Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 16 Jul 2018, 23:45

"En ondanks dat, kon ik toch niet bij je wegblijven." Terwijl Edmond niet iemand was die maar met iedereen sliep en hij al helemaal niet met iemand naar bed wilde die al een relatie had, zoals hij van Themis had gedacht toen. "En toen was dat denk ik een verstandige keuze, want mogelijk had ik het niet zo leuk gevonden." Ze hadden elkaar toen nog maar net en er gebeurde zoveel in hun levens met de ontdekking dat ze mates waren, dat hij het niet goed had opgepakt als hij het toen al van Amiel had geweten.
Hij grinnikte en drukte een kus op haar neus. "Weet je nog toen ik aangenomen werd als bibliothecaris en we het op mijn bureau daar deden? En op jouw favoriete leesplekje? Dat verlangen komt naar boven met die hete dromen van jou." Maar vervolgens keek hij haar aan. "Goede afleidingspoging, maar we hadden het over jou. Vertel, hoe is het zo gekomen en hoe is het zo gebleven, want volgens mij had Amiel alleen one-nightstands en niet.. hoe je het maar wil noemen."
________

"En ik maar met drie, dus hoe zou ik het moeten weten!" Ja, je zou het niet van haar denken, maar voor Rafiq aan had ze maar met twee anderen gezoend. Lisse keek haar half geschokt aan. "Nee. Nee, echt niet. Niet voor zijn neus. Dat moet gewoon... samen. In de boomhut of zo, zonder anderen en zonder druk en zonder bijbedoelingen om iemand voor gek te zetten." Maar ze glimlachte om Aelia's woorden en knuffelde haar. "Je bent echt een toffe vriendin, weet je dat?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 16 Jul 2018, 23:58

Ja, die keren wist Themis nog wel, en het deed haar grijnzen terwijl ze hem zacht streelde. Als hij haar daar teveel aan herinnerde zou ze hem al snel genoeg verleiden tot een volgende ronde. Maar Edmond liet haar niet zo makkelijk ontkomen dit keer en even pruilde ze kort, maar toen zuchtte ze terwijl ze haar schouders ophaalde. "De eerste keer was vanwege een vampier wiens hypnose op hol was geslagen. Iedereen gaf ineens toe aan de meest heftige emoties. Sommigen gingen met elkaar op de vuist, anderen belandden met elkaar in bed..." Maar waarom het zo gebleven was, was een hele andere reden. Themis slikte kort. "Mijn laatste jaar was niet zo prettig. Ik had ontzettend veel werk, mijn vrienden lieten me vallen, de docenten geloofden niet in me. En ik had gewoon een uitlaatklep nodig. Anderen gaan dan sporten of zo, maar na die ene avond met Amiel had ik door dat seks ook wel een goede manier was om stoom af te blazen. Een manier die we beiden wel konden gebruiken. En hij was discreet en... nou ja, hij wist die wilde kant in me te prikkelen en naar boven te brengen. Het was puur seks om de seks, niet meer dan dat. En toen jij binnenkwam, en na die avond in het dorp dat we gingen dansen, toen had ik hem gezegd dat ik die afspraak tussen ons wilde stoppen. Ik wilde met je daten, dat echt een kans geven ook al kende ik je eigenlijk niet. Dus heb ik het gestopt." Dus eigenlijk was het gewoon een hele lange serie van onenightstands geweest. Het was geen relatie, er kwamen geen emoties bij kijken. Het was alsof je met iemand een rondje ging boksen, en aan het einde schudde je elkaar de hand en ging ieder diens eigen weg weer.
________

Dat Lisse zo geschokt was, en beschreef hoe ze dat wilde doen als ze het zouden doen deed Aelia zowaar zacht glimlachen en ze drukte spontaan een kus op de wang van haar vriendin. "Ik meen het, ik zou het voor zijn neus doen voor jou. Maar... maar eigenlijk zou ik dat fijner vinden." Dit was immers iets waar ze al bloednerveus over was. Ze was pas net dit hele ding met vrouwen aan het ontdekken en een plekje aan het geven voor zichzelf. Als ze dan zouden zoenen waar iedereen hen kon zien... Daar zou ze mogelijk spijt van krijgen later. Ze knuffelde Lisse terug. "Jij ook Lis. Ik ben blij dat ik jou heb als beste vriendin." Soms was het raar om te bedenken dat ze close waren geweest als kleine kinderen, toen jaren eigenlijk niet, en dat ze sinds de epidemie weer hun band aan het opbouwen waren want het voelde alsof ze altijd al zo waren geweest. Maar wat de reden ook was, Aelia wist wel dat haar schooltijd heel anders was geweest als ze Lisse niet had gehad.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Jul 2018, 15:28

Zoals eigenlijk altijd wel het geval was, luisterde Edmond rustig en onderbrak haar niet. Het was daarentegen wel fijn om te horen dat ze de afspraak had beëindigd nog voor ze echt iets hadden samen. Eventjes dacht hij terug aan het begin. Het was heerlijk geweest om samen te zijn, het was sneller gegaan dan wie dan ook had kunnen denken en die korte tijd uit elkaar had hen allebei gebroken. Maar vanaf toen was het leven goed voor hen geweest eigenlijk en had hij kunnen zien dat Amiel een goede vriend was, en dat zowel de Elf als de Duivelin die vriendschap hoog had zitten.
Dus Edmond glimlachte zacht en streelde over haar rug. "En vanuit daar is het gegroeid naar vriendschap," raadde hij, al was er geen vraag in zijn stem te horen. "Het is wel mooi dat jullie elkaar hadden op die manier. Van wat ik van hem heb gezien toen, kon Amiel het inderdaad net zo goed gebruiken als jij. En je hebt er een mooie vriendschap aan over gehouden." Eigenlijk verklaarde het heel veel. "Maar ik kan niet beloven dat ik je hier niet mee ga plagen. Dromen over Amiel! Ik zal je!" Hij grijnsde en ging vol in de kietelaanval!
___________

Ze kneep even in haar hand en knuffelde haar nog. Maar verder had Lisse er niets op te zeggen. Ze zou wel zien of Aelia die deal door wilde laten gaan en dan zouden ze het gewoon proberen. Voor nu hadden ze nog drie examens te gaan en dan nog een halve week en dan was het gala. Dan waren ze afgestudeerd. Volwassen. Klaar voor de wereld. Het voelde allemaal zo ontzettend onwerkelijk dat Lisse het liefst onder haar bureau zou gaan zitten, vol in de ontkenning. Maar zo was ze niet ingesteld en dus ging ze koppig de toekomst tegemoet.
"Morgen maar weer in de kassen studeren? Het is wel fijn rustig daar."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Jul 2018, 15:40

Met een warme blik keek Themis naar hem op, dankbaar dat hij het begreep, dankbaar dat hij het leek te accepteren. Hoewel die blik heel erg snel verdween toen hij haar begon te kietelen en al half aankondigde dat dit onderwerp nog wel eens terug kon komen. Er kwam zowaar een gil over haar lippen en ze sprong snel bij hem vandaan. Ze kon niet tegen kietelen en dat wist hij maar al te goed. Maar dat plagen kon hij terugkrijgen!
Dit keer was het Themis die zijn polsen vastgreep en die Edmond tegen de muur drukte. Daarbij drukte ze haar lichaam stevig tegen hem aan, zo dicht dat de stof van haar jurk nauwelijks een barriere zou zijn en hij alles van haar zou kunnen voelen. Plagend beet ze in zijn nek, hij zou haar makkelijk aankunnen als hij wilde maar misschien was hij nog wel in the mood voor een beetje spelen. "Als je het maar laat," gromde ze gemaakt dreigend, als antwoord op dat hij haar wilde plagen. Dromen over een andere man... Ja, dat gebeurde dus kennelijk nog wel eens. Wat zou hij allemaal hebben gezien van wat ze met de Elf had uitgevoerd? Het waren niet veel avonden geweest, maar ze waren wel heet geweest. Meer dan eens had Amiel haar zo uitgeput dat ze hem had gesmeekt te stoppen omdat ze gewoonweg te gevoelig was geworden en het niet meer aankon.
___________

Aelia knikte. "Klinkt goed. Met de lunch doen dan? Ik.. eh... Ik moet eerst nog even langs muziek, ik heb een vraag over de praktijkopdracht." Aelia had geen moeite met muziek, maar ze had er ook geen wonderlijke aanleg voor en dus was een heel stuk instuderen en opvoeren nog best lastig. Ze was dan ook blij dat ze dat examen als laatste had. Hoewel alleen in het lokaal zijn met Jean haar de stuipen op het lijf joeg, ze hoopte maar dat er nog anderen waren met vragen...

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 17 Jul 2018, 23:26

Ondanks dat hij absoluut geen hoge rang zou hebben in een roedel als hij in zo'n roedel zou zitten, hield Edmond er niet van om de macht uit handen te geven. Behalve bij een paar personen en Themis was daar één van. Zeker op deze manier. Hij gromde zachtjes bij het voelen van haar tanden op zijn huid en zijn ogen kleurden geel. Hij rukte zich niet los, maar drukte zich nog meer tegen haar aan en genoot van haar warme lichaam, haar volle vormen tegen zich aan. Al was hij dan echt geen twintig meer en na vanochtend en net weer seks, had hij toch echt even nodig om weer op 'kracht' te komen. Edmond leunde zijn hoofd tegen de muur en kneep even zijn ogen dicht. Oh man, waar had hij deze heerlijke vrouw aan verdiend?
"Hmnr.. ik stel voor dat je je fantasieën maar bij mij uit als je nog eens wild wil doen." Hij nam haar weer op, nog een vage gouden schittering in zijn blik te zien.
________

Lisse wist beter dan er wat van te zeggen, al zou Aelia er morgen niet zo makkelijk vanaf komen. Ze wenste haar gewoon succes en ging maar naar huis. Sinds de ruzie met Aran deed ze haar best om weer een beetje een band met hem op te bouwen. Al betekende dat ook dat ze er vooral achterkwam dat ze ontzettend uit elkaar waren gegroeid en ze haar broer eigenlijk als bang muisje zou bestempelen als het een onbekende was. Ze probeerde hem wat zelfvertrouwen mee te geven en dat hij voor zichzelf op zou komen, al zou Aran nooit echt een 'stoere' man worden.
--

Haar ogen leken zich aan te passen bij het weer. Ze waren eigenlijk net als de zee: dan helder blauw, dan stormachtig grijs en dan weer groenig. Haar lokken leken altijd wel in beweging te zijn en waren prachtig zonder dat ze er moeite voor hoefde te doen. Jean was eigenlijk wel opgelucht dat haar gaven ophielden bij haar uiterlijk. Uiteraard was ze goed in muziek en had ze een dingetje met verleiden, maar dodelijk zijn terwijl je voor de klas stond.. Nee, dat kon niet. Eigenlijk was ze onzeker geweest over haar kunnen en of ze niet teveel Sirene was, maar Kaspar had haar overtuigd. Of ze het niet op z'n minst voor een half jaar wilde proberen?
"Dokimáste.. pfft. Av to sulyana kini.." bromde ze, terwijl ze bezig was met het nakijkwerk van de eerstejaars. In elk geval hadden de Pixies eindelijk begrepen dat ze echt zeewierkoekjes bedoelde als ze daarom vroeg en kon ze fijn snacken tussendoor.
Ze keek op bij het horen van een klopje en glimlachte Aelia toe en wenkte haar naar binnen. Jammer voor haar, of juist een gelukje?, was ze de enige student momenteel. "Aelia? Wat kan ik voor je doen?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 17 Jul 2018, 23:56

Buiten de maan om kostte het haar altijd moeite, maar als antwoord op zijn blik liet Themis haar eigen ogen kort goud kleuren terwijl ze naar hem grijnsde. "Pas maar op met wat je zegt schat," daagde ze hem lichtjes uit. "Je bent immers geen twintig meer." Alsof ze te kort kwam in hun echtelijk bed. Goed, het was wat minder wild en het waren niet meer dagenlange vrijpartijen, maar Edmond hield haar nog altijd goed bezig en verzadigd en ze genoot er elke keer weer van. Vurig zoende ze hem maar liet hem toen langzaam los terwijl ze hem weer grijnzend opnam. "Wat voor wilde dingen had je nog meer in gedachten dan?" Of eerder, wat had hij allemaal meegekregen in haar dromen, dat hem had geïnspireerd?
________

Aelia slikte kort terwijl ze het lokaal in stapte. "Hi mevrouw," klonk het beleefd, de jonge vrouw deed heel hard haar best om niet nerveus te klinken. Doe normaal, sprak ze zichzelf streng toe. Jean was een docent, en die zag haar heus niet als meer dan gewoon een student. Een kind. Niets interessants. En wie zei eigenlijk dat ze anders uberhaupt geïnteresseerd zou zijn? Niet alle Sirenes vielen perse op vrouwen. Aelia zuchtte inwendig terwijl ze het muziekstuk uit haar tas viste. "Ik eh.. Ik weet dat het kort dag is maar... maar ik vroeg me af of het misschien nog mogelijk is van stuk te ruilen? Ik denk.. ik denk dat ik een beetje overmoedig ben geweest." Waarom, oh waarom had ze besloten een pianostuk te willen proberen? Oom Mano had haar heus wel gitaar kunnen leren spelen, of haar vader, maar nee hoor ze had de vleugel willen proberen dit jaar... En nu stond ze hier ook nog te stamelen als een onzeker wicht! Dit ging heerlijk hoor...

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jul 2018, 00:07

Warm nam hij haar in zijn armen en lachte zachtjes. Nee, hij was inmiddels midden veertig en dat was bij dit soort dingen wel te merken. Al bleef hij een wolf en was hij nog steeds fit. "Eigenlijk vind ik het wel prima voor vandaag en heb jij volgens mij nog heel veel te doen. Maar misschien kunnen we nog eens samen de kassen in duiken als een stel verliefde tieners, ergens deze week?" Hij grijnsde schalks naar haar. Het was hun eerste keer geweest daar en na alle gesprekken van vandaag, was het precies waar hij behoefte aan had. Niet direct nu, maar later.
_______

"Je wilt het ruilen? Voor een ander instrument, of een ander stuk?" Ze keek haar verbaasd aan en kwam achter haar bureau vandaan. Rustig nam ze het stuk van Aelia over en bladerde erdoor. Het was inderdaad nogal een hoogstaand werkje voor iemand die nog maar net met de piano begon, maar toch... Dat ze nu zou opgeven was niet iets wat ze graag zag. "Nou, dat kan ik niet zomaar beoordelen. Zullen we eerst kijken waar je tegenaan loopt en hoe ver je bent gekomen?" Bovendien was het echt kort dag. Ze had nog een halve week en dan moest ze een stuk opvoeren. Dus als het een beetje meeviel dan wilde Jean haar liever aanmoedigen.
Ze liepen naar de vleugel en ze stalde de bladen uit en gebaarde voor Aelia om te gaan zitten. Zelf draaide ze haar rug naar haar toe en deed een paar stappen weg. Jean wist dat studenten maar al te nerveus konden worden van haar en dat hielp niet bij het praktische gedeelte.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jul 2018, 00:17

Themis glimlachte warm naar hem en kuste hem dit keer zacht. "Dat klinkt heerlijk," gaf ze toe. Hoewel het niet echt toegeven was, gezien ook zij maar al te goed wist dat hij refereerde aan hun eerste keer samen. Ze koesterde warme herinneringen aan al hun momenten samen en hoewel ze er in de jaren vast een paar vergeten was, waren er een aantal dingen die voor eeuwig in haar geheugen gegrift stonden. Zo ook die dag in de kassen. "Als ik m'n werk af heb." Want ze kon het niet maken om de cijfers te laat in te leveren. Waarop ze zich nu toch maar los maakte van hem en haar slipje opraapte. Want het voelde toch wel iets fijner om die aan te hebben, wetende dat het normale leven weer voor de deur stond. Maar ze grijnsde even schalks naar hem terwijl ze het stukje stof weer aantrok en haar jurk recht trok.
_______

Aelia had willen zeggen een ander stuk, maar het leek erop dat ze te laat was om nog te ruilen. Terwijl ze kort op haar lip beet knikte ze uiteindelijk. Nerveus nam ze plaats achter het prachtige instrument, nam even de tijd om het eerste gedeelte in zich op te nemen, om haar vingers op de juiste manier te plaatsen en weer bekend te worden met de piano. Ze had hier de handen voor, met lange, fijngevormde vingers, maar toch had de half-wolf het idee dat het hele concept van "pianohanden" totale onzin was en een of ander mode-dingetje was dat iemand ooit had bedacht. Rustig begon ze te spelen, waarbij het te merken was dat het inderdaad lastig was voor haar maar niet onmogelijk. Alleen het originele tempo haalde ze niet, het lukte haar gewoon niet om zo snel de toetsen te wisselen, om de ingewikkelde overstappen tussen passages zo vloeiend te laten klinken. Gebrek aan oefening, gebrek aan ervaring, wat het ook mocht wezen het resulteerde in dat ze hier en daar een noot verkeerd aansloeg of haperde en het tempo lag niet hoog genoeg.
Terwijl ze speelde moest Aelia vooral vreselijk haar best doen om niet naar Jean te staren, om haar aandacht te focussen op de noten. Die lange lokken, die altijd leken te bewegen in de wind ook als die er niet was, alleen al waren afleidend. Toen ze weer een noot verkeerd aansloeg klonk er zowaar een gefrustreerde, wolfachtige grom over Aelia's lippen terwijl haar ogen kort geel flitsten. Waarom had ze het zichzelf zo moeilijk gemaakt? Om indruk te maken? Op wie dan eigenlijk? Want op zichzelf was het duidelijk niet erg effectief.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jul 2018, 00:25

Het scheelde dat ze niet naar de jonge vrouw keek. Met haar ogen dicht kon ze horen hoe de muziek bedoeld was en waar Aelia mee worstelde. Ze kon bijna de sierlijke bewegingen van vingers over toetsen voor zich zien. De verkeerde noten en de haperingen waren lang niet zo erg als ze had gedacht. En al helemaal niet zo erg als ze wel eens bij anderen had gehoord.
"Oké.. rustig aan maar." Ze glimlachte naar haar en Jean kwam naast haar op de kruk zitten. Rustig speelde ze op haar gemakje de eerste pagina van het stuk. En daarna nog eens maar dan een heel stuk langzamer. "Je hebt wel heel wat van jezelf gevraagd hiermee, maar je kunt dit. Je bent alleen niet ontspannen genoeg achter de toetsen en je aanraking is te hard." Vriendelijk keek ze haar aan. "Maak je niet druk om het tempo, oké? Probeer het stuk eerst maar gewoon te spelen. Zie je mijn vingers? Dit stuk vraagt om begrip. Hier moet je de toetsen amper aanraken, maar hier vraagt het weer een beetje meer aandacht.. zie je?" Jean deed het nog eens voor. "Het is een verhaal wat verteld moet worden, fluisterend en soms gewoon en soms schreeuwend en dan weer zachtjes," wees ze aan terwijl ze Aelia liet zien wat ze bedoelde. Daarna draaide ze naar haar toe. "Kom, geef je handen eens?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 12 Feb 2019, 20:58

Het was drie dagen na de grote herdenking die alleen in sommige hoofden en harten een rol speelde en Amiel kwam het huis van de Armell's binnenvallen. Voor een van nature gebruind persoon zag hij aardig bleek en hij was duidelijk van de wereld. Zijn blik gleed door het huisje en viel op Aelia en Lisse die hem beiden aankeken en afwachtten wat hij te zeggen had.
"Ik moet met Themis praten. Allebei eruit. Ga maar naar ons, of zo."

Lisse trok een wenkbrauw op. 'Of zo'?! Haar vader zei geen 'of zo'. Gewoon niet. Gebeurde dit echt? Maar ze zag wel dat het menens was en porde zachtjes haar vriendin. Ze pakte haar spullen in en wierp af en toe een blik op haar vader. Wat in de vrede was er aan de hand? Moest ze zeggen dat Themis überhaupt nog niet thuis was? Ze besloot van niet en raakte alleen maar eventjes zijn arm aan toen ze langs hem liep.
Buiten keek ze Aelia verdwaasd aan en haalde haar schouders op. "Geen ouderlijk toezicht is ook prima. Chocola uit de keukens stelen en naar mijn kamer dan maar?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten