Brieven van Sam aan Nova, Senna, en Nyah

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Brieven van Sam aan Nova, Senna, en Nyah

Berichtdoor varden » 18 Aug 2016, 08:55

Mijn allerliefste Senna,

Mijn kleine meid, het spijt me dat ik er niet langer ben geweest om je verhaaltjes te vertellen. Om de monsters weg te jagen. Om je te knuffelen en te vertellen hoe mooi en bijzonder je bent. Je mama heeft dat helaas allemaal zonder mij moeten doen en dat idee doet mij meer pijn dan je voor mogelijk houdt. Ik heb je nooit willen verlaten mijn prachtige dochter, nooit. Maar soms zijn sterke papa’s niet sterk genoeg, en kunnen ze de belofte om beter te worden niet waar maken. Want kennelijk is je stinkende best doen soms net niet goed genoeg. Van jou gescheiden worden was iets dat ik onacceptabel vond, maar waar ik helaas niets over te zeggen had.
Mijn lieve meisje, ik hoop dat je nooit bent vergeten hoeveel papa van je houdt. En dat ik altijd over je zal waken, waar ik ook ben en hoe oud je ook mag zijn. Als je mama je deze brief geeft en je die dan eindelijk kunt lezen, dan wil ik dat je weet dat mijn tijd met je moeder, zusje, en jou de gelukkigste van mijn leven was en dat ik het heel erg bijzonder vond dat ik jouw vader mocht zijn. Je was altijd zo opgewekt en wist me aan het lachen te krijgen zelfs na de zwaarste dag, als ik helemaal nat geregend was in de winter. Mijn leeuw vond regen maar niets, maar hij vond het fantastisch om thuis te komen en met jou te kunnen spelen. Of om met je door het bos te struinen, op zoek naar mooie kastanjes en bloemen waarmee we mama konden verrassen. Je weet misschien nog wel dat ik zo muzikaal was als een oude kraai, maar toch hoop ik dat je af en toe nog een deuntje voor me speelt op de fluit die ik je heb gegeven. Je weet dat ik altijd naar je luister, naar alles dat je tegen me verteld en alles dat je speelt.

Mijn allerliefste dochter, ik zal altijd over je waken, en vanwaar ik nu ben zal ik je zoveel mogelijk geluk toesturen zodat je een prachtige toekomst tegemoet gaat. Ik heb helaas niet mogen meemaken hoe je opgroeide, hoe je voor het eerst naar school ging, hoe je verliefd werd, en hoe je je leven uitstippelde. Maar ik heb het allemaal gezien vanaf boven, en het brengt een glimlach op mijn gezicht te bedenken hoe jij bent geworden. Want die goedheid in je hart, die moet je vasthouden meisje. Je bent een nimf, een bosgeestje, en ergens diep van binnen heb je ook de moed van een leeuw, gebruik al die karaktertrekken om een sterke vrouw te worden en om je leven te leiden zoals jij dat wilt. Laat nooit iemand je vertellen dat je iets niet kan. Je bent je moeders dochter, je hebt het hart van een leeuw, niets is te moeilijk voor jou mijn kleintje. Je vader gelooft in je, dat heeft hij altijd gedaan en zal hij altijd blijven doen. Hij heeft alleen één vraag, en dat is of je je moeder zo vaak mogelijk wil knuffelen want ze zal niet altijd toegeven dat ze er eentje nodig heeft.



Ik hou van je mijn lieve dochter, voor altijd en overal.



Dikke kus,
Papa.


_________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________



Mijn kleine Nyah,

Dat ik niet meer tijd met jou heb gehad, is iets dat mijn hart breekt. Je zult je je papa niet eens meer herinneren ben ik bang. Het was een beetje een verrassing voor me dat je mama zwanger van je was, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet zielsgelukkig om was. Een klein hummeltje erbij, een prachtig dochtertje, en een klein bundeltje vol met stralende glimlachen. Wat kon jij wurmen als je er geen zin in had om kleertjes aan te trekken, daaraan denken brengt een glimlach op mijn gezicht.
Lieve Nyah, we kenden elkaar misschien nog niet zo goed en de tijd heeft ons daar ook geen kans voor gegeven, maar ik wil dat je weet dat je vader zielsveel van je hield op het moment dat hij helaas weg moest. En dat ik ook helemaal niet weg wilde, maar dat de keuze daarvoor niet aan mij was. Ik wil dat je weet dat ik altijd over je moeder, je zus, en ook over jou zal waken, waar ik ook ben en wat jij ook besluit met je leven te doen. Er zijn geen foute keuzes, alleen maar leermomenten. Dus wat je ook doet mijn kleintje, volg je hart en leef je leven. Je papa is trots op je, wat je ook doet. En mocht je ooit nog eens een luisterend oor nodig hebben, dan kun je altijd met me praten lieverd. Met het geruis van de wind in de bomen zal ik proberen je te antwoorden, maar je mama was altijd iets beter in de taal van de bomen dan ik dus ik hoop maar dat ik geen onzin verkoop.

Mijn mooie kleintje, jou wens ik een leven vol geluk toe. Dat je veel vrienden mag hebben en dat je mama en je tantes en ooms zielsveel van je houden. Ik had erbij willen zijn om je te zien opgroeien, je naar school te zien gaan, verliefd zien worden, en je eigen leven te kiezen. Dat zie ik nu gebeuren terwijl ik over je waak, maar ik kan er helaas niet bij zijn zoals ik had gewild. Het spijt me, het spijt me vreselijk dat ik dat niet kan maar de keuze is niet meer aan mij en ook niet aan je mama. Vergeet haar nooit om een knuffel te geven, dat heeft ze vaker nodig dan ze toe zal geven.



Ik hou van je mijn kleine meisje, voor altijd en overal.



Dikke kus,
Papa.


_________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________




Mijn allerliefste geliefde, mijn prachtige Nova,

Sommige mensen zeggen dat je leven niet zou moeten worden geteld in jaren, maar in ervaringen en mensen die je hebt ontmoet. Als dat zo is, dan heb ik dankzij jou en onze dochters een vol leven geleden, een leven vol avontuur, vol met ervaringen. Er was ooit een tijd dat ik nooit lang op dezelfde plek was en waarin mijn hart nooit rust vond. Tot ik jou zag, tot jij mijn hart wist te veroveren. Onze tijd samen was het mooiste en meest dierbare avontuur dat ik ooit heb meegemaakt, en als het aan mij had gelegen had het eeuwig mogen duren. Lieverd begrijp één ding goed, ik hou van je, meer dan ik ooit van iemand heb gehouden en de afgelopen dagen waren me zeer dierbaar. Dat ik je nog heb kunnen trouwen maakte mijn leven compleet.

Deze brief schrijven doet me vreselijk pijn want we weten beiden dat dit lot onafwendbaar is. Mijn gedachten gaan enkel nog naar jou, naar ons leven samen, naar alles wat we samen hebben meegemaakt. Onze boswandelingen, de avonden samen waarin ik je salades maar konijnenvoer vond en jij me op mijn kop gaf dat het gezond voor me zou zijn, de vrije dagen die ik alleen maar bij jou wilde spenderen. Hoe je straalde toen je zwanger was van onze kleintjes, hoe je straalde als je lachte, hoe je straalde als we met het gezin iets deden. In mijn hoofd was je vanaf onze eerste echte date al mijn vrouw en ik jouw man. Ik kon ons niet als iets anders zien, gezien mijn hart jou volledig toebehoorde, toen al, nu nog steeds en dat zal voor eeuwig zo zijn.

Helaas blijkt eeuwig een stuk korter dan ik zou willen, maar over sommige dingen hebben wij geen zeggenschap. Ik ga nu naar Zephan, om hem alle verhaaltjes te vertellen die jij aan zijn zusjes hebt verteld. Vergeet nooit dat waar ik ook ben, ik altijd over jou en onze dochters zal waken en dat als je het geruis in de bomen hoort, dat ik dat ben die naar je luistert. Je kunt bij mij altijd je hart luchten lieverd, ik zal je nooit veroordelen, enkel troosten. Dit afscheid is pijnlijk, dat weet ik mijn lief, maar sluit je hart alsjeblieft niet op. Rouw, maar leef het leven, met Senna, met Nyah, met Aya en Themis, en als jij dat verlangt ook met iemand anders. Ik wil niet dat je ongelukkig bent Nova, ik wil niet dat je altijd blijft rouwen. Laat mijn lijden niet het einde van jouw geluk zijn, want jij verdient al het geluk in de wereld. Ik wil je vragen of je onze meisjes mijn brieven aan hen wil geven, als ze een leeftijd hebben waarvan jij denkt dat het goed is als ze ze lezen. Ik wil je ook vragen of je ze af en toe een papa-verhaaltje wilt voorlezen zodat ze niet vergeten wie ik ben. Ik weet dat ik daarmee veel van je vraag, dat het wonden opentrekt, maar dat is het enige wat ik verlang. En verder wil ik je vragen om niet met verdriet aan me terug te denken, maar enkel te denken aan alle mooie tijden die we samen hebben doorgebracht, al die jaren waarin we gelukkig waren en lief en leed konden delen. Wees boos op me lieverd, wees woedend dat ik je moet verlaten, want dat ben ik ook. Ik ben kwaad, heel erg kwaad, omdat ik je zoveel verdriet moet doen, omdat ik je moet vragen onze dochters zonder mij op te voeden. Ik zal Themis en Aya vragen om je bij te staan in alles dat ze kunnen en vanaf de hemelen zal ik alles doen wat ik kan door jullie niets anders dan geluk en voorspoed toe te sturen. Ik zal de hemel en alle wezens daar eens flink opschudden om dat voor elkaar te krijgen.

Nu moet ik helaas mijn ogen sluiten. Het spijt me zo erg mijn lief, vergeef me alsjeblieft dat ik je verlaat.



Ik hou van je mijn dierbare vrouw, voor altijd en overal.



Vele kussen,
Je Simba.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten