achter de rug was, hoe eerder hij weer naar huis kon. Hij had sterk het gevoel dat dit hoe dan ook zijn laatste missie zou worden, en dit vervulde hem met een vreemd, koud gevoel. Verbeten reed hij door, totdat het licht van een tegenligger hem verblindde. Marv vloekte. "Doe dat groot licht uit, idioot!" De idioot leek niet te luisteren en bleef midden op de weg rijden.
"Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."