Whodunit?

littlehouseonahill

Whodunit?

Berichtdoor littlehouseonahill » 05 Jul 2015, 00:09

Jaar:
1962
Waar:
Schotland
Wat:
Wonderfull World, een hit van Sam Cooke, speelt op de achtergrond terwijl het veertigtal gasten binnenwandelt en hun spullen uitpakt. De meesten zijn enthousiast en hebben zin aan een welverdiende vakantie. Al deze gasten hebben één en dezelfde uitnodiging gekregen voor een speurtocht naar een schat - een schat die ergens in de villa verstopt ligt. De gasten bestaan uit alle denkbare leeftijden en geen van hen deelt dezelfde achtergrond. Deze villa, bestaande uit tientallen slaapruimtes, twee woonkamers, enkele badkamers en een serre, is waar de gasten zullen moeten verblijven totdat de schat gevonden is. Tot die tijd zal de villa gesloten blijven: ramen en deuren met sterke sloten dichtgezet en onmogelijk om uit te breken.

Diegene die de uitnodigingen verstuurd heeft, beter bekend als de 53 jarige dokter en psycholoog Chester Freeman, zal ook aanwezig zijn tijdens de dagen, weken of zelfs maanden dat deze zoektocht gaande is. Wat de uitgenodigde mensen echter niet weten is dat dit één van zijn psychologische testen is. Ook enkele van zijn stafleden zullen aanwezig zijn, waaronder enkele bodyguards en zijn dochter. Chester zal tijdens de duur van dit 'festijn' ook optreden als organisator, bijvoorbeeld als de rust wedergekeerd moet worden.

Alhoewel de eerste paar dagen rustig zullen verlopen zullen er na verloop van tijd willekeurige gasten domweg omgelegd worden. Dit is onderdeel van zijn test. Hoe reageren mensen hierop? Zullen er groepen gevormd worden? Wat voor invloed kan zijn staf of hijzelf uitoefenen op deze groepen of juist individuen? Wat voor invloed heeft dit op het groepsproces? In hoeverre verschilt het type mens in een dergelijke groep? Hoe snel gaan mensen elkaar de schuld geven? Wanneer breken de groepen uit elkaar?

Je snapt het al: er is helemaal geen schat. Ook dit is onderdeel van zijn nogal zieke test. Het verhaal zal ongetwijfeld eindigen totdat mensen grof geschut in gaan zetten tegenover de staf of dat Chester al zijn onderzoeksresultaten heeft. Nu ik er over nadenk: Chester zal zijn onderzoeksresultaten hebben, wat er ook gebeurd. Dus wie wint er dan eigenlijk?
Hoe:
  • Er zullen totaal veertig gasten aanwezig zijn. De meesten daarvan zijn dus Non Player Characters (NPC's).
  • Elke speler mag maximaal een drietal 'echte' karakters hebben (NPC's vallen hier dus niet onder).
  • NPC's zijn vrij invulbaar voor de spelers. De kleur waarmee je als NPC praat is blauw, kleurcode #4080FF. Het praten en handelen als NPC is puur ter verrijking van het verhaal en als interactiemogelijkheid voor je eigen karakter.
  • Elke karakter is speelbaar, behalve Chester Freeman zelf. Dus mocht je de dochter, een bodyguard of een ander staflid willen zijn, geef je maar een gil. Een 'doodnormale' gast is natuurlijk ook van harte aanbevolen.
Feedback:
  • Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Laat me dat even weten via een reactie in dit topic! Dat zal ik vervolgens hier plaatsen.
  • Ravief heeft de dochter in bezet genomen.
Laatst gewijzigd door littlehouseonahill op 05 Jul 2015, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Ravief
Site Admin

Re: Whodunit?

Berichtdoor Ravief » 05 Jul 2015, 11:04

Klinkt super, maar dan moeten er wel meerdere leden meedoen!
Die dochter lijkt me leuk, en een willekeurige char waar al een klein ideetje voor is. Speelt die dochter ook mee in het spel, of is dat nog niet uitgedacht?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 05 Jul 2015, 11:17

Die dochter is deel van de staf. In eerste instantie heeft haar vader het idee dat ze hem helpt - maar ze is daar eigenlijk gewoon om tweestrijd te zaaien tussen verschillende groepen en individuen. Kortweg is ze best wel evil, net zoals haar pappie. Zo zag ik haar in ieder geval voor me. Heb het toegevoegd aan topic!

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 05 Jul 2015, 11:24

pure evil in een lieflijk jasje.. ik zal mn best doen
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

jahunda

Berichtdoor jahunda » 05 Jul 2015, 13:38

Zalig idee. Count me in. Mogen we een char als bodyguard nemen en tegelijk twee gewone 'victims'?

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 05 Jul 2015, 13:46

Yes, dat mag! Juist om elkaars chars ook tegen elkaar op te zetten, groepjes te vormen en er één grote mindfuck van te creëren.

varden

Berichtdoor varden » 06 Jul 2015, 16:51

Zeker geïnteresseerd. Count me in for 2! Weet nog niet wat ik precies ermee ga doen, maar dat bedenk ik wel ;)

littlehouseonahill

Berichtdoor littlehouseonahill » 07 Jul 2015, 20:07

Allright, cool. Ik heb het forum inmiddels aangemaakt en opengezet om je karakter in te maken. Ik sluit dit topic.

- Edit door Ravief: Door gebrek aan activiteit is dit topic weer open.