Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 21:33

Edmond trok haar lachend nog wat dichter tegen zich aan, tot ze helemaal op zijn schoot zat. "Is dat zo? En ik maar denken dat je Lorenzo's uitsloverij wel kon waarderen." Hij streelde met duidelijke genegenheid haar haren achter haar horens en keek haar met een zachte blik aan. "Ik had nooit gedacht dat ik een kans zou maken bij jou." Tenslotte was hij niet bepaald iemand in de roedel. Gewoon een extra nummertje, meer niet. Bovendien was hij behoorlijk verlegen geweest en op de achtergrond gebleven, al had hij wel telkens naar haar zitten kijken. "Toch maar goed dat die trol er was, anders had ik waarschijnlijk niet gedurfd om überhaupt met je af te spreken."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 21:38

Themis glimlachte warm naar hem en kuste hem zacht terwijl ze haar armen om zijn nek liet glijden. "Lorenzo en Oliver hadden nooit een kans lieverd," zei ze zacht tegen zijn lippen aan. Normaal waren het die twee geweest die alle meisjes achter zich aan kregen, had Edmond haar wel eens verteld. Maar voor haar had alleen Edmond er toe gedaan. Juist doordat hij wat verlegener was dan de anderen, wat stiller toen ze iedereen leerde kennen had ze hem interessant gevonden. En toen was hij zwaargewond haar kassen binnengedragen en had ze de hele avond over hem gewaakt en voor hem gezorgd. "Dat trollen toch nog ergens goed voor zijn," bromde ze. Hoewel... Door een trol hadden Von en Emil hun eerste avond samen doorgebracht, waardoor ze elkaar een beetje hadden leren kennen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 21:45

Hij lachte zachtjes en trok haar naar zich toe voor nog veel meer kussen. Verbaasd keek hij op toen de deur open ging en Aelia naar binnen glipte -eindelijk eens op een wat meer acceptabel tijdstip.
"Waar zijn trollen goed voor?" Het meisje keek vragend naar haar ouders. Ze had een gezonde kleur op haar wangen en leek ook eindelijk comfortabel te zijn met het feit dat ze haar horens niet hoefde te bedekken.

Edmond glimlachte en stak zijn arm uit om haar bij de knuffel te betrekken. "Mam en ik hadden het over hoe we elkaar hebben ontmoet. En dat was eigenlijk vreselijk pijnlijk." Hij lachte zachtjes.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 21:49

"Voor je vader dan. Die besloot te testen of trollen lekker smaakten. Had ik al gezegd dat sommige haarballen niet al te slim zijn?" Met een duivelse grijns keek ze naar Edmond. "Gelukkig is je oom Mano hier niet om me tegen te spreken." Alsof ze het over Mano had gehad, ja hoor... "Hé meisje, hoe was het met Gaviro?"

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 21:59

"Vergeet niet dat het niet zo ging. Er was er eentje ontsnapt en ik ving een klap op die Aya anders in een hoopje stamppot had veranderd." Hij trok zijn wenkbrauwen op. "Vrouwen," mompelde hij plagend en hoorde Aelia giechelen.

Het meisje deed mee aan de knuffel en kietelde haar vader om wat meer ruimte te krijgen. Ze keek naar haar moeder. "Leuk. Hij leert me vogels van vuur te maken." En dat was ook echt het enige wat ze vanavond hadden gedaan. En ze had een heleboel Italiaanse scheldwoorden geleerd, omdat Gaviro vond dat ze anders niet kon zeggen dat ze deels Italiaans was.
"Vertel over de trollen. Dat hebben jullie me nog nooit verteld!"

Waarop Edmond vertelde dat hij bij een andere roedel had gehoord en op bezoek bij Von kwam. Zij was toen nog heel nieuw geweest op Eldon en de Grote Bezetting was toen net geweest. Dus iedereen kon wel wat goeds gebruiken. Hij lachte zacht en vertelde over Oliver en Lorenzo die direct achter Themis aanzaten en hun kracht moesten showen door te helpen in de kassen. Wat hij op een gegeven moment van Oliver moest overnemen omdat hij zijn knie weer eens overschatte.
"En toen we met een groepje gingen rennen, kwamen we één van Wystan's ontsnapte trollen tegen. Het was een heel gedoe om bij hem weg te blijven en proberen weg te jagen. Aya was toen nog heel klein en kwam niet op tijd weg. Ik gooide haar geloof ik uit de weg en ving zelf de klap op." Hij blikte naar Themis. "De rest is vooral heel wazig. Volgens mij hebben Von en Mano me Eldon in moeten dragen?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 22:03

"Mano heeft in ieder geval gedreigd mij aan de trol te voeren als ik je niet beter maakte." Themis rolde met haar ogen. "Ik heb daarna je vader verzorgd omdat hij niet naar de ziekenboeg wilde, en heb hem beloofd de hele avond bij hem te blijven toen ik hem een slaapmiddel tegen de pijn gaf. En toen hij de volgende dag zijn ogen opende was ik al verliefd op hem." Wat best knap was gezien ze amper hadden gesproken tot die tijd. Themis streek zacht door zijn haar en drukte een kus op zijn wang. "Maar vuurvogels dus. Vanwaar deze nieuwe interesse in je Duivel-kant?" vroeg ze geïnteresseerd aan haar dochter. Goed, Themis had daar nooit echt in onderwezen op Eldon, maar Aelia had haar er ook nooit om gevraagd. Was het de gemeenschap, of puur de jongen waardoor ze ineens interesse had voor die kant van haar familie en gaven?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 22:08

"Aaahw en iew tegelijk," lachte Aelia. Haar ouders waren veel te schattig en klef en verliefd! Wie kon dat nou verdragen als tiener?
Ze haalde lichtjes haar schouders op toen haar moeder doorvroeg. "Ik weet het niet. Ik heb altijd gedacht dat ik wolf was, maar ik ben niet alleen wolf. Ik weet alleen niets over mijn Duivel-kant en met vuur ben ik ook niet zo goed." Ze fronste lichtjes. Voor een deel wilde ze gewoon begrijpen hoe haar moeder was opgegroeid en hoe het was om Duivel te zijn en voor een deel wilde ze gewoon lekker dingen ontdekken.
"Het is niet alsof je hier aan ze kunt ontsnappen. Ik wil zien hoeveel Duivel er in me zit." Ze klonk wat terughoudend, alsof ze zichzelf moest verdedigen. "Waarom zou ik niet geïnteresseerd zijn?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 22:11

"Zo bedoelde het niet lieverd. Het is meer dat je er nooit eerder naar gevraagd hebt." En Themis had er zelf nooit over verteld, maar ze moest nu even voorkomen dat ze zelf in de verdediging schoot. Gezien Edmond haar had gezegd zich als een moeder te gedragen. "Maar dan heeft Gaviro je vast ook wel over Saturnalia vertelt. Heb je zin om met Nova en mij te gaan winkelen daarvoor?" Met z'n drieën op pad, dat was alweer een tijdje niet gebeurd. En als Aelia deze jongen misschien een beetje leuk vond, wilde ze vast wel rondkijken naar de outfits voor het feest?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 18 Jan 2017, 22:29

"Desalniettemin wil ik niet dat je op die toon tegen ons spreekt." Edmond keek haar serieus aan en Aelia dimde wat.
"Sorry, mam," mompelde het meisje, maar begon zowaar te blozen toen haar moeder over het oogstfeest begon. "Volgens mij wil hij.. een soort van samen heen. Vind je dat oké?" het was voor het eerst dat ze weer een beetje toestemming vroeg aan haar moeder voor dingen en Edmond knipoogde naar Themis. Zie je wel, leek hij te zeggen. Het kwam wel goed, zolang ze zich maar gewoon opstelde als de moeder die ze was.
Maar uit haar volgende opmerking bleek ook wel dat ze genoeg over zich heen had gekregen om haar niet meer als kind te zien. "Denk je dat Nova echt naar het feest wil? Is het niet een feest van verleiding voor iedereen van haar leeftijd?" Hoewel ze vragend keek om te zien of ze het goed had begrepen, wist ze heel zeker dat Nova niet gediend zou zijn van jongemannen die met haar zouden flirten.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 18 Jan 2017, 22:32

Themis glimlachte dankbaar naar haar mate en keek toen naar Aelia. "Ik wil dat je wel met ons eet, je oma gaat waarschijnlijk drie dagen in de keuken staan. Maar je mag hem uitnodigen bij ons thuis als dat mag van zijn ouders. Daarna wil ik gewoon dat jullie plezier hebben. Maar wel thuis komen na het feest." Dat laatste was streng. Ze ging niet zomaar bij wildvreemde jongens slapen!
Bij haar volgende opmerking werden Themis' ogen even groot. Oei... Daar had ze niet over na gedacht. Ze had wel het idee dat Nova het feest en de rituelen goed kende, maar ze lezen en meemaken waren wel twee verschillende dingen. "Daar heb ik het nog wel met Nova over lieverd." Ze zou ook met het familie gedeelte en overdag mee kunnen doen. Het verleiden begon meestal 's avonds pas. Even keek Themis met een grijns naar Edmond. "Heeft mijn vader je al gesproken lieverd?" Zou het Lonan lukken om Ed mee te laten doen op de traditionele Duivel-manier?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten