Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 17 Feb 2017, 19:05

Ze glimlachte, nog altijd wat nerveus. "Misschien kun je je ouders vertellen dat ik het serieus overweeg, maar dat ze het nog niet moeten rondbazuinen? Ik heb wat tijd nodig." En niet alleen hiermee. Ze hadden alleen nog maar handen vastgehouden en het feit dat er mogelijk een huwelijksnacht zou komen, was iets wat haar nu al kon laten panikeren. Daar moest ze echt nog niet aan denken, al was het natuurlijk nog lang niet zover.
Maar ze liepen hand in hand weer naar binnen en vermaakten zich prima die avond in gezelschap met Lea's ouders. Wat er zeker voor zorgde dat Lea op haar gemak was. Ze lachte veel, betrok Mattias in familiegrapjes, vertelde wat meer over haar zusje en geadopteerde broertje en had het ouderwets gezellig. Al waren er heel veel dingen die ze met Mattias moest bespreken. Waar gingen ze wonen, zou hij ooit kinderen willen, begreep hij haar wolf ten volle en dat hij daar echt niets over kon vertellen, dat ze nog nooit met iemand was geweest en dat hij haar tijd moest geven, dat ze misschien wel haar moeders naam weer wilde aannemen (Du Tomás-Zeresh), dat ze voor een deel altijd in een andere wereld zou horen, maar ook over de zaak en wat wel en niet kon als vrouw en welke 'regels' hij gewend was en wat hij belangrijk vond. Maar dat kon overmorgen wel. Voor nu moest het maar gewoon gezellig zijn. Ze had toegestemd met die dag en dat hij haar mocht begeleiden als ze met haar ouders naar de dierentuin ging. Wat dus redelijk officieel was, maar in de middag zouden ze wel tijd samen hebben.

Jakob en Anna waren uiteraard nog op toen hun zoon thuiskwam. Anna wist heus wel dat hij het er wat lastig mee had hoe het soms ging in hun wereld, helemaal nu er dit meisje was die hem vertelde dat het ook heel anders kon. Rustig kwam ze hem tegemoet en sloeg moederlijk een arm om hem heen. "Heb je een fijne middag en avond gehad, lieverd?" voor zover zij wisten waren die twee constant onder toezicht en dat was ook de enige reden waarom ze hem lange uren lieten gaan. Ze vertrouwde Avyanna en Manuel hierin, dat ze hun dochter niet zomaar alleen lieten. Daarnaast gaf het haar hoop, dat Lea hem zo vaak uitnodigde. Misschien was er dan toch nog een huwelijk mogelijk. Ze wist heel goed dat Mattias liever zou trouwen met iemand die hij kende en met wie hij kon optrekken.
____________

Lea was wel wat nerveus voor hun openlijke 'date'. Ze had haar schetsboek mee en ze wist ook wel dat ze nu niet alleen gelaten zouden worden, maar ze hoopte in de middag toch wel wat rust te krijgen in haar hoofd. Ze had teveel vragen over de toekomst. Ze kregen behoorlijk wat blikken, maar met haar vader (een beer van een vent die hen behoorlijk in de gaten hield) achter hen, durfde niemand hen lastig te vallen. Lea zocht een plekje waar ze wat kon tekenen en probeerde niet teveel te overdenken. "Heb jij een favoriet dier?"
____________

Dat gaf niet. De Duitse meisjes vonden het helemaal geweldig en zwermden om hem heen. Allemaal wilden ze zijn aandacht, tot er uiteindelijk maar een paar meisjes overbleven, die wel vaker in aanraking kwamen met de andere jongemannen.

"Ja... dat is precies wat ik voel. Waar ik aan toe ben." Ze glimlachte en keek hem aan. "Ik zal je leren om een Hongaarse stoofpot te maken, dan hebben we iets nuttigs gedaan." Ze deden samen boodschappen en Cerise leerde hem de Hongaarse woorden voor de ingrediënten. Maar eenmaal aan het koken, dacht ze toch weer terug aan hun gesprek. "Zou je dan een gezinnetje willen? Als je de juiste persoon vindt?" Hoewel Cerise serieus was, had ze wel een plagerige fonkel in haar bruine ogen. "Wat zoek je dan in iemand?" Caspian trok haar ontzettend aan, maar ze durfde nog niet goed met hem te flirten en had zelf niet helemaal door dat hij wel interessant vond. Tenslotte kenden ze elkaar nog maar kort. Ze vond het niet kunnen dat ze zich blij en kriebelig voelde als ze hem weer zag na een tijd hem niet te hebben gezien. Het was te snel, toch?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 17 Feb 2017, 21:46

Maar Mattias zei juist bewust niet over dat Lea het overwoog. Hij kende zijn moeder goed genoeg, zoiets zou altijd uitlekken en rond gaan zoemen en dat wilde hij Lea niet aandoen. Dat zou teveel druk voor haar zijn. Dus vertelde hij dat Lea en hij elkaar wat beter leerden kennen en dat hij het leuk vond om ook haar ouders te leren kennen, over de tijd die ze zonder toezicht doorbrachten repte hij geen woord.

In de dierentuin merkte ook Mattias wel een beetje Mano's beschermende houding, en hij vond de man stiekem een beetje eng, maar voor Lea hield hij zich groot. Over haar vraag moest hij even nadenken en toen keek hij haar met een grote grijns aan. "Wolven, natuurlijk." Maar daarna werd hij, nog zacht grinnikend, iets serieuzer. "Ik ben wel echt een hondenliefhebber, maar ik vind schildpadden ook heel grappig. Die kunnen nog eens gaan en staan waar ze willen, ze hebben hun huis gewoon op hun rug!" Mattias zou een man zijn voor een caravan, als die zouden bestaan. "En jij?" Nieuwsgierig keek hij naar Lea.
____________

Dat vond Seff een beetje vreemd, maar hij vond het leuk om met ze te praten en soms zelfs heel voorzichtig een beetje te flirten. Maar meer gebeurde er nog niet echt. Hij was nog niet over Cerise heen, miste haar, maar miste ook Lea, en zijn ouders, en zijn roedel. Seff was, ondanks het constante gezelschap en de saamhorigheid onder de leerlingen, best een beetje eenzaam in München.

Caspian knikte. "Zeker, mijn zus heeft kinderen en dat zijn echt twee ontzettend leuke doerakken. Ik zou graag kinderen willen als ik de juiste partner daarvoor heb gevonden." Echt een beetje gesettled huisje, boompje, beestje, hoewel Caspian er ruiger uitzag dan iemand die dat verlangde. Hij kwam uit een roedel die veel trok, en het hebben van een vaste plek met een vaste roedel maar toch vrijheid was iets waar hij met volle teugen van genoot. "Hmm... Ik zou een partner willen die net als ik gewoon kan genieten van rustige dagen en avonden. Maar die ook wel in is voor een mooie trektocht. Een beetje avontuurlijk ingesteld dus, maar niet zo'n ontzettende waaghals. En ze moet natuurlijk lief zijn en leuk kunnen lachen." Dat laatste zei hij met een plagende grijns naar Cerise, die hij vaak genoeg aan het lachen kreeg. "En jij dan? Je vertelde over Seff, en over Andris," ook al had Cerise hem niet het hele verhaal over Andris verteld, ze had het wel gehad over hem als ex, "Is er iets specifieks dat je leuk vindt in een man?"

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Feb 2017, 01:07

Het was waarschijnlijk maar goed ook dat Mattias daar niets over zei, anders was de kans heel groot dat ze elkaar helemaal niet meer mochten zien. Tenslotte ging het tegen alles in waar zij in geloofden en Anna kon het niet hebben dat er roddels zouden komen over hun verdere smetteloze familienaam. Ze was oprecht blij dat ze elkaar beter leerden kennen en keek verrukt naar haar man zodra Mattias uit beeld was. Misschien kregen ze Lea wel in de familie! Al was dat kind natuurlijk niet helemaal een dame, ze was charmant en had hen beiden eigenlijk al om haar vinger gewonden.

Lea grijnsde. "Schildpadden, he?" Ze bladerde in haar schetsboek en liet hem de schetsen zien die ze had gemaakt van de trage beestjes. "Voor mij zijn het toch echt eekhoorntjes of pinguïns! Ze zijn zo grappig en schattig!" Waarna ze uitweidde over hun loopje en waarom ze dat deden en wat hun gewoontes waren en was compleet aan het bazelen, voor ze dat doorkreeg en met een blos haar mond hield.
Als ze geen wolf in zich had huizen, zou ze voorstellen om later een hond te nemen. Mocht dit echt wat worden dan. Maar Lea wist dat dat totaal niet zou gaan en dat huisdieren waarschijnlijk nooit zou gebeuren.
_______

Ze kon het niet helpen om wat vertederd te kijken. Een stoere man als hij die sprak over settelen en kinderen? Dát was nog eens aantrekkelijk. Zijn plagerige grijns kreeg haar zowaar aan het blozen en ze tikte hem met een pollepel op de vingers om de aandacht van zich af te leiden. Maar bij zijn vraag keek ze hem een beetje geschrokken aan. Natuurlijk had Cerise die vraag kunnen verwachten, maar ze wist niet goed wat ze moest zeggen. Andris en Seff leken niet veel op elkaar en als ze naar Caspian keek, dan wist ze niet echt wat ze gemeen zouden hebben. "Ik denk.. dat het vooral gaat om het gevoel wat een man me geeft. Dat ik er toe doe. Dat ik veilig ben bij hem." Ze roerde even in de pot maar liet het toen pruttelen. "Iets wat niet zomaar komt," mompelde ze. "Maar verder weet ik het niet zo goed.."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Feb 2017, 11:58

"Ja ja, ik heb gezien wat jij met eekhoorns doet. Die arme beestjes een beetje een hartaanval bezorgen." Maar Mattias grijnsde nog steeds. "Je ouders zijn trouwens heel aardig," hij klonk daar zowaar een beetje verbaasd over. Mano kwam vooral als intimiderend over, maar dat ze hen met zulk ruim toezicht hun gang lieten gaan was iets waar hij makkelijk aan kon wennen. "Hé, ik weet dat je Biologie hebt laten vallen omdat je het te druk hebt, maar zou je het anders leuk vinden om me te helpen met het studeren daarvoor?" Hij had moeite met alle namen onthouden, en dan kon Lea toch nog meedoen met de lessen. Bovendien gaf het hen weer wat tijd samen, hoewel Maria meestal bij de studieuurtjes aanwezig was in zijn huis, was het toch anders dan in een volle bibliotheek op de universiteit.
_______

Caspian knikte, hij begreep wat ze bedoelde. "Hmm, dat vind ik ook fijn aan een roedel. Dat je er nooit echt alleen voor staat." Ondertussen stal hij een hapje van het prutje, hij had honger. "Maar jij dan? Je werkt nu bij Von, maar zou je later je eigen winkel willen openen?" Dit dorp had nog geen kledingzaak, zou ze daar geïnteresseerd in zijn?

Seff had ondertussen aan Lea geschreven dat het echt uit was tussen Cerise en hem, maar dat hij wel promotie had gekregen dus dat hij vooral erg hard aan het werk was op het moment. Voor iets nieuws stond hij nog niet open.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Feb 2017, 13:37

Ze probeerde onschuldig te grijnzen. Ja, haar wolf vond het heerlijk om de beestjes een boom in te jagen en ernaar te blaffen, maar als mens kon ze geen genoeg krijg van die schattige wezentjes. Hun pluisstaarten en hoe ze zich bewogen en hoe slim te konden kijken. Maar ze begon te lachen toen hij over haar ouders begon. "Ze zijn aardig vrij en niet zo stijf, al is mijn moeder wel van beleefd gedrag." Alleen niet zo erg als haar oma. "Ze neemt het beste van twee werelden, zeg maar. Ze heeft zich heel lang opgesloten gevoeld hier, maar ze kan het ook niet loslaten. Ik kan alleen maar hopen dat ik later ook zo word." Ja, Lea keek op tegen haar ouders, op een goede manier.
Ze grinnikte om zijn poging om nog meer tijd door te brengen samen, maar daar kon ze niet mee zitten. "Ik zal zelf ook wat werk meenemen." Nu werd Lea's blik ronduit plagend. "Krijg je de namen weer eens niet in je hoofd?"

Het was fijn om wat van Seff te horen. Ze schreef terug dat hij maar moest oppassen zichzelf niet te pletter te werken, maar dat ze heel blij voor hem was dat het zo goed ging. Daarnaast begreep ze goed dat hij zich alleen voelde en hoopte dat hij wat vrienden maakte. Over haar eigen situatie durfde ze niet zo goed iets te zeggen, alleen dat er veranderingen op komst waren waar ze bang voor was. Ze kon alleen maar hopen dat het goed zou uitpakken.
_______

Cerise tikte hem weer op de vingers. Niet snoepen uit de pan! Dus leidde ze hem maar weg bij het eten en speelden ze een kaartspel en stiekem vroeg ze zich af of het aan haar lag, maar het voelde alsof ze behoorlijk om elkaar heen draaiden. Tegelijk was het gek om nu al iets te voelen voor een ander. Ze was toch zeker geen tienermeisje die elke dag verliefd op een ander was?!
"Ik weet het niet. Ik denk dat ik daar niet creatief genoeg voor ben. Met bestaande ontwerpen kan ik wel uit de voeten zeg maar, het veranderen of bedenken wat nog meer leuk zou zijn. Maar echt vanaf niets iets ontwerpen zoals Von doet.. Nee, denk niet dat ik dat kan. Bovendien voel ik me goed daar, bij haar in de winkel."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Feb 2017, 13:55

Seff stak haar een hart onder de riem zoals hij altijd deed, met goede raad, grappen, en uiteindelijk de belofte dat als het niet ging hij haar altijd te hulp zou schieten. Hij moest eens weten wat er gaande was...

Mattias keek brommerig bij die plagende woorden. "Ik weet zeker dat degene die vond dat je nog steeds Latijn moet leren en gebruiken, erop uit was mijn hoofd te laten exploderen. Spaans, Frans, Engels, dat snap ik. Maar wat heb je nou aan Latijn?" Maar ondanks zijn tirade glimlachte hij alweer naar Lea. Met haar erbij ging studeren altijd beter, en vooral vruchtvoller.
_______

De enigen die Von leken te kunnen evenaren waren Lea en Nova ja, maar er was meer nodig dan alleen een creatief brein om een kledingzaak te runnen besefte Caspian ook wel. Dus hij knikte. "Je lijkt er ook op je plek. Je bent altijd zo vrolijk dat het aanstekelijk is," complimenteerde hij haar. Von maakte weinig mannenkleding, maar Caspian kwam soms langs als hij Cerise kidnapte voor lunch. Hij had dat in het begin wel een beetje vreemd gevonden, gezien Cerise terug was gekomen omdat het niet goed liep tussen Seff en haar en Von natuurlijk wel Seff's moeder was. Caspian wist niet hoe de vrouw erover dacht dat hij met Cerise liep te flirten.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Feb 2017, 14:20

Lea was best een beetje bang voor Seff's reactie. Bovendien kon ze er zelf ook niet echt bij dat ze echt, serieus overwoog om te gaan trouwen. Ze had hem nog niet eens bewust geschreven dat ze wel meer dan vriendschappelijke gevoelens had gekregen voor Mattias. Al was het iets waar wel verandering in zou komen binnenkort.
Na een zeer uitgebreide -en vooral ook late- lunch, gingen zij samen weer de tuinen in. Wandelen en elke bloem, heel plagend, bij de Latijnse naam noemen, voelde voor Lea al een beetje als een uitje samen. Ze liet thee brengen door een bediende, maar werd uiteindelijk serieus. "Ik heb wel echt.. nog heel veel vragen. Maar ik ben ook een beetje bang dat het straks meer op een contract zal lijken, dus jij moet eerst. Er is vast wel iets wat je wil weten of ergens over wil hebben wat anders niet kan?"
_______

Om eerlijk te zijn vond ze het een goede ontwikkeling. Von kende Cerise best aardig nu ze zoveel samenwerkten en ze merkte ook dat de vrouw toe was aan het deel wat hoorde bij echt volwassen zijn. Huisje, tuintje, kindje. Maar het was niet haar plek om zich ermee te bemoeien, dus zei ze er niets van en moedigde ze het ook niet aan. Al had ze wel eens tegen Cerise gezegd dat ze merkte dat ze een goede keuze had gemaakt door terug te komen.
Cerise grijnsde naar hem en bloosde een beetje.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Feb 2017, 14:55

Mattias vond een ontspannen dag als deze heerlijk, maar zijn blik werd dreigender naarmate hij meer Latijn naar zijn hoofd kreeg. "Nou moet je ophouden Zeresh, anders voer ik je aan de eekhoorns." Waarop hij plagend grijnsde.
Toen ze weer zaten, met thee en cake, moest Mattias even nadenken. "Ik vroeg me af of er iets is van je dat ik nog niet weet, maar dat ik wel moet weten? Ik weet dat je een weerwolf bent, dat je een beste vriend hebt die Seff heet waarmee de situatie heel intiem is geweest maar die je alles verteld, je hebt een zusje die graag de boel afbreekt, maar is er nog iets anders?" Iets dat essentiële informatie was mochten ze hun leven samen gaan delen?
_______

Toen hij die blos zag begon Caspian nog een beetje breder te grijnzen. "Word je nou verlegen als ik je een complimentje geef?" plaagde hij haar zacht. "Want die blos staat je schattig genoeg om hem vaker te willen zien." Het flirten tussen hen ging meestal heel voorzichtig en aftastend, maar soms wilde ook Caspian de gok wel gewoon wagen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 18 Feb 2017, 15:32

Waarop Lea haar handen in de lucht stak en zich lachend overgaf. Al kon ze het een minuut later niet laten om toch nog zachtjes de Latijnse benaming te noemen en heel breed te grijnzen toen ze Mattias' blik zag.
"Eeehm.. poeh. Goede vraag." Natuurlijk waren er dingen die hij moest weten. Maar of ze dat nu al wilde delen? Ze aarzelde wat. Wat was belangrijk nu? "Rosa valt op vrouwen. Ze heeft een vriendin en ze gaan samen reizen als ze klaar zijn met de examens." Het was informatie die ze heel voorzichtig deelde. "Daarnaast ben ik Shanea en zal ik daar deel van blijven. Ik zou het fijn vinden om af en toe andere wolven langs te hebben, maar dat is geen must." Lea nipte van haar thee en keek naar de vloeistof in haar kopje. "En... ik vertel Seff niet alles. En.. intiem.. was het misschien wel, maar ik ben nooit verder geweest met iemand dan zoenen." Ze had een vurige blos nu, vooral omdat ze het een ongemakkelijk onderwerp vond, maar in elk geval wist Mattias nu hoe dat zat.
____

Cerise gaf hem een por. "Ik bloos niet!" 'mopperde' ze. Zijn zachte woorden en hoe hij naar haar keek, hielpen uiteraard niet. De blos bleef en ze rolde met haar ogen toen ze toegaf en naar hem glimlachte.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 18 Feb 2017, 15:45

Mattias luisterde aandachtig, knikte alleen af en toe als teken dat hij nog luisterde. Haar zusje viel op vrouwen? Dat vond hij dan wel weer een beetje vreemd, maar iets aan Lea's blik vertelde hem dat hij er maar niet teveel op in moest gaan. Mattias was opgevoed met kerkbezoekjes op zondag, maar verder was hij niet erg religieus ingesteld, dus wie was hij het om erover te oordelen?
"Ik zou niet weten waarom dat een probleem was? Ik bedoel... Stel.. stel dat we hier zouden wonen, dan is er toch ruimte zat voor bezoek?" Ja, dat was zeker wel een voorstel over waar ze zouden gaan wonen als ze getrouwd waren. Nozomi Zeresh was oud, en nu weduwe, en hoewel ze genoeg geld had om zorg te betalen en zelfs een verzorgster in huis te halen was Mattias op familie gesteld. Bovendien zou hij Lea niet weg willen halen bij het enige familielid dat ze nog had in Wenen, niet na het heftige verlies van haar opa.
Bij het volgende onderwerp bloosde hij ook een beetje. "Ik.. ik ben ook nog nooit met een meisje geweest hoor," zei hij zacht, meer om haar te helpen dat ze zich daar heus niet voor hoefde te schamen of iets dergelijks. "Martijn en Hans hebben me wel eens meegenomen naar.. naar een bor.. bordeel maar ik vond er niets aan." Het voelde allemaal veel te gedwongen. Hij wilde een meisje dat hem leuk vond om wie hij was, niet om zijn geld. Bovendien keken de dames van plezier altijd alleen maar naar hem alsof hij gewoon een klusje was, en niet alsof ze hem echt zagen als persoon. "Lea... Zou.. Heb je ooit wel eens verlangd naar.. naar meer?" Had ze wel eens het verlangen gehad naar meer met een jongen doen dan zoenen? Mattias kende dat verlangen wel, hoewel hij het tot nu toe altijd in zijn eentje had 'afgehandeld'.
____

Caspian grijnsde plagend terug. "Doe je wel en het staat leuk." Waarop hij zacht met de rug van zijn hand over één van haar wangen streek. "Heel zacht en warm. Een beetje meisjesachtig," plaagde hij alweer, alsof Cerise zich anders gedroeg als een soort halve man.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten