Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Nov 2017, 14:31

"Wat denk je dat het is? Een wolfje weer?" Dat zou wel het een en ander verklaren. Nova had Themis nog niet eerder zo gezien en hoewel ze dit bij zichzelf kon aanvoelen, ging het een beetje te ver om dat bij haar voor elkaar te krijgen. "Ben je al wel weer op controle geweest? Weet Amiel het al wel? Die man heeft een wonderbaarlijke kennis.. misschien dat hij samen met Aya iets kan uitvogelen voor je?"
Nova zuchtte lichtjes en liet haar kopje balanceren op haar buik. Het ging ook beter. "Het ritme helpt. Het geeft me weer voldoening en ik voel me.. ik weet niet... rustiger?" Al was er wel iets wat ze in al die maanden nog niet had gedaan en wat ze wel graag wilde doen. Ze was alleen een beetje aan het dubben of ze dat wel van Collin kon vragen. En of het wel een juiste keuze was, dat ze hem ervoor wilde vragen.
___________

Er waren meer dan genoeg vrouwen die met hem een biertje wilden doen, maar niet iedereen had een kans zoals Rysha nu had. Ze moest de tafels afnemen en de zaal controleren en dus stuitte ze al snel op Collin. Ze schonk hem een lachje en kwam de tafel naast hem schoonmaken en wierp af en toe een blik op Collin. "Jij bent Collin, toch?" Ze zette haar sopje neer en veegde haar handen schoon aan de doek die aan haar riem hing. "Ik hoorde dat Luminatus je had gevraagd voor wat klussen in zijn eigen huis.. Ben je zo'n snelle werker, of was je toe aan ander gezelschap?" haar blauwe ogen schitterden plagend, terwijl ze hem wat brutaal uitdaagde.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Nov 2017, 14:42

Met een zacht geluid van ongemak ging Themis iets rechterop zitten, haar rug deed echt pijn. "Ik denk het wel, mijn temperatuur is lager dan normaal. Dat was het bij Aelia ook." Ongeboren wolfjes hielden kennelijk niet van het vuur dat in Duivels huisde. Ietwat beschaamd keek Themis naar haar kop thee. "Hij is mijn beste vriend maar ik heb het hem nog niet durven vertellen. Zijn kids en hij hebben al genoeg aan hun hoofd, die hebben mijn problemen er niet bij nodig." En Aya had nog geen oplossing kunnen vinden, ook niet bij de laatste controle. Ze had zelf immers enkel het ongemak gehad dat ze als Izanagi haar pups als daadwerkelijke pups ter wereld had gebracht. Kleine, schattige balletjes pluis waren het geweest.
Themis moest zacht grinniken om Nova's kopje op haar buik. Dat was dan het enige waar die uitstulping handig voor was, het was een prima bijzettafeltje. Ze glimlachte warm naar de jonge vrouw. "Je ziet er goed uit lieverd, en je kleintjes ook." Senna's gelach vulde vaker weer het huis, en ook Nyah kraaide op sommige dagen weer zoals het hoorde van een klein kind. Meestal ging dat wel gepaard met eten dat door de kamer gelanceerd werd.

Collin zou waarschijnlijk wel "ja" zeggen, op welk verzoek ze dan ook had.
___________

Collin keek op toen hij Rysha's stem hoorde en glimlachte vriendelijk naar haar. Hij had zijn werkoutfit weer aan, het losse shirt en de laaghangende versleten spijkerbroek met de verfvlekken. Nova kende de outfit inmiddels goed. "Niet zozeer, maar ik hoorde dat sommige leerlingen last hadden van splinters door beschadigde tafelbladen, dus ik dacht dat ik hier eerst maar even zou helpen." Nergens voor nodig immers dat iemand zich verwondde. Rysha's blauwe ogen vielen hem wel op, maar de plagerige schittering erin had hij niet meteen door. Beleefd stak hij zijn hand uit, voor een echte kennismaking. "Collin Coin, aangenaam." Even had hij de uitstraling van een typische jongen die uit een kleine plaats kwam, beleefd en rustig opgevoed, zich totaal niet bewust van een bestaand roddelcircuit waar zijn naam al maanden de ronde deed.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Nov 2017, 14:58

Ze knikte lichtjes. Moeders voelden dat soort dingen aan. Nova overwoog even om haar in vertrouwen te nemen over haar vermoeden, maar liet het zitten. "Zijn jij en Ed al aan het ruzie maken over namen?" ze plaagde haar er zowaar mee, want dat was nogal een dingetje geweest bij Aelia.
Nova schudde haar hoofd. "Je moet niet voor hem gaan denken, Themis. Amiel is je vriend. Misschien wil hij ook wel gewoon zich druk maken om jou, of bezig zijn met iets anders dan dat Mel hem heeft verlaten, t loeder." Wat voor het eerst was dat ze zoiets hardop uitte, maar ze had ondertussen wel iets meer door dan mogelijk de bedoeling was. Lisse had haar ook een keer toevertrouwd dat haar moeder nogal tegen haar vader had geschreeuwd op een gegeven moment en het niet echt aardig was geweest. "En misschien wil jij ook wel een beetje afleiding van je rug."
___________

Bevallig liet ze haar hand in de zijne glijden en omvatte hem eventjes wat te lang. Ooh ja, hier wilde ze zeker wel een fijne avond mee hebben. "Rysha, en het genoegen is geheel aan mij." Ze glimlachte flirterig naar hem. "Maar dat wist ik wel.. Je broertje lijkt wel wat op jou. Teveel om het te kunnen missen in elk geval.." een knipoogje volgde. "Bovendien gaat je naam al een poosje rond in het roddelcircuit... hoewel ik me afvraag hoeveel er van waar is.." Rysha tuitte haar lippen en nam hem eventjes op.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Nov 2017, 15:16

Er klonk zowaar een korte lach. Themis herinnerde zich die discussies met Edmond nog levendig. "Nog niet, maar het kan vast niet lang meer duren," grinnikte ze. Voor een jongetje zouden ze de naam kunnen gebruiken die ze tijdens Themis' zwangerschap van Aelia hadden bedacht, maar voor een meisje zouden ze inderdaad een nieuwe naam moeten bedenken. En Ed was daar schijnbaar iets traditioneler in dan zij, met het vernoemen naar grootouders en alles.
De glimlach op haar gezicht verdween niet toen Nova Mel zo openlijk een loeder noemde. Ze kon het niet helpen maar ze begon hetzelfde te denken over de Luchtelf. Als het niet werkte met je partner, was dat een ding. Maar zomaar je kinderen in de steek laten, terwijl je er nog eentje had proberen mee te nemen, dat ging de Duivelin veel te ver. "Misschien heb je ook wel gelijk," gaf ze dan ook een beetje toe, terwijl ze langs de zijkanten van haar buik wreef in een poging de spieren daar iets losser te krijgen. "Ik ga hem morgen wel weer eens opzoeken, kijken hoe het met hem gaat." Lisse en Aelia zouden hier huiswerk komen maken, iets dat vaste prik leek te worden op woensdagmiddag en waarbij ze de meisjes meestal hun privacy gaf. Dat Lisse dingen toevertrouwde aan Nova vond Themis alleen maar goed, en ze vroeg er nooit naar wat er werd besproken als ze de meisjes alleen liet. "Ik hoorde trouwens van Aya dat Collin in ieder geval nog de gehele winter van plan is te blijven. Hij gaat deze volle maan kennis maken met de roedel." Dat was nogal wat voor de wolf, die een beetje issues had met Alfa's maar een roedel teveel nodig had om als Omega door het leven te gaan. Themis wist niet precies waarom ze het zei, maar ze zag wel dat Nova op de Coin-broer gesteld begon te raken dus ze vond het fijn om te horen dat hij nog een tijdje zou blijven. Maar ze grijnsde er wel bij. "We zullen dus zien hoe goed de Griek zich gaat houden in centimeters sneeuw." Zou zijn wolf al wel eens een echte wintervacht hebben gehad?
___________

Collin keek wat verbaasd naar Rysha. "Hoe bedoel je, mijn naam gaat rond?" En of wat allemaal waar was? Haar flirterige glimlach was hem dit keer niet ontgaan, maar Collin had niet bepaald een drang om erop in te gaan. Goed, hij was een man en als een mooie vrouw aandacht in je toonde was dat natuurlijk nooit vervelend, maar tegelijkertijd had hij hier hele andere dingen te doen dan zich met dat soort zaken bezig te houden. Hij was hier voor Destan, en nu ook voor Nova, en verder was het nog helemaal niet zo lang uit met Claire.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Nov 2017, 15:38

Waarop Nova het niet kon laten en haar direct begon te plagen met vreselijke namen die in een ver grijs verleden heel populair waren in de Duivelgemeenschap waar Themis vandaan kwam. Ergens was het best wonderbaarlijk dat ze al die nutteloze kennis van jaren geleden nog had opgeslagen toen ze vond dat ze samen met Aya de bibliotheek zou gaan uitlezen en zelfs hele familiebomen had uitgeplozen. Oké, dat laatste had vermoedelijk iets meer te maken met de zoektocht naar haar vader, maar dan nog...
"Zeker doen, wie weet hoe het verloopt en misschien is die gezelligheid precies wat Amiel nodig heeft. Bij de geesten, ik heb hem nog nooit zo depressief gezien." Ze moest eens weten wat de Nachtelf momenteel aan het doen was...
Even keek ze verbaasd op, maar begon toen te lachen. "Ooh man.. dat wordt nog leuk! Weet je nog toen Destan voor het eerst zoveel sneeuw zag en daarna leerde schaatsen? Ik heb zelden zo gelachen." Ze wist ook niet goed waarom Themis erover begon, maar ze was gesteld geraakt op de wolf en het nieuws dat hij de winter zou blijven, vond ze fijner om te horen dan gedacht.
__________

Rysha wilde het wegwuiven, maar zag dat ze zijn aandacht had. Lichtjes ongemakkelijk haalde ze haar schouders op. "Je bent vrijgezel en je ziet er goed uit... Er gaan wat praatjes rond over dat je wat met Nova hebt, maar de rest is een beetje aan het wedden of je je hier ook komt settelen en wie er een kans bij je maakt en wie niet." Nu wat verlegen, beet ze op haar lip. "Ik moet zeggen dat ik het wat overdreven vond, tot ik je zag." Een blos kwam op haar wangen nu, maar ze zou niet direct beginnen over hem mee uit vragen, al wilde ze het wel. Hij zag eruit als goed gezelschap, was knap, en aan zijn gestalte te zien zou hij wel goed zijn in bed.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Nov 2017, 15:55

Daarbij zou niemand zijn lachen in kunnen houden. Destan's onhandigheid op het ijs had hem echter wel het hart van Aya opgeleverd, dus wie wist waar winterweer nog goed voor zou zijn? Themis grinnikte zacht terwijl ze overeind kwam. "Wil je nog een kop thee?" Of het aan de zwangerschap lag of niet, maar Themis dronk aanzienlijk meer dan een paar maanden geleden en Nova's kalmerende theeen waren het enige dat haar nog een beetje hielp met het ongemak van de rug- en spierpijn. Themis hoopte maar dat het niet erger zou worden dan dit, ze moest immers nog vier maanden... Ze zei bewust niets over dat ze haast aan Nova's gezicht leek te kunnen zien dat die best blij was met het nieuws dat Collin nog even zou blijven.
__________

De verbazing op zijn gezicht werd niet minder van Rysha's uitleg. Wat? Edmond had ook al gezegd dat het maar goed was hij niet hoorde wat er over hem werd gezegd op de gangen van Eldon, maar hij had dat allemaal niet zo serieus genomen eigenlijk. "Nova en ik zijn gewoon vrienden," zei hij dan ook met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Wat waren dat nou weer voor praatjes? "Ze is mijn broers schoonzus, en ik help een beetje met haar kids. Meer niet." Goede vrienden, dat waren ze inmiddels wel aan het worden, maar meer dan dat zagen ze beiden niet gebeuren. Zo zag hij haar niet, en zij hem ook niet naar Collin's weten. Rysha's verlegenheid over het hele onderwerp was best schattig en hij glimlachte al snel. "Ik vind het nogal overdreven klinken, ik ben niet zo speciaal hoor. Gewoon maar iemand die een handje komt helpen." Echt... Wat was dat met plekken als dit, dat elk nieuwe gezicht een bron van roddels waren?

Iedereen zou eens moeten weten dat ook Amiel dit soort aandacht kreeg...

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Nov 2017, 18:17

"Graag!" Het was altijd goed en gezellig met Themis. Nu wel weer. Nova wist niet precies hoe het was gebeurd of wanneer, maar ze was over haar boosheid heen. Ze had weer vertrouwen in de vrouw, zag met een glimlach aan dat Edmond weer helemaal de oude was en net zo sterk en krachtig als voorheen en dat Aelia weer haar tiener-zelf werd. Iedereen leek aardig geheeld te zijn en hoewel er altijd dingen pijn bleven doen, had ze inderdaad weer rust gevonden. Even keek ze aarzelend naar de deur, maar besloot toen om dichterbij Themis op de bank te gaan zitten. "Hé.. ik wil niet Aelia's vertrouwen verbreken, maar heeft ze het wel met je gehad over Gaviro?"
______________

Sterker nog, Amiel was al bezweken. Het was een vrouw die zich nu had opgewerkt tot.. hij had geen idee, maar ze was hier al jaren. Hij had kort een dingetje met haar gehad wat ze beiden bestempelden als 'stoom afblazen' en toen hij haar aanbod een paar dagen geleden had gehoord, had hij er niets van willen weten. Deze avond echter waren ze elkaar tegen het lijf gelopen en zonder nadenken had hij haar het eerste beste vrije kamertje ingetrokken en daar lieten ze elkaar nu de hoeken van de kamer zien, voordat hij naar huis moest.
_____________

Rysha humde wat. "Zoiets dacht ik al. Bovendien is het voor Nova vast te snel, na alles.. maar ja, je hebt van die mensen.." ze haalde haar schouders weer op. Haar verlegen blik werd niet echt minder bij zijn vriendelijke glimlach. "Nou doe je jezelf tekort," wierp ze tegen en ondanks haar verlegenheid nam ze hem eventjes duidelijk op. "Ik begrijp de praatjes maar al te goed."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Nov 2017, 23:53

Dat dat vertrouwen er weer was verwarmde Themis elke keer opnieuw weer als Aelia of Nova haar opzocht. Aelia kwam haar moeder zowaar weer zo nu en dan opzoeken in de kassen en bleef dan altijd even hangen, soms met Lisse, soms alleen. En dit bankhangen met Nova voelde ook vertrouwt, hoewel het soms een beetje vreemd bleef om hen beiden zo te zien zitten, allebei duidelijk zwanger. Ze scheelden maar 8 jaar, maar toch was er een moeder-dochter band tussen hen die Themis koesterde. Themis keek dan ook verbaasd op toen Nova over Aelia begon en schudde haar hoofd terwijl ze de Nimf een nieuwe kop inschonk. "Nee, ze heeft niets gezegd. Behalve dan dat ze het leuk hadden, wat mij wel enige vermoedens geeft. Maar hoezo?" Moest ze dat wel vragen? Als Aelia niets aan haar had verteld wilde ze het misschien ook niet dat Themis het wist, hoewel dat natuurlijk niet hielp tegen mogelijke zorgen.
______________

Nu moest Collin zowaar enigszins blozen, hoewel hij niet verlegen weg zou kijken zoals Rysha had gedaan. Verlegenheid zat er sowieso niet echt in bij hem, maar wie zou er niet rood worden bij dat soort blikken en woorden? "Ik.. eh..." kwam er dan ook wat onbeholpen uit zijn mond. "Ik zou niet weten waarom iemand zoiets zou zeggen over me, maar dank je voor het compliment?" Wat moest hij hier nou weer mee? Hij was hier niet voor een scharrel, en dat Rysha met hem liep te flirten was hem wel duidelijk.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Nov 2017, 00:01

Eigenlijk wist Nova niet zo goed of ze hier wel over moest beginnen, maar ze had nu iets gezegd wat ze niet terug kon nemen. Het leek haar goed als Aelia het hier ook met haar moeder gewoon over kon hebben, al kon ze zich goed voorstellen dat het meisje dat misschien niet wilde. Ze vreesde alleen dat de tiener hen niet genoeg vertrouwde voor alle vragen die ze had en ze wilde niet dat haar eerste keer vervelend zou worden. Hierin wist ze niet hoe zo'n goed voorbeeld Lisse was. Ze vermoedde dat de dochter van Amiel een heel stuk verder was in haar seksuele ontdekkingen, dan ze liet merken.
"Ik denk dat het goed is om een keertje met haar te praten. Gewoon zodat ze voorbereid is, als er een eerste keer komt. Ze is aan het ontdekken en verkennen." Nova wist ook niet alle details, maar wist duidelijk heel wat meer dan Themis.
___________

Ze lachte zachtjes, vriendelijk niet om hem uit te lachen, maar meer omdat het haar ontglipte. Ze knipoogde naar hem. "Goed, je gedrag bevestigd maar weer dat je duidelijk niet op zoek bent naar zo'n soort contact. Maar mocht je gewoon eens zin hebben in iets drinken, dan kan dat, weet je?" al zou ze het niet erg vinden om hem mee te nemen naar haar kamer... Rysha glimlachte nog even naar hem, schudde lichtjes haar hoofd en doopte haar doek weer in het sopje om de tafel verder schoon te maken.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Nov 2017, 00:10

Themis deed haar best zich niet te verslikken in een slok thee. Met grote ogen keek ze naar Nova, waarna ze haar kop toch maar weer op tafel zette. "Ooh, ja.." Wauw... Ze wist natuurlijk dat dat gesprek ooit zou komen, Aelia was inmiddels ook alweer 16 jaar oud, maar toch had ze er nooit echt over nagedacht. Kleine meisjes werden langzaam groot.. "Dank je dat je het me verteld," zei ze toen met een glimlach. "Ik zal eens met haar gaan praten erover." Oef... Dat was nogal een gesprek. En dan was er misschien toch wat meer met Gaviro gebeurd dan Themis in de eerste instantie had gedacht. Maar welke ouder dacht er nou bewust na over dat hun kind zich met seks bezig begon te houden? Themis grinnikte zacht. "De kleine meid wordt groot," zei ze met een lichte glimlach om haar lippen.
___________

Nee, hij was niet op zoek naar dat soort contact maar haar woorden wisten hem wel een beetje te overdonderen. Collin bedankte haar in ieder geval voor het aanbod, en was ergens wel in de verleiding om dat aan te nemen. Hij had inderdaad eerder gedacht dat hij zin had in een biertje, maar hij vermoedde dat Rysha meer wilde dan dat. Maar dat hoefde niet per se als hij dat afhield, toch?
Diep in gedachten verzonken ging hij verder met het repareren van de tafel, waar hij echt nog wel even mee bezig was. Maar toen het klaar was was er nog steeds het verlangen naar dat drankje. Hij glimlachte naar Rysha. "Je hebt gelijk, ik zoek niet naar zo'n soort contact. Maar ik heb eigenlijk best zin in een biertje, dus als je zin hebt om mee te gaan...? Vragend keek hij haar aan. Hij kon ook alleen gaan, maar dat was niet half zo leuk als gezelschap, ook al kende hij Rysha niet. Hij had alleen ook wel door dat hij niet altijd maar Destan bij zijn gezin kon weghalen, zeker niet nu dat weer wat beter ging thuis, en Nova was hoogzwanger. En dat waren eigenlijk de mensen die hij goed kende hier.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten