Taloc&Gaëlla

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 19 Aug 2018, 13:20

Ze had de laatste zin amper uitgesproken, of Taloc was bruusk opgestaan en het huis uit gebeend.
Een tiental seconden later klonk er een schreeuw van buiten, en toen een knal, en nog een en nog een. Het was al heel wat als de Gorgoon het haalde om buiten te komen voor hij zo ontplofte, en hij was dan ook blij dat hij dit keer zelfs voorbij het huis van Mattias en Isild was gekomen. Hijgende zat hij in een gat, wat een beetje leek op een kleine krater, in de grond. De bomen die er eerder hadden gestaan waren of verkoold of ontworteld.

Het duurde bij elkaar een aantal minuten voor hij het huis weer in kwam, onder het zand, de as, en de modder van buiten. Zijn lichaam trilde nog altijd, van de spanning, van de woede, van de uitputting die erbij hoorde als je magie zo ongecontroleerd naar buiten kwam. Sevas zou die tekenen misschien wel herkennen, hij had Cyra zo ook wel eens gezien en meegemaakt. Hijgend ging hij op de bank zitten, met iets aan ruimte tussen hem en de andere twee. Hij wist niet wat hij moest zeggen, of hij iets moest zeggen, nu was hij nog blijer dat die mannen dood waren maar dat maakte het niet perse beter en dat het "over" was.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 19 Aug 2018, 13:58

Ze was in elkaar gedoken bij zijn geschreeuw en uitingen van.. wat dan ook. Voor een keer was het haar niet gelukt om hem achterna te komen, om hem vooraan te zetten en te kijken of ze hem moest kalmeren. Ze wilde hem niet kalmeren. Hij had dit nodig en als dit zijn reactie was op de waarheid, wie was zij om hem tegen te houden? Ten slotte had zij ook heel wat schade aangericht toen het haar was overkomen.

Het bleef stil toen Taloc terug kwam en Gaëlla wist niet goed wat ze moest zeggen. "Het was niet.. het was niet zo erg als wat je is verteld, maar.. maar geef me tijd. Geen plotselinge aanrakingen, alsjeblieft. Laat mij het contact opzoeken. Ik kom er wel, dat.. dat moet ik geloven en als ik naar mama kijk, dan.. nou ja, dan geeft me dat hoop. Geef me tijd, dat is alles." Al hadden ze het dan nog niet over haar schuldgevoel, maar dat kwam later wel. Of tegelijkertijd. Maar één ding tegelijk.

Daarnaast hadden ze nog een probleem waar ze zich op moesten richten. Met een week was de Ceremonie en die moesten zij leiden. Misschien konden ze daaraan werken met Sevas, al waren dat gedachten voor later.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 19 Aug 2018, 14:04

Beverig glimlachte Taloc naar haar en knikte. "Ik snap het lieverd, neem alle tijd die je nodig hebt en wilt. Ik ben hier voor je als jij er klaar voor bent. Ik... ik zou het alleen fijn vinden als je zoals vandaag, me niet volgt als ik een woedeaanval heb." Hij was dan zichzelf niet, en normaal probeerde ze hem inderdaad te kalmeren maar juist wat ze net deed: hem niet volgen en gewoon uit laten razen, dat had hij nodig. Als hij dat niet deed, die frustratie niet af en toe uit zijn lichaam kreeg, dan ontplofte hij mogelijk nog eens echt. Even keek Taloc naar zijn vriend. "Ik weet dat je niet slaapt, nou ja, niet zoveel, maar ik zal je de gastenkamer laten zien." Dan kon Sevas daar in ieder geval zijn spullen kwijt en zich terugtrekken wanneer hij wilde. De kamer was uitgerust met een bed, een kast, en een bureautje voor als gasten langer zouden blijven en daarnaast moesten werken. Hij was echter nog niet gebruikt sinds ze hier woonden want zoveel mensen kwamen niet op bezoek in deze uithoek van de wereld. Taloc had die ochtend alles schoongemaakt en opgefrist zodat iemand met een gevoelige neus zoals een vampier niet meteen in een bak met stof zou belanden.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 19 Aug 2018, 16:22

Hij liet het echtpaar rustig dingen uitzoeken en uitspreken, maar was ergens wel wat van zijn stuk gebracht. Beide vrienden waren niet meer wie ze geweest waren en er zat vooral bij Taloc heel veel onverwerkte haat en pijn. Daar zouden ze aan moeten werken, maar Sevas had dan ook niet gedacht dat hij hier een weekendje zou zijn en daarna weer zou vertrekken.
Inderdaad zou hij niet slapen als hij hier was, al zou hij mogelijk Lyov van heel wat flessen drank ontdoen. Geen seks en niet genoeg bloed in de buurt om van te slapen en wel heel veel werk.. Dat werd nog wat, maar in elk geval had hij een plekje om zich terug te trekken. Hij legde zijn plunjezak op het bed. "Bedankt man. Je hebt hier een mooi huis zeg! Myra had het over het strand, dat dat vlakbij was. Is het goed als ik even op verkenning ga, of staat straks de halve gemeenschap op de stoep omdat ik hier niet hoor te zijn?" Hij grijnsde erbij, maar het was duidelijk dat ze hem hier liever niet hadden.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 19 Aug 2018, 17:17

"Ooh het zal niet de halve gemeente zijn, hoogstens mijn vader en broer." En in die laatste had hij nog het minste zin. Als de halve gemeente voor de deur stond zou hij heel verbaasd zijn, ze waren niet de meest geziene gezichten de laatste tijd. Voor nu leek de Gorgoon vooral heel erg moe, met een bleek gezicht en wallen onder zijn ogen. "En onze deur staat altijd open dus je kan gaan en staan waar je wilt. Geef het dorp alleen heel even tijd om te wennen aan dat je hier bent voor je daar naartoe gaat, maar als dat is gebeurd neem ik je graag mee om eens gewoon een guys-night te hebben." Dat had hij eigenlijk wel een beetje nodig, en Gaëlla misschien ook wel. Taloc wist het niet meer zo goed.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 19 Aug 2018, 17:25

"Helemaal goed, dan ga ik zo eens een duik nemen denk ik." Waarna hij Taloc even op nam en toen hij doorhad dat de man rustig genoeg was om een aanraking aan te kunnen, kneep hij hem even in de schouder. "Neem wat rust. Zo'n uitbarsting doet nogal wat met je energielevels en momenteel hoef je niet op Gaëlla te letten en haar nachtmerries. Probeer gewoon een half uurtje te slapen." Sevas pakte rustig zijn tas uit, trok een zwemshort aan en een shirt en zocht een handdoek op. Zelfs als hij niet ging zwemmen, was hij in elk geval voorbereid. Hij meldde Gaëlla nog even dat hij naar het strand ging en later weer hun kant op zou komen.

Het was vreemd stil in het huis toen Sevas weer weg was en ze keek even naar haar man. Dit gingen intensieve dagen worden, voelde ze aan. Maar tegelijk was het nu al goed. Ze glimlachte naar hem en streek even met haar vingers langs zijn hand. "Anders ga je even liggen? Ik ga even mijn zusje opzoeken, oké?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 19 Aug 2018, 17:59

Warm glimlachte Taloc naar haar en streelde even met zijn vingers langs de hare, als antwoord op haar aanraking. "Dat is goed, ik zie je zo weer." Waarop hij niet veel later op de bank onder zeil was. Het was best een tijd geleden dat hij gewoon zo makkelijk in slaap was gevallen. Normaal was hij altijd alert, tot hij knock-out ging door uitputting, en dat duurde altijd wel even. Maar nu Sevas er was leek zijn hoofd te accepteren dat er iemand anders was die waakte, en die hen ging helpen.

Myra keek op toen Gaëlla binnenkwam en ze glimlachte naar haar zus, een beetje plagend. Ook zij wilde Gaëlla niet blijven behandelen alsof de vrouw elk moment door midden kon breken."Dus dat is die vampier van Eldon? Hij is knap." Hoewel ze erg blij was met haar eigen vriendje, zou je blind moeten zijn om niet te zien dat Sevas knap was. Als iedereen was gewend aan dat hij hier was, zou Cyra mogelijk nog wel eens jaloers kunnen worden op afstand.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 29 Aug 2018, 21:08

Ze grijnsde naar haar zusje en plofte oncharmant aan tafel. Met een zucht streek ze haar slangen naar achteren, maar die beestjes waren ongeveer net zo koppig als zijzelf, dus hielden ze zich niet lang aan dat 'bevel'. "Wacht maar tot je hem zonder shirt ziet. Het was totaal geen straf om hem en Taloc zo vaak te zien trainen." Ze glimlachte lichtjes. Dat waren nog eens goede tijden. En ze wist dat ze niet de enige was die wel eens was komen kijken naar de twee mannen.
"Trouwens, hij komt helpen om een team op te zetten voor soldaten die na de oorlog niet helemaal dezelfde zijn." En dat was eigenlijk iedereen, maar Gaëlla dacht dat Myra wel zou begrijpen waar ze op doelde. "Is dat iets voor jou, of heb je al genoeg op je bord? Jouw oordeel over wat iemand nodig heeft, zou er behoorlijk in wegen." Myra had voor zichzelf een naam gemaakt. Ze was goed in wat ze deed, schrok nergens voor terug en ze had respect verdiend en kreeg het. Als zij kon beoordelen dat iemand niet geschikt was om voor een Raad te komen, maar rustig moest wennen aan het leven hier en vooral aandacht en rust nodig had, dan zou daarnaar geluisterd worden. Hoopte ze. In elk geval wel als ze de nieuwe Raad hadden doorgevoerd.
Ze zuchtte weer en leunde met haar hoofd op haar handen op tafel. Man, wat was er nog veel te doen. Daarnaast keek ze niet echt uit naar de "sessies" met Sevas, maar dat was wel een beetje hypocriet. Hij was er om te helpen, tenslotte.


Ondertussen had Sevas een plekje gevonden op het strand en zat met zijn voeten in het water. Op zijn gemakje keek hij rond en liet zijn gedachten varen. Het was hem wel duidelijk geworden dat hij hier nog een poos nodig was, maar het leek erop dat hij ook genoeg vrije tijd zou hebben. In elk geval kon hij straks Cyra wel schrijven dat hij goed was gearriveerd en dat ze de Dagelfen maar moest ontlopen tot hij terug was.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 03 Sep 2018, 12:24

Een grijns verscheen op Myra's gezicht, haar ogen begonnen zowaar iets te schitteren in een blik die ze deelde met haar zus. Tenminste, voordat Gaëlla gevangen was genomen. "Hmm... Dan ken ik wel een paar zusters die wel even een drankje met hem willen gaan drinken." Een paar van haar collega's waren al iets langer single dan mogelijk goed voor ze was.
Maar voor Myra verder kon meimeren en plagen vertelde Gaëlla waarom Sevas hier nou echt was. Het gezicht van de jonge vrouw werd bedenkelijk. Niet omdat ze dacht dat het een slecht plan was, maar meer omdat ze bedacht hoe mensen erop gingen reageren. Deze stam was zo vastgebeten in hoe dingen "hoorden", zeker als het ging om soldaten en de veerkrachtigheid van de troepen. Een veerkrachtigheid die met elke strijd leek af te nemen, zeker bij de jongere rekruten. De laatste oorlogen waren heftig geweest, veel gevangenen waren nooit teruggekeerd. Het had de moraal ook geen goed gedaan dat zowel Taloc als Gaëlla beiden beschadigd terug waren gekomen na lang verdwenen te zijn geweest. Met een zucht streek Myra over haar slangen, donkergroen in plaats van het opvallende zilver van Gaëlla maar op zijn minst net zo lang. De verbetenheid waarmee deze stam hun slangen kort hield had ze nooit begrepen en ze was niet bereid de pijn die het deed mee te maken. Er was toen ze heel klein was eens een slang gesneuveld en de pijn had haar dagenlang doen huilen. Qua haardracht vielen haar zus, moeder en zij daardoor behoorlijk op.
"Ik wil er graag aan meedoen," zei ze uiteindelijk. "Ik bedoel, het is nodig, heel erg nodig zelfs dat mensen geholpen worden in plaats van voor de leeuwen geworpen. Ik denk dat we het alleen wel heel rustig en voorzichtig aan moeten pakken. Iedereen krijgt zolang al te horen dat dit iets is waar ze zo snel mogelijk overheen moeten stappen dat het lastig gaat worden voor ze om te accepteren dat het soms langer duurt dan verwacht." Dat zag je onder andere aan Taloc's ongeduldige gedrag. Bezorgd nam ze haar zus op. "Gaan Taloc en jij ook aan zo'n programma meedoen? Is dat waarom jullie Sevas hebben geschreven?" Was dat de eerste reden waarom de vampier hierheen was gekomen? Het feit dat er een vampier was, iemand die Taloc fysiek aan zou kunnen ook als hij ontplofte, was immers best heftig.

____

Uiteraard had Cyra begrepen dat dit nodig was, dat hun vrienden de rust en rede van Sevas nodig hadden en dat juist hij de aangewezen persoon was om dat te bieden. Dat het lang zou gaan duren had ze zich ook al voor kunnen stellen, gezien Nieuw-Zeeland niet bepaald om de hoek was en Gaëlla's brieven enigszins door hadden laten schemeren dat de schade best groot was. Toch miste ze haar man, ook al zou dat mogelijk wel iets afnemen na een paar dagen. Sevas wist dat ze Von had uitgenodigd om daar wat dagen mee door te brengen, maar dat maakte niet dat ze hem niet terug zou schrijven dat hij zo snel mogelijk terug moest komen omdat ze niet voor zichzelf in zou staan als de Dagelfen door bleven mekkeren, of als ze te lang zonder hem moest. Ze hadden door Cyra's liefde voor zowel Von als Sevas zeker wel moeilijkere periodes gehad, maar de witharige vampier was nog elke dag dankbaar voor het moment dat hij in haar leven was gekomen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 12 Nov 2018, 23:43

Ze grinnikte. Het zou Gaëlla verbazen als Sevas ergens op in ging, maar als de stam eenmaal gewend was aan zijn aanwezigheid hier, kon ze zich wel voorstellen dat de vrouwen om de man heen zouden zwermen. Ze had haar hart toen al verloren aan Taloc, maar ook zij had wel gezien dat de Vampier een goed innerlijk had en dat dat stoere uiterlijk vooral was voor als er echt een dreiging was.

De gedachtegang van haar zusje kon ze wel volgen. Ja, de stam was vastgeroest in bepaalde dingen. Soms waren tradities mooi en ook erg belangrijk om een stuk cultuur te behouden, maar dit kon niet zo langer doorgaan. Iedereen ging er vroeg of laat aan kapot. Of ze hoefden dat niet mee te maken omdat ze in de oorlog waren gesneuveld. Bij alle goden die er maar bestonden, ze hoopte zo erg dat ze kon werken aan een vredesverdrag met.. nou ja, met iedereen die maar wilde. Het was van belang om iets goed op te bouwen en de stam uit te breiden. Wellicht konden ze hun gebied helemaal doortrekken naar de Laureth's. Ze konden genoeg van elkaar leren en de grond daar was een stuk beter. Ze kende wel een paar mannen die liever op het land zouden werken.
"Ik weet het.. de ouwe sokken zijn hopeloos en Taloc en ik hebben zoveel plannen en ideeën wat voor iedereen in de stam goed zou zijn, maar unghhh!" Gaëlla rolde haar ogen en zuchtte eens. "Gelukkig heeft de Raad hier niets over te zeggen, anders waren de rapen gaar.." Waarna ze eventjes stil bleef. "Hmn.. Het wordt tijd dat Taloc en ik weer een front vormen. Je merkt het overal dat er leiding nodig is en we kunnen het beiden niet bieden momenteel. Sevas heeft.. nou ja, hij kan goed kalm blijven, heeft zelf ook heel wat shit meegemaakt en heeft dat kunnen verwerken zonder gestoord te worden. Ik weet nog niet precies hoe we het gaan aanpakken, maar ik denk dat we één op één gesprekken hebben, maar ook met z'n drieën en de rest weet ik niet. Bovendien heeft Sevas misschien tips voor ons om partijen samen te brengen en te bemiddelen." Wat wel van pas zou komen bij de Raad, maar ook bij de lessen die Taloc van zijn vader kreeg over het besturen van de stam.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten