Belevenissen van Destan en Aya

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 15:31

"Ik weet het, mijn liefste.. maar geef me tijd om van je te leren houden.." antwoordde Lisse net zo dramatisch en met enorme overdreven stem. Waarna ze uitbarstte in giechels. Het was heerlijk om de tijd door te brengen met Aelia. Het was eigenlijk gek om te denken dat ze als kleine meisjes al goede vriendinnen waren geweest en dat ze toen heel lang uit elkaar zijn gegroeid en dat er zoiets stoms als een epidemie moest komen om weer bij elkaar te komen. Maar dan was er in elk geval nog iets goeds uit die ellende gekomen. Het was lastig om ineens een zusje te missen en dat haar moeder hem was gepeerd, had al voor heel wat woede-uitbarstingen gezorgd. Het was iets waar ze nog steeds maar moeilijk over kon praten, maar nu -een jaar later- ging het wel een heel stuk beter met haar.
"Hmn, mijn vader heeft gezinsavond gezegd, dus ik kan het niet maken om weg te blijven. Ik zie je morgen, om te studeren voor Potions?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 15:36

En de giechels werden aangevuld met Aelia's gelach. Dat Lisse met haar zo dramatisch wilde doen over dit soort dingen maakte het voor Aelia allemaal makkelijker om ermee om te leren gaan, en dat had ze soms wel een beetje nodig. "Mam stelde voor dat we in de kassen komen studeren. Ze zei iets over dat ze een nieuw ingredient wilde proberen en dat dat wel aansloot bij Toverdranken?" Niet dat Aelia enig idee had wat Themis in vredesnaam bedoelde, maar in de kassen was het nu rustig, nu iedereen alleen nog maar examens had, en er was altijd thee en lekkers als Themis aan het werk was. Toverdranken was niet bepaald Aelia's sterkste punt, dus dat haar moeder nog wel het een en ander van kruiden, ingredienten, en doseringen wist wat voor haar hard nodig af en toe. Hoewel ze daar ook vaak voor naar Nova ging.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 20:16

Ze glimlachte en knuffelde haar nog eens. "Het is sowieso wel een goed idee, het is lekker rustig in de kassen." Even leek het erop dat ze het hierbij zou laten maar voegde er toen nog aan toe: "Wanneer ga je het je ouders vertellen trouwens? Ik denk dat ze het wel fijn vinden om te weten wat er in je om gaat." Zelfs zij had gemerkt dat de afgelopen dagen anders waren. Het viel heel makkelijk te wijten aan 'druk zijn met examens', maar tegelijk had Lisse ergens het idee dat Edmond en Themis gewoon het soort ouders waren die rustig afwachtten tot hun dochter naar hen kwam.

Ze zwaaide nog even, maar maakte toen dat ze thuis kwam. Ze schoof nog net op tijd aan en kreeg een waarschuwende blik van haar vader. Maar verder was het gezellig. Zoals altijd op gezinsavond. Lisse begreep wel dat dit was om de leegte van haar moeder en Maëlys op te vangen, en dat haar vader het belangrijk vond om er voor elkaar te zijn. Het werkte nog ook. Het waren de avonden dat Arandur het meeste zei, opbloeide door de aandacht en eens niet in zichzelf teruggetrokken was. Aneya droeg haar steentje ook behoorlijk bij en vertelde over haar lessen van Boaz, Collin en Nova en dat baby Avès vreselijk schattig was. Lisse vertelde over haar plannen om morgen te studeren in de kassen en dat ze mogelijk bij de Armell's bleef eten. En dat ze het met Aelia had gehad over samen reizen. Hier keek Amiel wel even van op.
"Ik dacht dat je helemaal voor die positie bij de wachters wilde gaan? Is er iets veranderd?"
Ja, haar hart was gebroken door een klootzak. Maar dat kon ze niet zeggen. "Ik weet het niet, het is een mooie mogelijkheid, maar ik had het er nog met Aelia over. En... nou ja, ik kan mijn hele leven nog werken.. Het leek ons wel tof om samen te reizen."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 21:04

Dat soort ouders waren ze ook, iets dat Themis van Edmond had geleerd. Haar man leek een eindeloos geduld te hebben en dat had haar zeker sinds de epidemie opnieuw en opnieuw dingen doen leren over hoe ze moest omgaan met haar toch bijna volwassen dochter, en de ruim volwassen geadopteerde dochter die ze hadden. Maar Aelia had nog niets gezegd, en ze wilde het eigenlijk ook niet echt. Hoe kon ze haar ouders vertellen dat ze verliefd was op een docent die veel ouder was dan zij? Ook al was Jean meer richting haar leeftijd dan die van haar ouders. Maar had Lisse een punt? Moest ze dit delen? In gedachten verzonken zat ze die avond wat in haar eten te prikken.

Aran keek op bij het gesprek. Samen reizen? Niet bij de wachters? Dat klonk nauwelijks als zijn zus, die zo uitgesproken hierover was geweest de afgelopen jaren. "Waar willen jullie heen dan?" Op familieavonden was de jongen iets sneller om iets te zeggen dan als er anderen bij waren. Zijn toon was echter altijd timide, wat terug getrokken. Het idee dat Lisse, zijn tweelingzus, zou weggaan zonder hem was iets dat hij vreemd en tegelijk ergens eng vond. Waarom wist Aran niet zo goed, maar hij had ergens toch wel gedacht dat ze altijd wel een soort van samen zouden zijn. Ze waren immers een tweeling.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 21:12

Van haar hoefde ze niets te zeggen over Jean, maar meer over dat ze ontdekte dat ze bi was. Lisse kon zich zo wel voorstellen dat Edmond en Themis wilden weten hoe het met haar ging en wat haar bezighield.
Edmond had ook wel door dat Aelia er de laatste tijd niet helemaal bij was. Na het eten gingen zij aan de afwas, zodat Themis even rust had en zich met Rissa kon terugtrekken. "Hé lieverd. Gaat het wel? Je lijkt zo afwezig vandaag... Wat gaat er in dat mooie hoofd van je om?" Hij porde zachtjes met zijn woorden, en zou het accepteren als Aelia er verder geen aandacht aan wilde geven en alles zou ontkennen.

Lisse haalde haar schouders op. "Er is nog niet echt een plan, maar de opa en oma van Aelia hadden haar al uitgenodigd om langs te komen. Italië lijkt me wel tof, en we dachten dat we ook nog wel langs de Torrez-roedel zouden kunnen." Ze nam nog een paar happen en keek even naar haar broer. Die voelde wel aan dat er meer speelde dan ze zei, natuurlijk. Ze deelden een hechte band, al was deze een heel stuk minder sinds hun moeder er vandoor was gevlogen. "Het lijkt me wel tof om andere culturen en clans te ontdekken, maar ik weet het nog niet zo goed. Zou jij niet willen reizen, dan?"
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 21:33

Aelia keek op van het bord dat ze stond af te drogen en maalde even over haar woorden. "Heb.. heb jij ooit getwijfeld of je op mam zou vallen? Nou ja.. Niet op mam, maar op.. op vrouwen?" Oftewel, had haar vader ooit getwijfeld aan zijn seksualiteit? Dat hij op haar moeder viel was nooit iets van twijfel geweest. Aelia kende het verhaal goed, hoe ze op slag verliefd waren geweest, iets dat eigenlijk alleen bij mates voorkwam. Dat haar vader een mate had die geen wolf was uitzonderlijk, maar zelfs Aelia vond het bij hem passen, en ze had het dan ook leuk gevonden om te zien hoe verliefd haar ouders naar elkaar hadden gekeken juist tijdens Saturnalia. Juist tijdens het moment dat haar moeder onmogelijk meer Duivel had kunnen zijn.

Aran haalde zijn schouders op. "Niet echt," zei hij. "Ik kan lezen over de andere clans, daarvoor hoef ik ze niet te ontmoeten. En wat als er iets gebeurd onderweg? Aelia en jij kunnen allemaal soorten gevaar tegenkomen." Natuurlijk zag Aran het gevaar, en niet het avontuur. Hij was altijd al voorzichtig geweest, maar sinds het vertrek van Mel was dat nog erger geworden. Soms ging hij met klasgenoten naar een dorp in de buurt, maar dat was het eigenlijk wel. Die voorzichtige levensstijl paste ook bij Amberly, die altijd beschermd (haast afgeschermd) was opgevoed.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 22:06

Hij keek wat verbaasd naar zijn dochter. Waar kwam dit ineens vandaan? Was ze zo erg bezig met haar seksualiteit en had ze het daar met niemand over? Hij had wel gemerkt dat ze wat met Gaviro had gehad op hun vakantie, maar hij wist niet hoe ver dat was gegaan -en eerlijk gezegd ging hem dat ook niet aan. Hij dacht even na, maar besloot toen dat hij in goed vertrouwen dit wel kon delen. Ze was volwassen genoeg om er goed mee om te gaan tenslotte. "Nee, ik niet. Voor mij was het altijd duidelijk dat ik alleen wat voor vrouwen voelde op die manier." Hij gaf haar het volgende bord aan. "Maar ik weet dat Mano biseksueel is en hij heeft heel wat rondgedate voor hij bij Avyanna terecht kwam." Waarop hij knipoogde naar Aelia. "Al moet je dat maar niet verder vertellen, want ik denk niet dat Avy daar goed mee om zou kunnen gaan." Edmond zweeg een poosje en voelde zich toch wel vereerd dat ze hiermee bij hem kwam. Hij had gedacht dat het makkelijker zou zijn om dit soort dingen met Themis te bespreken. "Vanwaar de vraag, lieverd?"


"Serieus? Bij de goden, Aran, je kunt een week tussen Gargoyles leven echt niet vergelijken met wat je kunt lezen." Ze waren nog verder uit elkaar gegroeid dan ze had gedacht en zijn schrikachtige houding begon haar steeds meer te irriteren. "Misschien is het juist wel goed om iets mee te maken. Helemaal voor jou. Je kunt je leven niet leiden met je neus in de boeken. Dan gaat alles aan je voorbij. Voor je het weet zit je alleen nog maar in je huis en kom je helemaal nergens. Net als mam op het laatst! Zeg nou niet dat je haar er zo geweldig goed uit vond zien, voor ze ons in de steek liet!" Hun moeder was altijd al terughoudend geweest over naar buiten treden, maar na het sterven van Maëlys was ze een lege huls geworden en had ze hele dagen in bed gelegen en kwam er geen boe of bah meer uit. Ze had Aneya niet meer losgelaten tenzij ze haar loswurmden van haar.

"Lisse!" Amiel sprak haar streng toe. "Ik wil niet dat je zo praat."
Verslagen haalde ze haar schouders op. "Wat? Het is waar..."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 22:15

Oom Mano was ook biseksueel? Verbijsterd stond Aelia even naar haar vader te kijken. En hij had rond gedate? Waarom wist ze dat niet? Had ze hiermee naar hem kunnen gaan? Hoewel... Dat was misschien nog gemener tegenover haar ouders, die haar altijd steunden en hielpen met wat haar ook dwarszat. Aelia legde het bord weg en pakte de volgende. "Ik eh... ik denk.. ik denk dat ik ook biseksueel ben," zei ze uiteindelijk zacht. Ze was niet echt bang voor de reactie die hierop zou komen, ze vermoedde heus wel dat het geaccepteerd werd. Maar het hardop zeggen was nog een dingetje voor haar.

Aran was stilgevallen, zeker bij de laatste verwijten. Met zijn blik naar de tafel gericht prikte hij wat in zijn eten. Aan tafel werd elk gesprek over hun moeder angstvallig vermeden, als een soort onuitgesproken regel, en nu verweet Lisse hem dat hij op haar leek. Dat was eigenlijk altijd zo geweest en Aran was daar altijd blij mee geweest, tot hun moeder er vandoor was gegaan en hij nu vreesde dat hij misschien wel te veel zoals zij was. Hij was niet avontuurlijk of sportief als Lisse, en de rest van de wereld trok hem niet aan zoals het bij haar deed. "Ik ga heus wel ergens heen," zei hij dan ook zacht. "Alleen vind ik het ook prima hier. En ik hoef niet zo nodig elke avond te verdwijnen met wie weet wie." Dat laatste kwam er vijandiger uit dan normaal was voor de jongen. Ja, ook hij had het heus wel gemerkt dat Lisse verdween en hij kon ook wel bedenken dat ze met iemand aanrommelde, ook al wist hij gelukkig niet met wie.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor Ravief » 19 Jun 2018, 22:33

Waarop Edmond natuurlijk zijn spullen weglegde en zijn handen afveegde aan zijn broek. Zachtjes trok hij zijn oudste tegen zich aan en drukte een kus op haar kruin. "Dat is helemaal oké lieverd." Maar daarna keek hij haar aan en zijn lichtbruine ogen namen haar een tikje bezorgd op. "Ik krijg een beetje het idee dat je hier nog niet zolang achter bent.. Ik hoop dat je hier niet alleen doorheen gaat. Ik snap wel dat je sommige dingen alleen moet doen en dat je het over seksualiteit makkelijker hebt met iemand anders dan je ouders, maar je moeder en ik staan altijd voor je klaar, Aelia. Het is goed als je het niet met ons erover wilt hebben, maar ga niet alleen zitten worstelen met wat dan ook, oké?" Hij glimlachte warm naar haar en knuffelde haar nog eens.


Amiel besloot in te grijpen en legde een hand op zowel Aran's schouder, als op Lisse's hand. "Lisse, dat was niet netjes en ik wil niet hebben dat je zo spreekt. Aran, er is niets mis met op je moeder lijken. Ze is een geweldig persoon en ik zie heel veel moois van haar in jou en ook in jou, Lisse." Hij kneep zachtjes in Aran's schouder. "Jullie ontwikkelen je gewoon als andere personen. Jij wilt graag ontdekken en eropuit, Lisse, maar dat maakt Arandur niet minder omdat hij die behoefte niet heeft. Is dat duidelijk?"
Er werd gemompeld dat het duidelijk was, al kregen ze dan als straf dat ze samen moesten afwassen en het uit moesten praten. Amiel trok zich terug met Aneya tot het bedtijd voor haar was.

Het opvliegende uitvallen had Lisse in elk geval van haar vader en toen ze alleen nog met haar tweelingbroer in de kamer was, wist ze zich even geen raad met zichzelf. Maar ze besloot toen maar om een beetje wat van zichzelf te delen, zoals ze 'vroeger' zo goed konden. "Je hoeft je niet meer druk te maken over dat ik weg ben 's avonds.. Ik zag hem met een ander," gaf ze stuurs aan.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Belevenissen van Destan en Aya

Berichtdoor varden » 19 Jun 2018, 22:40

Ze knuffelde haar vader dankbaar en stevig terug. "Weet ik pap," zei ze, met haar gezicht in zijn shirt verstopt. "Ik heb het er met Lisse over, en die zei dat ik er heus wel met jullie over kon praten. En dat weet ik ook wel. Maar het is allemaal zo... verwarrend. Ik weet het gewoon allemaal niet zo goed." Elke dag vroeg ze zich nog wel af of ze niet misschien echt lesbisch was, of toch gewoon hetero. Het was een grote bende in haar hoofd. En dan zag ze Jean, haar docent, en dan werd alles weer stil. Om weer als een tornado rond te razen als de vrouw weer weg was.


Even bleef Aran stil, maar toen knikte hij. "Eikel," zei hij zacht. "Wie was het?" Maar meteen schudde hij zijn hoofd. "Nee, laat maar, ik hoef het niet te weten. Bah!" Waarop hij een beetje grijnsde. Aran was in sommige dingen wat minder snel opgegroeid dan Lisse, misschien omdat hij een jongen was of omdat hij op zijn moeder leek. Wat het ook was, Aran was Aran. "Eigenlijk dacht ik een tijdje dat je misschien iets met Aelia had." En hij zei het een stuk serieuzer dan Marten had gedaan. Aran was stil, maar hij zag en observeerde veel.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten