Geheimen en meer

Ravief
Site Admin

Re: Geheimen en meer

Berichtdoor Ravief » 12 Jul 2016, 00:10

"Ik opperde het niet. Ze bedachten het zelf en ik was klaar met gezeur aan mijn hoofd. Het leek me best een veilig optie." Ze was wel blij dat hij niet direct daarover begon en ze wist niet zeker of ze opgelucht was nu ze een keer uit zichzelf de waarheid vertelde of niet. "Over een paar dagen kun je er vast om lachen," mompelde Gabriella, die zich maar naar een stoel liet duwen en wat verbaasd naar haar knieën staarde. Vervolgens duwde ze haar hoofd in haar nek en nam ze Liam over de kop op. Konden ze dan blijkbaar wel normale gesprekken voeren? En... ze wist niet helemaal of het zo hoorde, maar zijn handen op haar huid -het was een goede eerste poging Liam!- zorgden voor fijne pijn. Ze maakte een klein jammergeluidje toen hij per ongeluk (of niet?) een behoorlijke knoop wegwerkte.
"Nee, hij betaalde hem om mij te breken. Op welke manier.. tja, dat had hij helemaal zelf uitgevogeld." woorden waren niet haar kracht, maar ze wist heus wel goede toontjes aan te slaan. Minacht uiten was bijvoorbeeld iets wat ze heel goed kon. "Nou... eigenlijk wilde hij me uit de familie werken. En dan vooral dat ik zelf zou vertrekken en nooit meer terug zou komen. Dat ging van buitengesloten worden op familiefeesten, tot niet aan tafel mogen zitten, tot me verbieden me bezig te houden met de school tot.. nouja.. Blijkbaar ziet hij nu in dat ik niet zomaar verdwijn, dus dan maar de grond in." Ze haalde haar schouders op en liet hem stoppen met masseren door een van zijn handen te pakken en zich om te draaien. "Je meent het hè? Dat je hem gaat vermoorden? Denk je dat dat de Serpentes ook stopt?" want het was duidelijk voor haar dat Liam er eigenlijk niet genoeg aan zou hebben om het hoofd van de slang af te hakken. Het liefst ging de rest van het lijf ook in kleine mootjes en dan de fik erin.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 12 Jul 2016, 22:22

Liam lachte en mompelde "het klinkt wel als jou, in ieder geval." Hij luisterde aandachtig naar haar woorden en intonatie. Het leek voor even alsof ze even 'vrijuit' praatte, zonder haarzelf te veel tegen te houden. "Maar.." Liam stamelde even. Dat had hij niet vaak. "Hoe.. Waarom wilde je vader je de familie uitwerken?" De wolf hurkte neer en legde zijn armen om haar heen en legde zijn hoofd tegen het hare aan. Tyfus, hoe kun je zo'n ontzettende klootzak zijn. Hij voelde het bloed al wat heviger door zijn bloed pompen. Onrechtvaardigheid is a fucking bitch. "I am going to finish him, Gab. Whatever is necessary."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 12 Jul 2016, 22:35

Hoe.. waarom? Ja, dat had ze zichzelf ook vaak afgevraagd. "Ik weet het niet precies. Ik denk dat het komt omdat hij me niet heeft verwekt en ik naar hem vernoemd ben? En misschien iets met erfenissen?" Gabriella haalde lichtjes haar schouder op. Heel erg zeker was ze niet van haar zaak, maar oké, zij zou ook pissig zijn als haar vent aan kwam zetten met een kind wat niet van haar was en door zou gaan met het huwelijk alsof er niets was gebeurd. Al zou ze dat vermoedelijk wel een tikkie anders aanpakken.
Gabriella sloot haar ogen liet haar vingers even over zijn kaak glijden, terwijl ze naar voren leunde om zijn omarming te beantwoorden. Zijn baard kriebelde en voelde tegelijk zacht, een gekke tegenstelling waar ze wel aan kon wennen. "Oké," antwoordde ze zachtjes, al had hij die instemming natuurlijk helemaal niet nodig.

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 17 Jul 2016, 23:53

18 uur later

"Damn it, Q" schreeuwde Liam naar zijn collega. "How can this package be inside the walls of Vauclair" vervolgde de Wolf, die richting het raam in zijn kantoor liep en deze open trok. "..without us knowing?" Van woede gleed het pakje peuken uit Liam zijn hand zo het raam uit en viel drie verdiepingen naar beneden. Q aarzelde niet, wetende waarom zijn baas zo boos was en bood hem een sigaret van hemzelf aan. Liam griste het ding uit zijn handen, knikte snel als bedankje en liep weer terug naar het raam. "Get your hands of my stuff!" schreeuwde hij naar beneden toen een scholier het pakje van hem opraapte.

Voorzichting opende Liam het pakketje nogmaals. Het hoofd van Gabriella, getekend op een gekreukt papier. Op haar voorhoofd stond 'S O O N', wat zowel 'binnenkort' kon betekenen of een afkorting was, waarmee het dus ''binnenkort'' én nog meer kon betekenen. "Nice" mompelde Liam sarcastisch, terwijl hij zijn half opgerookte peuk het raam uitschoot. Je had vroeger van die mensen die meestal direct bij een koning in dienst waren die in staat waren om aan de geur van wijn te ruiken welke soort wijn het was en wat de ingrediënten waren. Zo iemand zou hij nu kunnen gebruiken voor de inkt die op dit papier gebruikt was. Dit was geen normaal pennetje die je voor tien cent bij een winkel vandaan trok. "Any ideas about the ink, Q?"

De deur vloog open. Enkele negatief bekende geuren bereikten de neus van Liam. Hij snoof nog eens. "Serpentes" stelde hij kalmpjes vast en keek op. George, een Amerikaans Serpentes lid stond in de deuropening. Q trok zijn wapen en hield deze zonder aarzelen op het hoofd van de voor hem onbekende gericht. "Hello, Liam." George keek de Italiaan zonder blikken of blozen aan en was totaal niet onder de indruk van het pistool of Liam zijn reukvermogen. Met een vloeiende beweging stond Liam op en raakte met zijn knie de knop voor het stille alarm aan, die onder zijn bureau geplakt zat. Nu maar hopen dat Gabriella weet wat ze moet doen.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 18 Jul 2016, 00:12

Het was een wat bewogen en emotionele middag geweest, waarbij ze veel meer had blootgegeven dan ze had verwacht. Maar het was het waard. Toch? Gabriella kon het niet helpen om te blijven twijfelen, de rest van de avond, tijdens haar gebroken nachtrust en 's ochtends toen ze in haar kommetje muesli met yoghurt zat te pieren. Af en toe gleed haar blik door de zaal, op zoek naar enige wanorde, of tekenen van onrust. Alles was normaal en het leek erop een doodgewone dinsdag te worden.
Ze nam uiteindelijk toch maar iets aan eten en gaf rustig les aan een klas tweedejaars studenten. Het uitleggen van de drank kwam heel precies, want recepten lezen was iets waar velen toch nog niet echt goed in waren. Voor je het wist was een goed humeur voor een uur een drankje waar je mazelen van kreeg of iets waarvan je aan de diarree ging. Niet heel erg aantrekkelijk om te moeten testen.

En eigenlijk had Gabriella geen idee wat ze moest doen. Ze had met Liam een paar mogelijkheden doorgesproken. Maar die gingen allemaal over hoe ze haar vader gingen aanpakken. Moest ze hem confronteren, of gingen ze alsnog doen alsof ze wel dood was? Wat was wijs? Ze had geen idee en ze wist dat ze magisch gezien niet tegen hem op kon en ze wilde er ook geen publieke vechtscene van maken waar alle leerlingen van konden genieten. Dus ze waren er niet echt uit gekomen wat het beste plan was en hadden het maar laten rusten voor de avond.
Toen het alarm afging, bleef ze kalm, gaf aan dat de leerlingen hun werk moesten laten liggen en dat ze hier later mee verder zouden gaan. Zodra iedereen uit zicht was, holde ze door de gangen. Ze wist dat Luc ondertussen de westvleugel controleerde en wat Damien deed wist natuurlijk niemand, maar ze hoopte erop dat hij voor eens in zijn leven deed wat ze hadden afgesproken.
Zij ging een paar lokalen bij langs, maar ging daarna naar de kantoortjes en kwam al snel bij die van Liam aan. Gabriella vertraagde haar pas en spitste haar oren. De stemmen die ze opving stonden haar totaal niet aan..

Zachtjes naderde ze van achteren. Paarse vonken knetterden om haar hand en ze maakte een zwiepende beweging. Een plof volgde toen een lichaam tegen de vlakte ging. Ze stapte niet de kamer in maar keek naar Liam. "Wat is er aan de...?" ze dook nog net op tijd weg toen ze een beweging vanuit haar ooghoeken zag en greep de aanvaller simpelweg bij zijn pols terwijl ze de voltage door zijn lichaam liet schokken. Haar vingers bleven krampachtig in dezelfde houding staan toen de man op de grond zakte en ze zich los wrikte.
Had ze wel de goeie te pakken gehad, of was dat een van haar eigen beveiligers? Gabriella keek naar de rug van de gast die op Liam's tapijt lag maar kon het zo niet zeggen zonder een gezicht te zien. De andere was in elk geval niet van hier. "Ik dacht dat ik jou hiervoor had ingehuurd?"

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 18 Jul 2016, 00:40

"Yes and no" mompelde Liam terug. "You amaze me once again, Gab." Op een vrolijk loopje liep hij over de twee bewusteloze lichamen heen naar zijn bazin en gaf haar een kus op haar voorhoofd. "Heb je ooit gehoord van 'switchers'?" vroeg hij haar, terwijl hij weer naar de lichamen terugliep en ze omdraaide. "Switchers" begon Liam, terwijl hij het eerste lichaam had omgedraaid, "zijn de meest vervelende tegenstanders die ik ken. Ze hebben controle over een bepaald segment magie." Toen hij beide lichamen had omgedraaid zag hij dat hij - gelukkig - gelijk had. George had zich verwisseld met Quentin, duidelijk te zien aan het feit dat Q zijn dienstwapen in de hand van George lag. "Switchers, dat is hoe ik ze noem in ieder geval, zijn magiërs die zichzelf tijdelijk van persoon kunnen verwisselen. Diegene waarmee je wisselt heeft eigenlijk geen zak door en is te controleren of te beïnvloeden door de magie van diegene die de spreuk gebruikt." Liam pakte Q zijn dienstwapen, haalde de kogels eruit en begon het lichaam van Q, die de kleding van George aan had, te fouilleren. Verwarrend allemaal. "Afhankelijk van hoe sterk de magiër kan zo'n effect maximaal 5 minuten duren. Ten minste, dat is wat ik ooit tijdens mijn reizen gezien en gehoord heb." Er zat helaas niks in de kleding van George. "Ik denk dat hij zo'n 2 minuten geswitched was. George is een beetje een pussy, dus het had niet lang geduurd voordat hij terug moest switchen naar zijn eigen gedaante. Oftewel: hij had niet veel tijd meer om gebruik te maken van het dienstwapen van Q. Dus bedankt Gab." De geuren die vrijkomen tijdens het switchproces zijn voor een mens eigenlijk niet te ruiken. Voor wolven absoluut wel en van andere rassen weet Liam het eigenlijk ook niet. "Fucking switchers" mompelde hij nog na terwijl hij George een rotschop in zijn zij gaf.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 18 Jul 2016, 13:12

Ze begon te glimlachen bij zijn complimentje en zijn kus. Het voelde vertrouwelijk en fijn aan en opgewekt liep Gabriella achter hem aan en sloot de deur. Het eerste wat ze deed was het alarm uit zetten zodat Luc en Damien konden stoppen met zorgen maken en terug naar hun dagelijkse taak.
Verbaasd kwam ze bij hem staan en keek naar de twee bewusteloze mannen op de grond. "Switchers, hm? Ik heb die benaming nog niet eerder gehoord maar ik heb wel veel over die magietak gelezen." Het was behoorlijk cool, vond ze, maar ze begreep best goed dat het niet zo fijn was als ze daar gebruik van maakten om het kasteel in te komen. "Het schijn dat je geboren moet zijn met dat gen, anders kun je het nooit leren." Ze klonk zowaar sip. Het leek haar best heel handig om het te kunnen en magie kennis uitbreiden was altijd een plus. "Klopt dat jij als Wolf aan kan voelen of kan merken dat er iets mis is?" nieuwsgierig keek ze hem aan. Het scheen dat Weerwolven het enige ras was wat er zeker van kon zijn dat er iets niet klopte. De rest van de Shaneatakken hadden het maar te doen met hun hersens.
Maar daarna werd ze serieuzer en fronste ze bedenkelijk. "Ze komen dichterbij," mompelde ze. Het zou vast niet lang duren voordat haar vader zou arriveren. "Is er nog iets gebeurd vanochtend waar ik nog niet vanaf weet, in combinatie met de Serpentes? En ik vind echt dat we Luc moeten vertellen wat er gaande is... ik weet niet of hij tegen vader zal kiezen, maar hij zal mij echt niets aan doen."

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 21 Jul 2016, 00:36

"Hm hm" mompelde hij bevestigend op haar reactie wat betreft het gen. Hij verbaasde zich even over het feit dat ze het niet bijzonder vond dat een Amerikaans Serpenteslid hier was, maar dat wist zij natuurlijk niet. "Tijdens het switchproces komen er geuren vrij die, naar mijn weten, alleen te ruiken zijn door wolven." Met een krachtige beweging trok hij Quentin overeind en zette hem in een zit-houding tegen de muur aan. "Quentin should be his normal self again when he wakes up. The other guy is George, by the way." Ook George zette hij tegen de muur aan, met zijn handen tegen elkaar aan gelegd omringd met handboeien. "Hij is een Amerikaan. Hij is een van de weinige overgebleven Serpentes switchers, dus aan de andere kant vrij logisch, anders waren ze nooit in staat geweest te controleren of je echt dood was. Of door de poorten van Vauclair te stappen." Toen de beide mannen goed en wel tegen de muur aanzaten zodat ze wat sneller bij zinnen zouden kunnen komen pakte Liam alvast een van zijn messen. George zal zo wel geen pretje zijn. "Wat betreft Luc, ik vertrouw jouw inzicht hier in. Ik ken hem niet. Ik ondersteun je in welke keuze je hierin ook maakt, dat weet je."

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 01 Aug 2016, 13:47

Met vernieuwde interesse keek ze even naar Liam en toen weer naar de twee gasten op de grond. "Echt? Hoe ruikt dat?" maar daarna bedacht ze dat er echt wel serieuzere dingen waren om het over te hebben en keek ze toe hoe Quentin overeind werd gezet. "Ik denk dat hij met een kwartiertje wel weer oké is," zei ze, en grijnsde een klein beetje. Goed, ze was echt een nul als het ging om close combat, maar haar reflexen waren blijkbaar nog goed en met haar magie was ook niets mis.
"Een Amerikaan?" haar stem ging een klein beetje wat hoger en daarna fronste Gabriella bedachtzaam. "Hoe groot is dat Serpentes wel niet?" mompelde ze. Of had haar vader een gave om Shanea met speciale krachten op te zoeken en hen over te halen om het slechte pad op te gaan? Maar als dit een wereldwijde organisatie was, dan zat ze een stuk dieper in de shit dan gedacht. Door haar overdenkingen miste ze de helft van zijn laatste woorden en kreeg ze alleen 'ik ondersteun je' mee. Ja, dat had ze ondertussen door en dat was maar goed ook. Ze was behoorlijk onder de indruk van Liam en was blij dat ze geen tegenstanders waren.
"Wat is het plan voor als hij hierheen komt? Zetten we een soort val, of gewoon hoppa aanvallen?" haar pa verwachtte een lijk, zoveel was duidelijk. Zouden ze hem dat geven, of was hier een mogelijkheid waar ze niet aan gedacht hadden? Even keek ze naar George en daarna naar het mes van Liam. Gabriella wilde niet echt weten wat hij van plan was met de switcher, maar tegelijk voelde ze heel goed aan dat de gast hen wat antwoorden kon geven. In elk geval konden ze hem niet toestaan om het kasteel weer te verlaten. "Denk je dat je wat uit hem krijgt?" Als het moest was ze heus wel in staat om moeilijke keuzes te maken en schade aan te richten, maar ondanks haar reputatie was ze niet heel erg op haar gemak met anderen wat aan doen.

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 20 Aug 2016, 11:46

"Het ruikt ontzettend muf en stoffig, maar dan instantly zeg maar. Alsof je even niet zo goed adem kan halen." Op zijn dooie gemakje liep hij naar zijn stoel, nam plaats en plofte zijn benen op het bureau. "Serpentes is wereldwijd, helaas. De Amerikaawnse divisie bemoeit zich meestal nergens mee, dus we zullen ons moeten voorbereiden op het ergste." Hij keek Gabriella bedenkelijk aan. "Eens kijken. Die George moet ondervraagd worden, maar daarvoor hebben we in ieder geval een drankje nodig waarvan ik de naam niet meer kan herinneren, zodat hij niet kan switchen en gekke dingen kan doen." Langzaam en zuchtend stond hij weer op uit zijn stoel en probeerde zich de ingrediënten van dat drankje te herinneren. Iets met laurierblad of iets dergelijks. Of was het nirnroot? Hij haalde die twee altijd door elkaar. "Enig idee over welk drankje ik het heb, misschien?" vroeg hij vragend aan aan Gabriella. "En misschien moet je daarna je broer op de hoogte stellen. Zodra je het idee krijgt dat hij niet aan onze kant staat moet je terug komen, dan kunnen we beter vluchten. Je broer heeft waarschijnlijk te veel connecties om daarna nog een succesvolle val neer te zetten."