Soulmates

Ravief
Site Admin

Re: Soulmates

Berichtdoor Ravief » 17 Nov 2015, 22:42

"Kinderrechten?! Pfoeh, dat is niet mis!" Met oprechte bewondering nam hij haar op. Knap, leuk, grappig, lief en hart voor onderdrukten en blijkbaar ook ontzettend slim?! Logan had niet gedacht dat dat allemaal in een persoon kon zitten, al helemaal niet in zo'n petite figuurtje.
"Hmm!" deed hij met een knikje. Hij moest lachen om haar beschrijving en kneep een oog toe en trok een gezicht. "Ohjee, ik weet niet of ik nu nog wel wat laat zien. Hm, wacht, even mijn taart.." mompelde Logan en werkte met een paar happen het grootste deel weg, dronk wat thee en zette zijn spullen aan de kant en diepte zijn tas op. Even flink in de weer met een servetje en hij zocht de tekeningen op. Hij verschoof zijn stoel zodat hij naast haar kwam te zitten, in plaats van tegenover haar, en begon met de technische kant, maar sloeg dat al snel over. "Ehm.. hier heb ik een paar voorbeeldjes. Het is een wat lastige ruimte, met die hoeken maar..." Hij legde de drie verschillende ontwerpen neer en wees aan welke elementen terugkwamen en wat de klant belangrijk had gevonden. "Dus hebben we hier de bar geplaatst, zodat je zicht houdt op het hele pand en tegelijk voelt het niet heel opdringerig omdat er nog genoeg plek is om te zitten," vertelde Logan en keek af en toe naar haar gezicht om te zien wat Myra ervan vond.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Raena

Berichtdoor Raena » 12 Dec 2015, 13:28

Myra lachte om het gezicht wat Logan trok. Maar zijn plagerige opmerking dat hij zijn ontwerpen niet meer durfde te laten zien, voelde voor Myra toch iets serieuzer aan dan hij liet doorschemeren. Maar toen Logan de tekeningen tevoorschijn haalde, zag Myra dat zijn onzekerheid onterecht was. Het zag er zo goed uit, dat ze amper kon geloven dat deze jongen, hoe aantrekkelijk ook, ze had gemaakt. Ze zag hoe zijn handen geroutineerd over het papier vlogen terwijl hij har de details van de tekening liet zien. Ze bewonderde zijn professionaliteit, die zichtbaar werd zodra hij begon te vertellen over de klant en hoe Logan de klant toch had kunnen geven waar om gevraagd was, ondanks dat het lastig was geweest om voor elkaar te krijgen. Van al het 'onder de indruk zijn', wist Myra even niks anders uit te brengen dan "Wauw... Dat is echt heel erg gaaf". Ze wilde hem vertellen dat hij helemaal niet onzeker hoefde te zijn, dat hij verschrikkelijk goed was en het liefste had ze hem een knuffel gegeven. Maar ze had hem pas net een paar uur geleden ontmoet, en zo gedraag je je niet bij mensen die je pas net kent. Zelfs niet bij Logan?, dacht ze. Maar nee, ze durfde niet. Om maar iets te doen met alle bewondering en genegenheid die ze voelde voor hem, legde ze enkel haar hand op de zijne, kneep zachtjes. Ze glimlachte naar hem, bemoedigend, trots, en ietwat onwennig.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 12 Dec 2015, 17:25

Het was gek. Hij was nog net niet cum laude geslaagd voor zijn opleiding, had al twee jaar zijn eigen bedrijfje en toch bleef eigen werk laten zien doodeng. Vooral als je een indruk wilde maken om een knappe meid! Hij lachte opgelucht bij Myra's woorden en haar blik. "Echt?" zijn opluchting klonk erin door, vooral ook omdat deze ontwerpen nog niet waren geshowd aan de klant. Logan voelde zich warm worden bij het voelen van haar hand en zacht kneep hij terug en wreef met zijn duim over de rug van haar hand. Haar glimlach bracht hem wat van zijn stuk, waardoor hij haar alleen maar een poosje kon aanstaren en het liefste trok hij Myra in een warme knuffel, maar hij wist niet goed of dat wel kon. "Dank je," zei hij zacht, een beetje verlegen. Logan glimlachte schuin naar haar. "Ik weet niet goed wat het is, maar eigen werk laten zien blijft spannend." Ondertussen wilde hij niet echt haar hand loslaten.

Raena

Berichtdoor Raena » 12 Dec 2015, 18:21

"Kan ik me wat bij voorstellen. Maar dat is totaal niet nodig, je hebt belachelijk veel talent zo te zien" reageerde Myra zacht.
Hoe ze daar zo zaten, hand in hand, af en toe een stilzwijgende blik uitwisselend, voelde... Thuis. Er was geen ander woord voor te omschrijven. Myra voelde Logan's duim zachtjes over de rug van haar hand aaien. Ze verstrengelde haar vingers met de zijne, en schoof wat dichter naar hem toe. Haar eerste onzekerheid had plaatsgemaakt voor vastberadenheid door zijn reactie op haar. Ze kon het mis hebben, maar ze kreeg sterk het gevoel dat hij haar óók wilde knuffelen. Ze keek hem voorzichtig aan, en legde toen haar hoofd op zijn schouder.Ook al waren een heleboel mensen om hen heen, was dit hun eerste date (zo mocht ze het inmiddels wel noemen, vond ze) en was het niet de meest romantische plek die je je kon indenken, maar ze werd gewoon als een soort magneet naar hem toegetrokken. "Vertel me iets wat ik niet weet..." mompelde ze zachtjes, terwijl ze met haar wang even langs de stof van zijn shirt streek.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 12 Dec 2015, 18:43

Zijn glimlach was lief naar haar toe, toen hij haar ietwat aarzelende blik zag. Hij maakte even hun handen los, om een arm om haar heen te kunnen slaan en verstrengelde hun vingers weer. Ondertussen boog Logan zijn gezicht een beetje en legde kort zijn wang tegen haar hoofd maar dacht toen na over haar vraag. Iets wat ze niet wist? Dat waren ontzettend veel dingen...
"Hmm.. ik vind koffiebars echt belachelijk. Ik ben vreselijk slecht in muziek al heeft het me altijd aangetrokken om iets te gaan leren." Maar daarna werd hij serieuzer en keek naar haar, al kon ze hem misschien niet zien. "Ik heb het nog nooit zo leuk gehad in een warenhuis als vanmiddag. En ik zou je heel graag meenemen op een heuse date, al voelt dit ook wel als één." Waarna hij weer eventjes stilbleef. "En als nutteloze kennis: mieren tellen hun passen, stieren zijn kleurenblind en Nederlanders zijn gemiddeld genomen de langste mensen." Het voelde belachelijk goed om zo met haar te zitten. Hij zou niet anders willen op dit moment.

Raena

Berichtdoor Raena » 12 Dec 2015, 19:05

"Wat is er mis met koffiebars?" vroeg Myra, quasi-verontwaardigd. Ze wilde nog even niet reageren op zijn andere opmerkingen, al wist ze maar al te goed wat ze zou zeggen. En aangezien hij wist dat ook wel wist, dus mocht hij mooi nog even wachten. "En dat andere, dat stieren kleurenblind zijn, hoe zit dat dan met die rode lappen en al dat gestierenvecht?". Het was dan wel nutteloze kennis, maar dat nam niet weg dat ze nieuwsgierig was. "Even wachten hoor" zei ze tegen Logan, terwijl ze ondertussen naar haar tas hengelde met één hand; ze wilde graag tegen hem aan blijven zitten, maar ook haar agenda erbij pakken zodat ze wist wanneer ze vrij was voor een tweede date. En ze vermoedde dat haar broer inmiddels bijna aan nieuwsgierigheid ten onder ging, dus dat haar telefoon een explosie aan berichtjes zou hebben. Damien vanavond ook maar even bellen, dacht ze met een scheve grijns, toen ze de melding '7 ongelezen berichten' zag verschijnen op het display van haar telefoon. Bijna etenstijd ook, zo te zien. Ze liet haar telefoon weer in haar tas vallen, en pakte haar agenda. Vanavond helemaal leeg, zoals ze verwacht had. Misschien zou ze wel voorstellen samen avond eten te regelen, maar niet hier. Hoe fijn het ook was om tegen hem aan te zitten, de stoelen waren niet perse van het soort materiaal gemaakt waar je uren op kon doorbrengen.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 12 Dec 2015, 19:43

Hij lachte. "Het is gewoon belachelijk. Je drink koffie of je drink het niet. Al dat schuim en karamel en weet ik veel wat nog meer... en er dan ook nog eens gigantisch voor betalen.." Hij schudde zijn hoofd en keek ondertussen geïnteresseerd naar haar pogingen om lekker te blijven zitten en te doen wat ze wilde doen. "Oh de rode lap is gewoon voor de show. Het staat leuk, valt op en lijkt op de kleur van bloed wat dan weer voor spektakel zorgt in de hoofden van mensen." Logan haalde zijn schouders op en gluurde stiekem mee met wat ze deed. Oh, dus ze was vanavond vrij? En ze had gemiste oproepen? Hmmm...
"En heb jij iets wat ik niet weet?"

Raena

Berichtdoor Raena » 12 Dec 2015, 23:09

Myra verbaasde zich over dat hij daadwerkelijk een antwoord had op haar stierengevechten-vraag. "Mensen houden inderdaad van een goede show", beaamde ze. "Bovendien ben ik erg blij dat je het niet hebt op koffiehuizen. Al vind ik de sfeer in dat soort zaken vaak wel gezellig." Myra dacht even na, keek Logan bedenkelijk aan, en zuchtte eens. Ze durfde niet heel goed, want het was eigenlijk alleen iets van haar, maar ze wilde hem wel mee uit vragen en hij had haar zo'n mooie opening gegeven. En zo alleen van haar was het niet, alleen had ze altijd al haar andere dates geweigerd ermee naar toe te nemen, uit angst dat ze die er later tegen zou komen - zo ongemakkelijk. "Iets wat jij niet weet... Dat lijkt me moeilijk, want volgens mij weet jij behoorlijk veel. Maar ik kan een poging wagen. Er bestaan restaurants waar je aan tafel kan liggen, of in kleermakerszit zitten, net als heel vroeger in het verre oosten, op allemaal kussens. Het eten is er fantastisch en het is een hele relaxte sfeer. Geen hippie-bende hoor, juist niet. Toeval wil dat er hier ook zo'n restaurant is.". Myra zuchtte nog eens diep, want het was best wel iets geks eigenlijk, voor mensen die het niet kenden. "Lijkt het je leuk om daar een keer mee naar toe te gaan?"

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 12 Dec 2015, 23:19

En ineens had hij een zuchtend meisje naast zich zitten. Hij keek wat verbaasd naar haar bedenkelijke gezicht. Had hij iets verkeerd gezegd of was ze ineens heel hard aan het nadenken over de zin van het leven en had ze er geen antwoord op? Dus Logan glimlachte maar lichtjes naar haar om haar te laten weten dat het goed was, waar ze ook over nadacht en liet haar even los om een vlekje van zijn tekeningen af te poetsen en die op te ruimen. Maar zodra ze weer begon met praten, had Myra zijn hele aandacht en legde hij zijn hand op haar knie. Zijn grijze ogen namen haar op en begonnen te glinsteren. Hij lachte, "Nou, dat valt heus wel mee.." maar liet zich de mond snoeren door wat er nog meer kwam. Hij was even stil toen hij haar voorstel hoorde en nam haar nog eens op. "Het klinkt echt heel tof, als iets wat je absoluut eens moet proberen." hij kneep even zachtjes in Myra's knie om te vervolgen: "Maar weet je zeker dat je het wilt? Het klinkt als iets waar je nog een beetje over twijfelt om iemand mee naar toe te nemen..." Logan's ogen lichtten weer op. "Oké, wat denk je hiervan: ik neem je mee uit eten vanavond, want het wordt al later en ik wil niet dat je straks aan je broer gaat vertellen dat ik niet goed voor je heb gezorgd. Als je het naar je zin hebt gehad, wisselen we telefoonnummers uit en kunnen we nog eens afspreken?"

Raena

Berichtdoor Raena » 12 Dec 2015, 23:35

De glinstering in Logan's ogen deed Myra glimlachen. Wat een prachtige ogen, en wat een sprankelende persoon zat erachter of erin verscholen. Ha, dat zou Damien leuk vinden, dat Logan geen klachten wilden. Maar eigenlijk vond Myra het zelf ook wel heel erg leuk, want als hij haar broer wilde imponeren, dan wilde Logan op haar ook een goede indruk maken. Dit feit, dat haar broer nu al belangrijk was voor Logan, maakte dat er een vreemde dwarrel door haar buik sprong. Een brede lach krulde om haar lippen, terwijl Logan voorstelde om voor deze keer ergens anders naar toe te gaan; hij had in één keer door haar heen geprikt. "Dat vind ik een uitstekend idee" zei ze vrolijk. Ze pakte even zijn hand, en ging toen rechtop zitten en pakte haar tas van de grond. "Tot de uitgang weet ik waar we naar toe moeten, maar daarna moet je me gidsen", zei ze plagend.