Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 07 Jul 2016, 20:46

Het was nu toch al een week, en de koorts werd elke dag erger. Ze had het zelf ook afgedaan als een griepje, tot ook Kiran en Kaspar (die een paar dagen op haar achter liepen) het kregen. De vlekken waren sinds die dag zichtbaar, maar wie wist hoe lang ze er al waren? "Mel, als... als het de pest is moet je... dan moeten we hier weg." Nu liep iedereen in het kasteel gevaar door hen, hoewel Aya niet wist dat Boaz ook ziek was inmiddels. Kiran, Kaspar, en zij zouden sowieso wel ten dode opgeschreven zijn als ze inderdaad de ziekte onder de leden hadden.

Gebruikersavatar
Maanwezen
Berichten:292
Lid geworden op:06 Sep 2015, 21:00

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Maanwezen » 07 Jul 2016, 21:28

Het was iets wat ze nog nooit gezien had, maar goed, de pest had ze ook nog nooit gezien behalve in gedetailleerde dokterboeken. Melenwyn fronste en probeerde er iets uit op te maken. Mentaal nam ze notities van alles wat ze zag, maar wat zag ze precies? Wat was dit en in wat zou het evolueren? Naar de hartslag vroeg ze even, gezien wolven dat nu eenmaal nog altijd beter konden horen dan zijzelf ooit met haar instrumenten na zou kunnen gaan. Maar toen kwam het delicate. "Aya.. we zullen zien wat dit is, maar.. Ik moet de vlekken van dichterbij bestuderen. Vind je het erg..?" Ze wou er even in prikken om te zien hoe de huid zou reageren al was ze niet zeker dat ze de reactie ervan wou zien. Inmiddels begonnen de radartjes te werken. Als het begon lijkend op een griepje.. koorts..

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 07 Jul 2016, 21:31

Ze had toch geen puf om de arts tegen te houden en dus knikte Aya. Ze liet Mel haar testen doen, gaf antwoord als dat nodig was, en voor zelfs maar het kortste gesprek had ze verder geen puf meer dus lag ze enkel te wachten tot de dokter een diagnose zou stellen. Hoe lang had ze nog?

Gebruikersavatar
Maanwezen
Berichten:292
Lid geworden op:06 Sep 2015, 21:00

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Maanwezen » 07 Jul 2016, 21:45

Een tijdje bleef het stil en toen vroeg ze zacht om ook de kinderen te onderzoeken. Ze kon echter bij hen niets anders vaststellen dan ze bij hun moeder had gedaan. Wat ze ook hadden, deze symptomen leken alvast gelijkaardig. Uiteindelijk stond Melenwyn op en overhandigde Destan een kruidenmengsel die ze meegebracht had. "Brouw hier een thee van. Het zou hun immuunsysteem moeten helpen.. Ik ga Aya's oude kamer verluchten en zou graag hebben dat jullie daar straks heen komen. Denk je dat dat lukt?" Melenwyn maakte dat Aya het ook hoorde, maar keek vooral naar Destan, die waarschijnlijk het zwaarste werk zou moeten doen. "Ik kan de kinderen komen helpen dragen."

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 07 Jul 2016, 21:47

Die kamer werd enkel nog gebruikt voor operaties, of inderdaad voor quarantaine bij een heftige griepepidemie. Tegen de tijd dat Mel klaar was met haar kids, was Aya's aandacht allang weer vervaagt en keek ze daas naar de Luchtelf terwijl de praatte. De helft van de woorden ging langs haar heen door de koorts maar haar blik ging erna naar Destan. Door de band kreeg ze hem net iets helderder mee dan de rest van haar omgeving. Wat was er aan de hand?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 10 Jul 2016, 21:53

Hij schudde zijn hoofd. "Het gaat wel lukken. Ik breng eerst de tweeling en zou wel graag willen dat jij dan bij hen blijft." Aya was immers al groot en zou zich heus wel eventjes een kwartiertje alleen redden. Niet dat ze ergens heen ging en hij vond haar koorts en zwakte behoorlijk zorgwekkend.
Hij rekende erop dat Mel zichzelf wel uit kon laten en gaf Aya een kus en dekte haar nog eens toe. "Het komt wel goed lieverd, ik ga even thee voor je maken." Waarna Destan inderdaad wel een poosje bezig was om de thee te maken, de aanwijzingen die Melenwyn hem had gegeven volgend. Hij moest Aya helpen die te drinken en daarna maakte hij de tweeling wakker en hielp hen ook slokje voor slokje. Daarna was het tijd voor een bezoekje aan de wc en ging hij even kijken of de kamer al klaar was. Vervolgens legde hij Kaspar bij Aya in bed, bracht hij Kiran naar de kamer. Daarna was Kaspar aan de buurt en daarna nam hij Aya in zijn armen. Tegen die tijd hijgde hij lichtjes en was hij behoorlijk bezweet maar toonde hij nog altijd geen enkel symptoom, wat misschien wel wat vreemd was. Tenslotte had hij hen redelijk wat gezien, tot de koorts zo erg werd dat Aya had gezegd dat bezoek maar eventjes moest wachten. "En wat nu?" vragend nam Destan de arts op.

Voor hij een antwoord kon krijgen, kwam Kaspar binnenvallen. Bezorgd en met misschien zelfs wel een klein beetje paniek. "Mel? Kun je even bij Boaz kijken? Ik weet echt zeker dat hij gisteren nog geen vlekken had.."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
Maanwezen
Berichten:292
Lid geworden op:06 Sep 2015, 21:00

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Maanwezen » 14 Jul 2016, 21:49

Melenwyn was druk in de weer geweest met de kamer bruikbaar maken en de ramen opengooien. Het was al even geleden dat het gebruikt was geweest en patiënten in een bedompte ruimte plaatsen was ook niet alles. Uiteindelijk was ze net klaar tegen de tijd dat Destan kwam en had ze al snel haar masker en handschoenen weer in de aanslag. Bijna was ze weer wat kalm omdat ze allen in de kamer waren en ze hen hier beter kon verzorgen toen Kaspar de kamer binnenkwam. Gealarmeerd keek ze op. "Vlekken?" herhaalde ze en wisselde even een blik met Destan. "Ik kom eraan." Ze zou wederom haar handen ontsmetten vooraleer ze naar Boaz ging kijken, maar.. dit klonk niet goed.

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 14 Jul 2016, 22:01

Zoals Aya's hals en nek vlekken vertoonde, zo zat Boaz' borst eronder. Zijn ademhaling ging een stuk moeilijker en zijn slechte been brandde van de pijn. "Heb je pijnstillers dokter?" Zijn stem was ietwat afgeknepen doordat hij de pijn probeerde te verbijten, maar het ging behoorlijk moeizaam.
Aya was er niet veel beter aan toe, ze bibberde en had wel gevraagd of ze dicht bij Kaspar en Kiran mocht liggen, die al snel duidelijk maakten tegen mama aan te willen liggen. De koorts maakte bij alle drie de wolfachtige instincten wakker.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 15 Jul 2016, 22:13

Destan keek verbaasd naar Kaspar en fronste lichtjes bij zijn woorden. Daarna ving hij de blik van Melenwyn en fronste nog wat meer. Wat betekende dat? Wilde ze dat hij mee ging? Vond ze hem aansprakelijk hiervoor? Geloofde ze de ernst ervan? Maar dat laatste was toch al wel het geval, toch? Hij was behoorlijk in de war en wist niet zo goed meer wat hij moest doen. Wat vertwijfeld bleef hij in de ziekenboeg staan, ongeveer vier stappen van de deuropening, waarachter zijn gezin was, verwijderd.

Hij opende opende het overhemd van Boaz, zodat Melenwyn kon zien wat hij bedoelde. Kaspar schudde zijn hoofd, verward en ongerust. Terwijl hij Mel haar gang liet gaan, haalde hij een hand door zijn warrige haar en beende heen en weer. "Ik heb nog nooit zoiets gezien. Het lijkt op de pest, maar dat is het niet."
Hierop kwam Destan direct naar hem toe. "Dat is het niet? Weet je dat zeker?"
"Hm?" Kaspar keek op en knikte. "Ja.. hij.." hij schraapte zijn keel. "Als patiënten zwarte vlekken laten zien en ze krijgen geen behandeling vinden ze vrij rap daarna de dood. Bovendien ontbreken er een paar symptomen. Bovendien heb jij nergens last van en ik voel me ook goed.. Dus ik snap het niet zo goed, omdat ik zou verwachten dat het besmettelijk is." Met een dag of twee wist Kaspar dat het absoluut wel besmettelijk was omdat hij zelf koortsig zou zijn, maar voor nu stond hij voor een raadsel en hij hield niet van raadsels. Zeker niet als ze over gezondheid gingen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 15 Jul 2016, 22:18

Kaspar was nauwelijks klaar met zijn zin of er klonk een heel zacht geluidje achter hen. "Geen... pest?" Aya hield zich staande aan de deur anders zou ze zo omvallen, maar dit was fantastisch nieuws. Geen pest, wist Kaspar dat zeker? Zouden haar ventjes dan de koorts overleven? Want aan de andere kant betekende het enkel meer zorgen omdat ze dan niet wisten wat het wel was. Toch kon de vrouw het niet helpen even iets van blijdschap te voelen bij dit mogelijke nieuws.

Ondertussen was Sam ook al een paar dagen aan het hoesten en vertoonde hij lichte koorts. Het maakte hem en zijn leeuw onrustig, waardoor het beest vaker naar buiten kwam en dan bij zijn dochtertjes kwam liggen. Het dier leek iets aan te voelen dat de mens nog niet kon plaatsen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten