Tahuna - de rpg

Tranquilozination

Re: Tahuna - de rpg

Berichtdoor Tranquilozination » 06 Jul 2016, 22:22

Adam haalde zijn schouders op. "Misschien, misschien niet. Ik ken ze daar nog niet genoeg voor." Hij zag Connors punten wel in, al was hij er niet helemaal mee eens. Naïef was hij inmiddels zeker al niet meer, maar dat wou niet zeggen dat hij daarom gelijk alleen maar het slechte in zijn medemens zag. "Ik denk dat zij ook niet weten wat ze met ons moeten. We kunnen het beste maar afwachten en proberen het met woorden op te lossen, vind je ook niet?" vroeg hij scherp.
“Fantasy is hardly an escape from reality. It's a way of understanding it.”
― Lloyd Alexander

Aslan

Berichtdoor Aslan » 06 Jul 2016, 22:30

"We'll see, ik ga die onzin niet afwachten." Connor stond op, bukte zich om zijn hut in te kunnen en begon de boel wat in te richten. "Ik bewonder je positiviteit maar het is niet bevorderlijk voor je overlevingskans. We zitten straks als ratten in de val en daar ga ik niet op wachten!" Connor stond nog even buiten en knikte naar de omheining. "Waar zijn die vrouwen trouwens allemaal gebleven? A man has his needs! Eerlijk gezegd wist de Texaan ook niet hoe dit zou lopen maar 1 ding wist hij zeker: mannen die vrouwen slaan zijn niet te vertrouwen.

Tranquilozination

Berichtdoor Tranquilozination » 06 Jul 2016, 22:44

Dat was een beetje tegenstrijdig. Een we zullen wel zien en ik ga die onzin niet afwachten? Wat was het nou? Maar hij had geen zin om met een hardnekkige Texaan te gaan discussiëren. Als hij er zo in stond, dan was hij daar vast moeilijk vanaf te brengen. Tegelijk maakte het de rest van de schipbreukelingen wel lastiger. Mensen hadden de neiging vooral de negatieve dingen te onthouden. En zodra Connor zou uithalen naar de inboorlingen, dachten die straks dat elke schipbreukeling zo was. "Negativiteit is ook niet bevorderlijk anders. Misschien kunnen we elkaar samen wat realistisch houden?" probeerde hij de situatie wat te sussen. "Ik ben Adam trouwens. Heb je gezicht wel eens gezien op de boot, maar ik weet niet wie je bent eigenlijk.."
― Lloyd Alexander

Aslan

Berichtdoor Aslan » 06 Jul 2016, 22:56

Connor liep zijn hut uit richting Adam en bleef enkele centimeters voor hem staan. Hij moest naar beneden kijken om hem aan te kunnen kijken. "Connor..."zei de Texaan. Zo te horen had de jonge knul er wel over nagedacht. Hij kon wel wat medestanders gebruiken wat dat betreft. Connor wist dat vol in de ankers gaan hem niet zou helpen op dit eiland. Hij bekeek Adam enkele tellen en deze jongen leek het type wat geen agressie opriep bij anderen. "Point taken" fluisterde Connor. "Maar zodra je iets niet vertrouwd, let me know! Die neger die jouw jungle chick een tik gaf is van mij, mee eens?!" Er was iets in Connor wat hem triggerde zodra iemand aan vrouwen zat. Connor had wel wat spullen in zijn hut liggen die hen konden beschermen. Adam was in de huidige situatie zijn eerste en enige bondgenoot. "Welterusten, pretty boy"

Tranquilozination

Berichtdoor Tranquilozination » 06 Jul 2016, 23:22

Grote kerel, dacht Adam. Blijkbaar hoorde het uitdragen van intimidatie ook bij het voorstelrondje. Die memo had hij niet gekregen. Hij deed een stap achteruit, niet een te grote om beledigend over te komen, maar om gewoon wat meer afstand te creëren. "Zal ik doen. Ik hoor het ook van jou, als er wat is?" Hij keek verbaasd. Had iemand Kaina geslagen? "Daar weet ik niets van, maar prima. Zolang je hem niet vermoordt," voegde hij er half voor de grap aan toe. Hij zag de Texaan er ergens ook nog wel voor aan. "Trusten!"
De 24-jarige Amerikaan ging op zoek naar een hutje dat nog niet bezet was. In gedachten verzonken liep hij er eerst een binnen waar al wel iemand in zat. "Oh sorry!" Vlug stapte hij naar buiten en onderzocht de volgende hut iets beter voordat hij zomaar naar binnen denderde. Deze was vrij. Het was een hectische dag en ondanks de vele stof die hem aan het nadenken zette, merkte hij ook zijn moeheid op. Hij bedacht zich hoe absurd alles wat was gebeurd was: schipbreuk lijden, op een strand aanspoelen en een inboorlingenstam ontmoeten. En dan had je nog die Texaan met zijn bijnamen. Pretty boy? Oké, daar kon hij mee leven, maar wat moest hij met 'zijn' jungle chick aan? Met die laatste gedachte viel hij als een blok in slaap.
― Lloyd Alexander

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 06 Jul 2016, 23:47

Liam was een goede tijd weggeweest - in ieder geval voor de ogen van de mensen die aanwezig waren bij de ziekenboeg op dat moment. Gek genoeg hadden ze geen alarm geslagen en dat gaf Liam de tijd om te doen waar hij goed in was. Van een afstand observeerde hij de gebeurtenissen met Connor. Hij zag hoe een jonge meid en een van de blanken hem hielpen, nadat die meid een tik gekregen had van één van de lokale bevolking. "Most intriguing..." mompelde hij, met een zwaar Brits accent. Daarnaast had hij ook al ontdekt waar het eten en de slaapplekken te vinden waren. Ook de meest voorkomende wandelroutes van de lokale 'beveiliging' waren erg voor de hand liggend.

Tijdens het eten was Liam aangeschoven, met hier en daar een vriendelijk knikje naar de mede-eters. Veel opvallen wilde en deed hij expres niet - dat kon bij deze 'bijzondere' mensen alleen maar in het verkeerde keelgat schieten. De figuren die de afgelopen uren het meest opgevallen waren mochten die status fijntjes bij hunzelf houden.

"Connor'', zei Liam. "Je aansteker doet het niet." Liam speelde met de aansteker die, waarschijnlijk, uit Texas kwam. Je weet wel, zo'n aansteker waar levenslang garantie opzit. Alhoewel.. dat zal iedereen op een eiland als deze wel een worst zijn. "Geef me even, wil je?" Al snel klikte hij het schroefje uit het ding met een houten priem, die hij zelf tijdens zijn observatie-uurtje gesneden had van een willekeurige tak. "Hmm.. the spark is gone. Nothing I can't fix though." Met enkele bewegingen en af en toe te draaien aan het wieltje kreeg Liam de aansteker weer aan de praat. "Fire.. you can look at it for hours, don't you think?" Voordat Connor er erg in had gooide de Brit de aansteker alweer zijn kant op. "You should wear your valuables more close to you my friend."

Aslan

Berichtdoor Aslan » 08 Jul 2016, 19:26

Connor keek Liam stilzwijgend aan. Zonder oogcontact te verbreken ving hij de aansteker en stak hem in zijn binnenzak. "Hmm. You sound like you're a teabag. Listen Brit, If you're good at fixing things, why don't you start with fixing yourself?" Hiermee bedoelde hij de wond waarmee Liam rondliep. Connor vertrouwde de man nog niet ondanks het feit dat ze op hetzelfde schip zaten. De mannen waarmee hij pokerden zaten ook op het schip, en die keerde je de rug ook niet toe. "Let me teach you one thing, Brit. The only time a man misses his lighter is when he's out of all his other tools." Natuurlijk wist Connor zelf ook wel hoe zo'n aansteker werkte maar hij wist ook dat er genoeg mensen waren die het niet wisten. Zijn onbekende reisgenoot was niet achterlijk, maar wat waren zijn intenties? "Well, thanks for showing me you're not a total dumbass, anything I can help you with?"

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 12 Jul 2016, 21:58

Liam grijnsde en voelde even aan zijn been. Zijn wond was erger, maar als hij er niet wat aan liet doen kon het nog wel eens gaan ontsteken. "Don't really trust the docs around here" bromde de Brit. "Don't you want to know how I got a hold of your lighter?" vroeg hij met een grijns op zijn gezicht. Voorzichtig liep hij met zijn been slepend achter zich aan richting Connor. "Jij verstand van het oplappen van ledematen?" vroeg hij aan de Texaan. "Kan wel wat hulp gebruiken, zoals je zelf ook al ziet.'' Hij zetelde zichzelf neer op de grond en liet zijn blik niet van Connor afgaan. Geen idee of deze knakker wel te vertrouwen is. "I'll get you something good in return."

Tranquilozination

Berichtdoor Tranquilozination » 05 Sep 2016, 22:57

De volgende dag...

Adam werd wakker met enorme jeuk. Nog half in slaap krabde hij aan zijn onderarm. Toen hij zijn lodderige ogen opende, zag hij een hele reeks mieren (of wat waren het?) aan zijn arm knabbelden. "Aaah!" gilde hij niet zachtzinnig. Verwoed klopte hij de insecten van zich af en rende zijn hut uit. Bah zeg! Wat een geweldig begin van de dag.

En toen herinnerde hij zich pas wat er gisteren allemaal was gebeurd.
― Lloyd Alexander

varden

Berichtdoor varden » 11 Sep 2016, 14:17

Het waren mieren, en de lokale vrouwen die net aan kwamen lopen moesten er eigenlijk wel om grinniken hoe de vreemdelingen op de dieren reageerden. Want Adam was niet de enige die schreeuwend de diertjes van zich afklopten. Om hem heen stonden meer woedende toeristen die probeerden verhaal te halen bij de dorpelingen die geen klap begrepen van wat ze zeiden. In tegendeel zelfs. De vrouwen begonnen in alle rust de insecten op te rapen en in mandjes te stoppen. Op een eiland als dit werd geen enkele bron van proteïnen verspild, en de mieren waren daar ook uitermate geschikt voor. Kaina zat dit keer niet bij de groep vrouwen, zij was die ochtend naar het strand gegaan om te kijken wat de wind deed en of het een goed moment zou zijn om het eiland van de schilpadden te bezoeken, of om te gaan vissen. Een andere dame kwam echter op Adam af en gaf hem, met een ietwat nukkig gezicht, een smeerseltje. "Hier, dit helpt tegen de jeuk." Waarop ze het woord 'jeuk' nog twee keer herhaalde en een krabbende beweging maakte zodat Adam wist wat ze bedoelde. Kaina zou geheid willen weten wat dat woord in zijn taal was. Haar Engels was uiteraard alles behalve goed, maar na een hele dag met Adam rond te hebben gehangen kende ze nu een paar losse woordjes.