Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 11 Mar 2017, 23:00

Ze omhelsde haar oma en genoot van het beetje intieme contact wat ze kon krijgen met haar. Het was heel anders hier dan thuis, waar het helemaal niet gek was om haar ouders te knuffelen wanneer ze maar wilde ook al was ze dan al richting de 20. Ze glimlachte naar haar en keek wat verbaasd naar de brief. "Op de thee morgen?" herhaalde ze wat daas. Lea vroeg zich af wat dat te betekenen had, maar wachtte tot haar oma de kamer uit was voor ze het zegel verbrak en het papier openvouwde.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Apr 2017, 18:06

Het was een heuse uitnodiging van Anne, hoewel niet zo officieel als die voor feestjes was hij wel degelijk op het briefpapier van de familie Du Tomas geschreven met Anne's elegante handschrift met veel krullen. Ze nodigde Lea uit voor thee met Anne en Frida, omdat ze graag eens zelf met haar aanstaande schoondochter zou praten. Zonder al dat geneuzel over zaken wat er besproken werd als haar man erbij was. Anne had nog geen enkel één op één gesprek met Lea gehad sinds die in Wenen was komen wonen, bovendien wilde ze zelf ook wel eens horen of er al plannen waren bij het koppel. Mattias liet niet veel los als hij thuis was, wat ook kwam omdat hij weinig thuis was vanwege de hoeveelheid werk op de universiteit.

Het zou waarschijnlijk prachtig weer worden, dus Anne was van plan de thee op het terras te doen. Ze had geen bevestiging ontvangen van Lea, maar hoopte wel dat het meisje tijd had voor dit. Frida hoopte dat ook, ze had zelfs zowaar weer eens een jurk aan die haar moeder had uitgekozen. Frida rebelleerde in de kleine dingen, door haar moeders kledingkeuze te negeren (ook al had Anne ongelofelijk goede smaak), door af en toe een vriendje te kiezen ook al hield ze wel altijd angstvallig geheim wie het was, en door vaak niet meer op thee-momenten te verschijnen. Maar als Lea kwam, wilde ze er wel bij zijn. Anne hoopte stiekem dat Lea's gedrag een goed voorbeeld zou zijn voor haar eigen dochter.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2017, 18:30

Lea had geen tijd om een bevestiging of een verplaatsing van de afspraak te sturen, maar verscheen op de afgesproken tijd. Ze gaf bij de koetsier aan dat ze hier waarschijnlijk wel twee a drie uur bleef en dat hij gerust naar huis kon gaan. Ze dacht graag dat ze in goede handen was hier, maar desondanks was ze wel nerveus toen ze het dienstmeisje door het luxe landhuis naar het terras volgde.
Onderweg gingen er een heleboel vragen door haar heen. Zou ze iets willen? Wat het gewoon voor de gezelligheid? Zou ze een heleboel vragen krijgen over het huwelijk? Was er iets wat ze was vergeten en wat vreselijk onbeleefd was? Lea wist het niet en kon een glimlachje dan ook niet helpen toen ze Frida zag. Oef, dat scheelde in elk geval al wat!
Vriendelijk en beleefd groette ze eerst Anne Du Tomás en daarna begroette ze vriendelijk en hartelijk haar vriendin. Ze nam plaats, keurig zoals het hoorde en glimlachte naar Anne. "Mijn excuus voor het niet beantwoorden van uw uitnodiging. Ik heb het nogal druk." De zaak, school, trouwen...
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Apr 2017, 18:35

Anne glimlachte zacht terug. "Geen probleem Lea, ik ben al blij dat je tijd had vandaag. Ik begreep van Mattias dat je het behoorlijk druk hebt met school en de zaak." Net op dat moment kwam een ander dienstmeisje met thee en lekkers aanzetten. Lichte hartige dingen, en wat zoets als een soort late en simpele lunch. "Ik had gewoon nog geen enkele kans gehad om je zelf te feliciteren met jullie verloving." Dat was waar. Toen Mattias haar ten huwelijk gevraagd had, had Anne wel Lea's ouders gefeliciteerd, en tijdens het feest was ze ook steeds bezig geweest. Maar Anne vond het wel belangrijk een goede band te onderhouden met haar toekomstig schoondochter. Frida trok een gezicht naar Lea. "Mama is gewoon superblij dat Mattias met jou gaat trouwen, en niet met een of andere del die ze niet uit kan staan." 'Del' zijnde het ergste scheldwoord dat ze kon zeggen zonder meteen een reprimande van haar moeder te krijgen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2017, 18:42

Ze knikte en nam haar theekopje op zodra de vrouw haar hielen had gelicht. Zacht blies ze in het kopje en verwarmde haar handen eraan. "Het valt niet mee," reageerde Lea maar glimlachte dapper. Het was haar eigen keuze geweest en hoewel ze het vervelend vond om dit alles te doen zonder de steun van haar zusje of moeder, kon ze er in elk geval naar uit zien dat haar familie op de trouwerij kwam. Het was gek hoe snel de maanden waren gegaan.
Na drie slokjes thee ging het kopje terug op het bijpassende schoteltje en nam zij een mini-sandwich ter hand. Na al het gedoe met Seff moest ze nog steeds haar normale gewicht terugvinden. "Dank u," zei ze zachtjes. Ze wist niet zo goed wat ze ervan moest denken. Ze zagen elkaar inderdaad wel geregeld, maar spraken elkaar niet zo vaak.
Lea moest stiekem lachen en grinnikte kort. "Nou, Frida, ik ben ook wel blij dat Mattias niet met een del gaat trouwen. Anders had ik hem als goede vriendin toch wel op de vingers moeten tikken." Ja, ze zag hen nog steeds als eerste als hele goede vrienden, ook al kwam de liefde er steeds meer bij kijken. Ze zei maar niets over de muziekles waarbij ze Frida had gemist en complimenteerde het meisje met haar jurk.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Apr 2017, 18:56

Frida grinnikte zacht, Anne keek haar dochter streng aan maar moest glimlachen om Lea's antwoord. "Misschien moeten wij ook maar eens een hartig woordje over jouw toekomst praten, jongedame." Dat was gericht op Frida, die meteen een gezicht trok. De jongen waar ze al een tijdje een oogje op had, en die ze veilig geheim hield voor haar sociale kringen, paste niet echt binnen haar moeders ideale beeld van een partner voor haar dochter. Daarna foscuste Anne zich weer op Lea. "Maar vertel eens Lea, ik hoorde van Mattias dat jullie graag in het huis van je grootmoeder willen wonen. Wat zijn je verdere plannen voor de toekomst?"

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2017, 19:09

Stiekem knipoogde ze naar Frida, at haar broodje, en toen nog een op en richtte zich weer op de vrouw. Lea was een beetje afwachtend en dat kwam omdat ze vragen verwachtte. En als haar antwoord niet klopte met wat de vrouw graag zou willen horen... Nou ja, dan zat ze niet met een probleem, maar dan zou er zeker wel 'gepraat' worden.
"Nou," ze laste een pauze in om even na te denken, maar wilde ook weer niet bij elk woord dat ze zei stilstaan. Lea besloot het allemaal maar los te laten en gewoon te richten op het gesprek. "We gaan eerst onze studies afmaken en ondertussen kan Mattias in de Gilde aan het werk. Na de universiteit, zal ik me grotendeels gaan richten op de zaak. Er is aardig wat dat moet gebeuren en dat gebeurt niet uit zichzelf helaas."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Apr 2017, 19:20

Anne luisterde geïnteresseerd, en met een vriendelijke uitstraling. "Ik vind het bijzonder wat je doet Lea," zei ze met een glimlach. "Ik denk dat Mattias zich gelukkig mag prijzen met een partner zoals jij. Het klinkt alsof je een behoorlijk idee hebt van wat je wilt en moet doen." Dat was meer dan ze af en toe van haar eigen zoon kon zeggen, want Mattias liep volgens Anne's mening af en toe alleen maar met zijn hoofd in de wolken, vooral als hij weer aan het schrijven was. "Je oma zal wel gelukkig zijn dat jullie daar willen blijven? Ik heb me best zorgen gemaakt om haar." En over dat ze misschien in haar eentje in dat grote huis zou wonen. "Mag ik komen logeren?" vroeg Frida meteen, haast wanhopig.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2017, 19:27

Lea zou haar kunnen geruststellen dat dat heus wel meeviel. Maar Mattias had gewoon een passie voor schrijven en het was een passie die ze aanmoedigde en soms schreef ze ook stukken voor/met hem. Die tijd samen, hij aan het schrijven en zij aan het werk, waren voor haar heel kostbaar.
Ze glimlachte warm terug naar Anne. "Ik doe mijn best, maar het is af en toe nogal een opgave. Al met al kan ik af en toe best uitkijken naar het einde van de studie." Hoewel ze ook nog niet zo ver was met haar vakken...
"Ja, ik heb het er met Mattias over gehad, maar we vonden het allebei geen fijn idee dat ze alleen zou zijn in dat grote huis. Hopelijk kunnen we zo een beetje op haar letten en hoeft ze zich niet eenzaam te voelen." Lea begreep wel dat haar oma haar opa ontzettend miste. Dat deed zij al, en zij had hem helemaal niet zo lang gekend.
Ze lachte. "Van mij mag je altijd langskomen, maar het zal niet altijd even gezellig zijn. Waarom kom je niet een paar nachtjes logeren, een dikke week voor de bruiloft? Ik nodig wat vriendinnen uit en daar hoor jij natuurlijk ook bij." Onder vriendinnen hoorde natuurlijk haar zusje en diens vriendinnetje en misschien Aya en Von als ze vrij konden krijgen, maar verder... Alleen hoefde dat niet uitgesproken te worden.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 16 Apr 2017, 19:35

Verder waren de tutjes van Wenen inderdaad niet erg close met Lea. Nadiya keek er duidelijk nu al uit om haar vriendinnetje in een jurk te verleiden, iets waar ze Rosa graag mee plaagde. Frida glimlachte breed, dat klonk ontzettend leuk! Ze had Rosa kort gezien tijdens een feestje tijdens de enige keer dat Rosa mee was gekomen naar Wenen en ze vond het meisje en diens uitstraling ronduit fascinerend omdat ze zo anders was dan iedereen die Frida kende. Anne keek verrast, op de goede manier, bij dat plan. "Een bachelorette-feestje?" Het was heel wat dat Anne wist wat dat was.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten