Geheimen en meer

Ravief
Site Admin

Re: Geheimen en meer

Berichtdoor Ravief » 01 Jul 2016, 21:26

Ah, dat begon er meer op te lijken. Al had ze ergens het vermoeden dat hij een klap tegen zijn hoofd had gehad waardoor zijn grappen en flauwe humor wat amper humor te noemen was, was weggezakt. Ze trok lichtjes een wenkbrauw op bij zijn volgende woorden. Ja, dat er een lichaam moest zijn had zij ook al bedacht. Iets wat op twee manieren gedaan kon worden, maar beide waren gevaarlijk en vond ze niet aanlokkelijk. "En is dat een goed iets of niet?" Ongetwijfeld had hij zich nog dieper in de shit gewerkt dan mogelijk was in een mensenleven. Serpentes bang voor hem? Of in elk geval, banger... Hmn.
"Oh.. je weet wel.. niets nieuws onder de zon." Waarom zou ze hem ook een eerlijk antwoord geven?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 06 Jul 2016, 23:04

Die laatste opmerking deed Liam stoppen met het ijsberen door zijn kamer heen. "Stop bullshitting me" zei hij stellig. De wolf ging recht voor Gabriella staan maar bleef verbazingwekkend rustig. "Ik heb net van alles voor jou gedaan, zoals het omleggen van zo'n knakker waar ze bevelen van aannemen." Hij bracht zijn hoofd ietwat dichter bij het hare. "Ik heb geen zin in dit hard to get gedoe, Gab. Behandel me niet als een ieder ander die hier rondloopt, alsjeblieft."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 06 Jul 2016, 23:42

Oké, ze was oprecht verbaasd. Van dichtbij keek ze in zijn ogen en liet hem uitpraten. De drang om Liam weg te duwen was enorm, maar ze wist ook wel dat hij gewoon terug zou komen tot ze het opgaf. "Hard to get spelen?" herhaalde ze ongelovig. "Dat doe ik helemaal niet. En doe niet alsof je voor me valt gezien ik dat echt niet geloof na je verhaal over de liefde van je leven." haar uitdrukking werd hard. "Wil je weten hoe het met me gaat? Het is vreselijk om op te groeien als ongewenst kind en naar iemand vernoemt te zijn terwijl je zijn dochter niet bent. Om nooit goed genoeg te zijn en altijd prooi te vallen aan zijn wrede spelletjes. En nu blijkt dat hij klaar is met me ongelukkig maken en me van het leven wil beroven. Je zegt dat je van alles voor me hebt gedaan maar ik herinner me niet dat ik je daarom heb gevraagd! haar woorden waren vol woede om haar pijn en verdriet te maskeren maar het was voor het eerst dat ze de waarheid hardop zei. Niet dat het opluchtte, want Gabriella voelde zich er alleen maar alleen door. "Was dat wat je wilde horen?" Nee ze was niet goed in zich kwetsbaar opstellen, maar de hardheid was nu uit haar stem. Wat overbleef in haar zachte woorden was iets van verslagenheid.

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 07 Jul 2016, 00:01

"Ja Gab, dit wilde ik inderdaad horen'' zei Liam met gemeende toon. "Ik heb serieus nul interesse in antwoorden als 'niks nieuws onder de zon', terwijl je hele houding heel wat anders zegt. Wees alsjeblieft gewoon eerlijk naar mij toe, datzelfde kun je ook van mij verwachten. Anders steek je me maar in brand.'' De Italiaan keek haar enkele seconden naar haar ogen. Lang niet gek, eigenlijk. ''Op je val..." praatte hij haar vragend na. "Je hebt wel wat ja. Ik kan me je krultang nog herinneren, erg intrigerend." Expres koos hij ervoor om niet in te gaan op de 'liefde van je leven' opmerking. Ze had echt geen idee in hoeverre je na zo'n lange tijd nog gevoelens voor een dode kan hebben, blijkbaar. Gevoelens van missen waren voor hem absoluut niet hetzelfde als 'oh jee, wat ben ik verliefd', maar dat zal ook wel aan hem kunnen liggen. "We hebben nog een aantal dagen. Heb je nog wat te drinken? Alcohol, bedoel ik dan."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 07 Jul 2016, 12:23

Jemig wat was hij vervelend! Hij haalde het ergste in haar naar boven en het liefst van al zou ze hem inderdaad affikken. Ze waren net water en vuur. Hij kwam steeds weer terug kabbelen tot ze het sputterend opgaf en tegelijk maakte hij haar laaiend!
Eigenlijk had Gabriella de sneer over Avira niet zo bedoelt. Ze begreep best dat hij daar nog gevoelens voor had en dat hij haar miste, maar hij moest niet aan komen zetten met dat er wat tussen hen was en zij met hem speelde. Want er was niets tussen hen -behalve irritaties en dat ze ergens wonderlijk konden samenwerken- en ze speelde al helemaal niet met hem.
Haar gezicht betrok en met één hand greep ze zijn shirt vast en in de ander verscheen een vuurbal, die ze toch wel gevaarlijk dicht bij zijn gezicht bracht. Ach, wat baardhaar minder zou geen kwaad kunnen... "Je kunt hier niet zomaar binnen vallen met een 'wat er met mij is gebeurd maakt niet uit-houding' en van mij eisen dat ik je vertrouw en me kwetsbaar opstel." Ze schroeide zijn huid nog net niet en liet het vuur verdwijnen en gaf hem een duw, zodat ze weg kon. "Je hebt de weg naar je kantoor terug gevonden, ik denk dat je ook wel de weg vindt naar sterke drank." Ze was zo ontzettend klaar met hem! Nog even schudde ze haar hoofd lichtjes ten teken dat ze er geen donder van begreep en het misschien ook niet wilde begrijpen en zette koers naar de deur.

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 11 Jul 2016, 22:58

"What the fuck do you expect?" schreeuwde Liam door zijn kantoor heen. "Het bloed van die gast is nog niet eens opgedroogd - laat staan dat ik het een en ander al een beetje verwerkt heb. Jij vraagt me dingen die je me zelf ook niet direct zou vertellen." Pissig pakte Liam zijn jas van de kapstok en trok deze aan. Uit zijn binnenzak sjorde hij een sigaret en stak deze direct aan, ook al wist hij donders goed dat er binnen niet gerookt mocht worden. "Pas als ik doorvraag antwoord jij een keer - terwijl je van mij verwacht dat ik direct met de billen bloot ga." Liam haalde een hand door zijn haren en vroeg zich af of het de moeite wel waard was geweest. Ergens had hij verwacht dat ze het in ieder geval kon waarderen dat hij voor haar zou vechten. Ongeacht of ze het zelf wel of niet gekund had. "Ik zal je advies opvolgen, Mevrouw Vauclair. Vanavond bezat ik mezelf, morgen ben ik weer beschikbaar, mocht je mijn hulp nog nodig hebben. Mocht je mijn hulp niet nodig hebben ben ik weg en los je deze tyfuszooi zelf maar op."

Met een drafje rende Liam naar beneden en sloeg de laatste paar treden springend over. "Q, you motherfucker!"schreeuwde Liam over het plein heen. Hij gebaarde dat hij naar Liam toe moest komen. "Sinds wanneer ben jij terug?" vroeg Q vrolijk maar verbaasd. "Sinds vandaag" reageerde Liam luchtig. "Maar de echte vraag is of je weet waar de drank hier ligt." Q kneep plots zijn ogen samen en draaide zijn hoofd instinctmatig naar links. "Sir" zei hij zacht. Liam deed Q op een grappige manier na en deed het spelletje mee. "Q" fluisterde hij terug. Q bleef serieus en strak naar links kijken. "You might want to turn around, sir."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 11 Jul 2016, 23:11

Met een vingerknip brandde hij ineens heel vlot door zijn sigaret en Gabriella zag eruit alsof zijzelf elk moment kon ontploffen, in plaats van iets om haar heen. "Iets als 'ik wil het er nu nog niet over hebben', was anders iets wat ik prima had kunnen accepteren." Anders dan hem, want hij moet blijkbaar altijd en eeuwig de waarheid uit haar peuteren. "En misschien heeft mijn terughoudendheid wel een reden? Al weet je dat natuurlijk wel, gezien je mijn leven op papier al onder je neus hebt gehad." Ze haalde een paar keer oppervlakkig adem en deed haar best om er niets bij te voelen dat hij haar de deur wees -ook al had ze daar zelf al voor gekozen. Haar kaak trok strak en Gabriella verkoos weer eens vluchten boven.. bekvechten?

Er stonden heel wat nieuwsgierige leerlingen te staren naar Liam en Quentin, schijnbaar wachtend op een innige hereniging. Ze giechelden toen ze oogcontact met hen maakten en anderen keken alleen maar vanuit hun ooghoeken nieuwsgierig/een tikje beschaamd naar Liam. Een wat brutaler ventje nam het woord: "Nou, zoenen dan!"

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 11 Jul 2016, 23:22

"Ehh, Quentin?" vroeg Liam. "Care to explain?" Q kuchte. "De leerlingen zijn verteld dat je weg was.. omdat je moeite had met het homo-zijn." Liam proestte het even uit van het lachen. "Wie heeft dat meegedeeld? Gabriella?" Zijn collega knikte voorzichtig en deed het lijken alsof hij kramp in zijn nek had. Liam grijnsde. Ongelofelijk, de waarheid is echt hélemaal haar ding. Net wat te vlot draaide hij zich om naar het brutale mormel en legde een hand op de leerling zijn schouder. "Vraag mevrouw Vauclair eens naar de hevige sekspartij die ik vorige week met haar gehad heb. Zij kan je wel uitleggen dat dat niet echt iets is voor een homo." De grijns veranderde in een geheimzinnig lachje. "Toe maar, ze is in mijn kantoor. Ik loop wel even mee."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 11 Jul 2016, 23:42

Ze was amper halverwege de gang of ze kwam Liam alweer tegen. "Bij de goden, wat is er nou weer?"
De jongen slikte wat nerveus en keek even half naar achteren en toen weer naar mevrouw Vauclair die duidelijk niet in een opperbest humeur was. "Eh.. Liam is geen homo gezien jullie.. eh... involved zijn?" verwoorde hij nogal voorzichtigjes de opdracht die hij niet durfde te weigeren met de Weerwolf die in zijn nek hijgde.
Verbijsterd staarde Gabriella van de jongen naar Liam. Voor een keer zat ze echt helemaal zonder woorden. Er viel een behoorlijk lange, ongemakkelijke stilte. Daarna glimlachte ze lichtjes, totaal niet gemeend natuurlijk. "Wij hebben niets en ik heb nooit gezegd dat hij homo is. Maar jullie dat laten geloven is wel zo makkelijk en nu heel snel naar je les voor ik je verliefd laat worden op een stoeptegel!" Haar boze blik gleed naar Liam. "Ik geloof dat we nog niet uitgepraat zijn." Ondertussen had de jongen ineens knalroze haar, terwijl ze hem liet gaan. Goed, Liam wilde een eerlijk gesprek, dan kon hij dat krijgen. Zodra ze allebei weer in de kamer waren met de deur dicht, stak ze haar hand op. Ze wilde haar zegje doen. "Laat me uitpraten." Gabriella haalde diep adem en leek even moed te vatten. "Je hebt gelijk. Ik weet niet wat je allemaal over mij weet en ik geef niet snel mijn gevoelens prijs. Wil je weten hoe dat komt? Hm?" wat nerveus haakte ze haar vingers in elkaar. "Ik had een relatie. Hij was ietsjes jonger, maar dat gaf niet. We leken perfect voor elkaar en ik was.. wel.. niet op mijn hoede." Ze was gelukkig geweest bij hem. "Uiteindelijk bleek dat hij me alleen maar in bed wilde krijgen omdat hij die opdracht had gekregen van mijn.. vader. Hij gaf niets om me en deed het alleen maar om geld en om indruk te maken op iemand." Ze slikte en keek naar het tapijt. "Dus ja, je moet acht keer doorvragen voor je een antwoord krijgt en je zult meemaken dat ik op mijn hoede ben en het lastig vind om iemand te vertrouwen. Als je daar niet tegen kan, moet je hier maar wachten tot je doelwit komt en hem van kant maken en vertrekken." Nu waagde ze even oogcontact. "Niemand zal je daarop aankijken en ik al helemaal niet. In de tussentijd zou ik het fijn vinden als je niet opschept over dingen die niet zijn gebeurd tegenover studenten en stafleden."

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 11 Jul 2016, 23:58

Stomverbaasd staarde Liam haar aan. Ongelofelijk. Hij had alles wel verwacht - dat ze tot dusver nog geen aanslag op zijn leven gedaan had viel hem nog alles mee. "Tsja, het idee dat ik homo ben opperen bij de scholieren... Had je verwacht dat ik niks zou doen?" Liam grijnsde. Hij vond het nog steeds leuk - maar het gehele verhaal van Gabriella zette hem tegelijkertijd erg aan het denken. Dit is zo ontzettend typisch. Op een één of andere manier valt hij gewoon op ietwat 'beschadigde' vrouwen. Alvira was beschadigd. De meiden uit zijn pubertijd hadden ook altijd wel een emotioneel drama meegemaakt. Gabriella is beschadigd op relationeel gebied. Misschien dat hij daarom wel altijd zo gefocust is om de waarheid te achterhalen in plaats van het altijd mooi weer gespeel, terwijl er duidelijk wat aan de hand is. Niet dat het beschadigd zijn erg is - het maakt haar wel wie ze is en daar valt Liam blijkbaar op - maar kan het niet gewoon een keer goed gaan?

Liam zuchtte. Voorzichtig begeleidde hij, toch wel een beetje duwerig, Gabriella naar een stoel en legde zijn handen op haar schouders. Eigenlijk wist hij niet zo goed of hij wel of niet kon masseren, maar nooit geschoten is nooit gemasseerd. "Je vader heeft de opdracht aan iemand te geven om met je naar bed te gaan?" Die man is knetterleip. "Als je mijn vraag of vragen niet wilt beantwoorden moet je het niet doen, Gab, maar ik ga ze wel stellen. Je vader heeft altijd een idee met de dingen die hij doet. Heb je enig idee waarom hij je ex hiervoor wilde betalen?" Man alive wat stonden haar rugspieren strak. Een hobby of zo zou haar goed doen, bedacht Liam, die zichzelf behoedde om lachend in die gedachte te verzinken.