Soulmates

Ravief
Site Admin

Re: Soulmates

Berichtdoor Ravief » 05 Jul 2015, 13:55

Hij grijnsde en kwam overeind en hees zijn tas eens goed. “Het is geen probleem joh. Eigenlijk kan ik zelf wel een nieuwe broodtrommel gebruiken, dat hebben ze vast wel.” Hij groette de broer nog even, maar liep toen met Myra het station uit. “Nog even een berichtje sturen dat ik de rest van de dag vrij neem hoor, dat je niet denkt: wat is die lul ongeïnteresseerd.” Hij grijnsde scheef naar haar, typte snel een berichtje en stak zijn telefoon weer weg.
Het was gezellig onderweg en in het warenhuis viel het ook reuze mee. Hij, galant als hij was, droeg het mandje en dus alle spulletjes die meemoesten. Ondertussen grapte hij over de gekke producten die je kon vinden -serieus een gieter in de vorm van een wolk? whut?!- en vroeg haar, een tikje plagend, hoe het kwam dat het mis was gelopen met haar vorige date.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Raena

Berichtdoor Raena » 06 Jul 2015, 15:07

Myra voelde zich steeds meer op haar gemak. Hij hield rekening met haar looptempo, luisterde aandachtig naar wat ze te zeggen had en reageerde erop. Ze was ook erg blij om er achter te komen dat hij een goed gevoel voor humor had. Samen kunnen lachen om wat er allemaal wel niet te koop was, en zijn kleine plagerijtjes tegen haar vond ze ook erg leuk. Op zijn vraag waar het fout ging met haar vorige date vond ze het lastig om te antwoorden. “Hmm, goede vraag. Hij had gewoon totaal geen karakter, dat was zo plat als maar kon. Hij was niet onaardig, maar gewoon ontiegelijk saai.” Dat laatste zei ze met enige verwondering in haar stem. “Ik kan niet tegen saaie types. Of in elk geval, types waarmee je nergens over kan praten; niks doen kan heerlijk zijn met de juiste persoon. Hoe zit dat eigenlijk bij jou, heb jij veel gedatet en/of relaties gehad?” vroeg ze, met een ondertoon in haar stem. Wat hij kon, kon zij ook. Hij leek haar wel het type dat alle meisjes kon krijgen, maar ze kon niet zo goed inschatten of hij daar op in ging. Het plotselinge gevoel dat haar wereld even stil stond toen ze hem zag, was inmiddels iets afgezwakt, maar nog steeds behoorlijk sterk. Maar tegelijk had er tijdens het praten een vertrouwd gevoel zich van haar meester gemaakt, ze voelde zich volledig ontspannen bij hem in de buurt.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 06 Jul 2015, 15:13

Hij luisterde rustig, knikte af en toe en schudde zijn hoofd. “Wauw, dan trof je het ook niet zeg.” de meeste mensen konden nog wel een beetje kletsen over zichzelf of meelullen met de ander. Logan keek zowaar een beetje verlegen bij haar vraag maar wist dat met een jongensachtige grijns al snel te verbergen, terwijl ze gingen afrekenen en hij haar mee loodste naar de roltrappen om boven samen wat te gaan drinken. “Ik heb niet snel met iemand een klik die ik groot genoeg vind om te gaan daten, eigenlijk. Dus ja, gedatet met wat meisjes die me dan over wisten te halen, maar ik weet niet goed wat veel is? Daarnaast heb ik twee keer een korte relatie gehad, maar gezien studie en werk en het feit dat ik graag motor rijd ben ik vrijgezel.” De eerste relatie had twee maanden geduurd, vertelde hij. Een meisje van zijn studiejaar, maar hij had het afgebroken toen hij erachter was gekomen dat ze zwaar aan de drugs zat. De ander had het met hem uitgemaakt toen hij haar een keer had willen ophalen met de motor. Logan lachte. “Serieus, je kunt ook gewoon motor rijden zonder direct zo’n zwaar gestoorde gek te zijn.” Maar daarna hielp hij haar galant naar een tafeltje en keek haar plagend aan. “Niets zeggen, ik wil eens zien of ik je goed inschat en haal wat lekkers. En zullen we dan oude relaties laten liggen?”
Hij gokte dat ze een thee persoon was. En bij thee hoorde appeltaart. Dus even later kwam hij met twee grote koppen thee (en drie soorten smaakjes, want dat wist hij niet te raden) en goede stukken appeltaart op een dienblad weer aanlopen. Hij glimlachte toen hij Myra zag. In elk geval was ze nog niet gillend weggerend. Of gewoon stiekem weg geglipt.

Raena

Berichtdoor Raena » 27 Aug 2015, 23:05

"Haha, ja inderdaad. Motors zijn echt cool trouwens. Niet dat ik zelf kan rijden, helaas.".
Toen hij wegliep om drinken te halen, keek ze even om zich heen. Ze was benieuwd wat hij mee zou nemen. Ze hoopte geen koffie, daar had ze zo'n hekel aan. Maar dat zou vast niet. Ze verbaasde zich ook over hoe ontspannen ze zich voelde. Normaal gesproken probeerde ze zich zo snel mogelijk oninteressant te laten lijken, maar nu... ze zocht op waar Logan inmiddels stond, maar ze kom hem niet vinden. Heel even twijfelde ze of hij niet weg was gegaan, maar meteen daarna was ze gerustgesteld toen ze hem naar haar toe zag lopen. Op het dienblad zag ze naast thee, twee punten appeltaart staan. Meteen kwam er een glimlach op haar gezicht. Ze hoopte dat ze het niet zou verpesten. Elke keer dat ze naar hem keek, voelde ze een vreemde, onverklaarbare band met hem. Nu maar hopen dat hij dat ook had. Toen hij hun tafel had bereikt, hield ze even zijn blik vast, en zei ze met enigzins trillende stem "Goede keuze! Je mag me vaker inschatten wat mij betreft"

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 29 Aug 2015, 22:40

Die band voelde Logan absoluut. Deels vond hij dat een beetje eng, omdat hij het nog niet eerder had ervaren bij wie dan ook -zelfs beste vrienden hadden in het begin vreemd aangevoeld. Aan de andere kant voelde hij zich goed erbij. Myra was een toffe meid -voor zover hij kon inschatten tot nu toe- en het voelde gewoon fijn. Hopelijk had zij het ook naar haar zin...
Een oprecht blije grijns kwam tevoorschijn toen bleek dat zijn gok voor thee goed was geweest. "Wauw.. ik zit serieus goed? Ik weet niet waarom, maar ik had zo'n gevoel dat je koffie niet lekker vindt.." Hij trok een wenkbrauw op en ging zitten. "Klinkt dat raar? Ik weet niet... hebben we elkaar echt nog nooit ontmoet?" Het voelde zo ontzettend goed samen. Logan hoopte van harte dat de date niet zou eindigen na het drankje en stuk taart. Misschien konden ze nog wat door het centrum slenteren en het gezellig hebben...

Raena

Berichtdoor Raena » 02 Sep 2015, 15:57

Ze pakte haar thee van tafel en krulde haar handen om het glas heen. Ze blies de stoom er af en rook aan de thee. "Hmm, heerlijk" verzuchtte ze. "Geen idee" antwoordde ze toen zijn vraag. "Geloof je in voorgaande levens? Maar ik denk dat we elkaar nooit ontmoet hebben, eerlijk gezegd. Daarover gesproken, waar ben je eigenlijk opgegroeid? Woon je nog bij je familie?" ze moest het toch een keer weten, vond ze. Hij had haar broer al ontmoet, maar voor hetzelfde geld was hij een ruige gast die op de straat woonde - al wist Myra niet hoe je zo een motor kon onderhouden. Hoewel hij niet als een crimineel overkwam, en ze voelde zich vertrouwd bij hem. Wat was ze ook een hopeless romantic, dacht ze, en ze glimlachtte flauw om zichzelf. Toen vestigde ze haar blik op Logan's ogen, bezweek bijna, en focusde zich op zijn antwoord.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 04 Sep 2015, 15:51

Een lichte glimlach krulde zijn lippen bij haar verzuchting en het zien van hoe ze ontspande. Maar Logan schudde zijn hoofd en haalde een hand door zijn iets te lange lokken. "Ik weet niet of er zoiets bestaat. Maar nee, daar geloof ik niet in. Al zou het misschien wel wat verklaren," knipoogde hij. Het bleef vreemd dat hij zich zo bij haar op zijn gemak voelde en eigenlijk ook gewoon niet bij haar weg wilde.
"Ik ben geboren en getogen in Kampen, maar de opleidingen en keuzes in Utrecht waren te mooi om te laten lopen. Bovendien wilde ik wel eens wat anders zien, en het bevalt me heel goed eigenlijk. Daarnaast verhuisden er wat vrienden mee, dus tja.." hij haalde lichtjes een schouder op. "Die keus was nogal makkelijk. Sinds kort heb ik een appartementje in Kanaleneiland. En jij? Studeer je nog?"

Raena

Berichtdoor Raena » 13 Sep 2015, 22:27

Ze volgde zijn hand die door zijn haar streek. Dat deed hij vaker, viel haar op. Ze ving zijn blik, en bij zijn knipoog begon ze hevig te blozen. Verdorie, waarom kon ze nooit charmant reageren op dit soort acties? Myra sprak zichzelf ferm toe dat ze zich onder controle moest houden, ook al was dit plan voorbestemd te mislukken.
Maar Kampen dus. Behoorlijk aan de andere kant van Nederland, maar een beetje grenzen verleggen kon nooit kwaad. "Klinkt als een logische keuze dus. En goed bevallen blijkbaar, want je zit hier nog steeds. Ben je inmiddels klaar met je studie, dat je verhuisd bent naar een appartement?" reageerde ze op zijn woorden. "Zelf studeer ik inderdaad nog, heb afgelopen jaar mijn Bachelor gehaald, en ben dit jaar begonnen aan mijn Master. Helaas heb ik nog steeds een studentenkamer, al is het een ruime kamer en heb ik leuke huisgenoten. Maar een plek voor mezelf begint steeds beter te lijken" vertrouwde ze hem toe. Zo gemakkelijk als dat ging, zweefde door haar hoofd heen. Weer ving ze zijn blik, en weer vroeg ze zich af wat hij nou precies met haar deed. Ze had zoiets nog nooit eerder meegemaakt en dat bracht haar enigszins van haar stuk.

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 14 Sep 2015, 16:53

"Inmiddels ben ik afgestudeerd. Ik heb architectuur gedaan, met een paar speciale vakken die heel interessant lijken op je c.v.." Hij lachte erom, maar het had hem toch maar mooi geholpen. "Nu heb ik samen met een oud-studiegenootje een klein bedrijfje op gezet en maken we voor bijvoorbeeld een kroeg of een kleine zaak de inrichting. Op dit moment zou ik dus eigenlijk in een vergadering moeten zitten over de nieuwe voorstellen en de tekeningen moeten laten zien, maar dit bevalt me stukken beter." Logan glimlachte Myra warm toe. Toen zij het gesprek over nam, nam hij de tijd om te genieten van de appeltaart en van de thee. Heerlijke combinatie bleef dat.
"Wat studeer je precies?" Geïnteresseerd boog hij wat naar voren en zette zijn arm op het tafeltje om in balans te blijven. En een knikje volgde. "Ja, kan ik me voorstellen. Met anderen wonen is gezellig, maar op den duur ben je toe aan iets voor jezelf waar je alles mag beslissen, niet waar?"

Raena

Berichtdoor Raena » 17 Nov 2015, 21:36

"Ik studeer rechten, ben nu bezig met de master voor kinderrechten. Erg interessant, maar wel veel werk. Gelukkig heb ik nog wel tijd over voor m'n bijbaantje" reageerde ze enthousiast. Myra keek met genoegen toe hoe hij zijn taartje naar binnen werkte. Niks mis met een man die durfde te laten zien dat hij hield van appeltaart. Onbewust leunde ze ook naar voren op tafel, haar handen om haar ellebogen heen. Het leek wel alsof er een soort magneetje in haar zat die hem wel moest volgen in zijn houdingen.
" En betekent dat dat je tekeningen bij je hebt?" Vroeg ze belangstellend.
Niet dat ze zelf kon tekenen, maar ze bewonderde de vaardigheden van anderen altijd met veel plezier. "Ben benieuwd wat voor ontwerpen je maakt. Ze klinken alsof het kleine pareltjes zijn, met veel sfeer, maar dat moet ik natuurlijk wel bewezen zien dan" plaagde ze hem een beetje. Myra hoopte dat hij ze wilde laten zien, want ze was oprecht geïnteresseerd. Wat voor moois zou er uit die mooie handen komen?
Trouwens, bedacht ze opeens terwijl ze op haar thee blies en voorzichtig een slokje nam, hij had blijkbaar ook het gevoel dat ze elkaar al jaren kenden. Nogmaals ging ze na of ze niet iemand uit Kampen kende, of een paar studenten in Utrecht. Het kon toch niet zomaar zo goed en vertrouwd voelen bij iemand?