Taloc&Gaëlla

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39
Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 15 Apr 2018, 21:06

Zacht maar tevreden gesis klonk en een paar slangen lieten hun tongetjes tevoorschijn flitsen terwijl ze leken te genieten van Gaëlla's vingers over hun schubben. Lichtelijk betrapt glimlachte Taloc naar haar terwijl hij zacht een kus op Gaëlla's hand drukte. Maar daarna keek hij naar haar terwijl ze zich opkrulde en haar ogen sloot. Dat ze de halve deken onbewust stal zou normaal een reden zijn geweest voor geplaag en een stoeipartij, en vaak genoeg waren ze vanuit daar geëindigd in een tedere vrijpartij. Maar dat was heel ver weg, dus trok Taloc alleen de deken iets meer zijn kant op zodat hij het niet koud kreeg en bleef hij lang naar haar liggen kijken. Of hij onbewust probeerde te waken over haar wist hij niet, maar hij was afgepeigerd na vandaag dus zakten ook zijn ogen uiteindelijk dicht. De dromen die hij had waren onrustig, gingen over zijn vader, over de stam, er waren vlammen, de stem van Razul Raèll galmde in zijn oren gevolgd door een gil van Gaëlla. Met een schok zat Taloc overeind in bed, verwilderd om zich heen starend. Waar was hij? Waar was Gaëlla? Die gil... was die.. was die echt geweest, een droom, wat...?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2018, 21:25

Hij was niet de enige die afgepeigerd was. Gaëlla had voor een keer geen enkele moeite met in slaap vallen. Waar ze echter had gehoopt dat de gebeurtenissen van vandaag ervoor zouden zorgen dat ze verder niet zou dromen, was dat natuurlijk niet meer dan het was: hoop. De realiteit was een stuk bitterder.

Ze beleefde weer haar gevangenneming. Hoe ze probeerde hogerop te komen en de commandant die van geen ophouden wist. Hoe ze over de grond rolde om de zware meppen van zijn zwaard te ontwijken en wanhopig zocht naar haar eigen zwaard om weer een tegenaanval te doen. Hoe ze even een pauze kreeg door haar magie te gebruiken, maar daarna de allesoverheersende pijn doordat er een slang werd afgehakt...

De gil die Taloc 'hoorde' was niet echt, maar Gaëlla was aan het worstelen met haar deken. Het zweet stond haar op het voorhoofd en ze draaide onrustig heen en weer. "Nee... nee.." haar ademhaling was paniekerig, maar ze werd niet wakker. In haar droom ging haar aanvaller verder en rukte haar kleren van haar lijf of scheurde ze kapot zodat hij toegang had tot.. Er ging een snik door haar lichaam en met een schok vloog ze overeind. Het enige wat ze hoorde was het gepiep van haar adem en het duurde een hele tijd voordat ze doorhad dat het een droom was.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 16 Apr 2018, 22:05

De snik die hij hoorde, die wel echt over Gaëlla's lippen kwam, bracht hem weer terug naar de realiteit en zacht greep hij haar schouders vast, dwong haar hem aan te kijken. Een doordringende blik in zijn ene werkende oog boorde zich in die van haar. "Gaëlla, Gaëlla, lieverd, rustig ademhalen. Je bent thuis, je bent veilig." Eigenlijk wilde hij water voor haar halen maar tegelijk wilde Taloc haar niet loslaten, hij had beloofd haar te laten weten dat ze hier veilig was. "Het was een nachtmerrie. Je bent thuis, je bent bij mij." Ondanks dat hij haar schouders vasthield, hield Taloc verder enige afstand tussen hen. Als ze wilde kon ze tegen zijn borst bescherming zoeken, maar hij zou haar daar niet tegenaan houden om te voorkomen dat ze zich gevangen voelde. "Niemand zal je hier kwaad doen." En daarmee waren zijn rustgevende teksten een beetje op. Haar gil galmde nog in zijn oren. Droom of niet, het had zo echt geklonken... Ook Taloc's hart ging tekeer, nog razend van de adrenaline die hem eerder zo plotseling had gewekt. Maar meer dan dat waren er de zorgen om zijn vrouw en dus bleef hij haar aankijken, tot hij zeker wist dat ze in orde was.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 18 Apr 2018, 12:39

Het was maar goed dat hij haar stevig vasthield en dat haar slangen hem herkenden en niets aan zouden doen, anders hadden ze een probleem gehad. Ze worstelde een poosje tegen zijn grip, maar uiteindelijk bereikte zijn stem haar echt en dat hij haar naam een paar keer herhaalde, dat deed het hem. Gaëlla snikte en leunde doodop met haar hoofd tegen zijn arm. "Ik kan nog steeds.." ze schudde haar hoofd en moest duidelijk even kalmeren voor ze kon praten. Alsnog waren haar zinnen onderbroken en moest ze af en toe snuffen of gewoon een paar keer slikken voor ze een woord over haar lippen kreeg. "Ik voel nog steeds de druk van.. van hem op.. op me.." Onbewust wreef ze over haar polsen, die gebonden waren geweest en waar ze op had gelegen toen. Het was een wonder dat ze niet waren gebroken door de ruwe behandeling, maar de kneuzing was ook heftig genoeg geweest om er af en toe nog pijn aan te hebben. "Ik voel me zo.. zo vies.. zo ontzettend vies.."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 18 Apr 2018, 13:23

Pas toen ze begon te praten trok Taloc haar echt tegen zich aan, stevig in zijn armen en tegen zijn borst. Zacht streek hij over haar rug. "Het spijt me zo lieverd," zei hij zacht. Hij wilde niet zeggen dat ze zo niet moest denken, dat het wel allemaal goed kwam, of dat haar niets meer zou gebeuren. Hij wist dat de herinneringen net zo verschrikkelijk konden zijn als het moment zelf en hij wilde geen loze woorden spreken die haar pijn of verdriet als minder zouden laten klinken. Want ze had alle recht om boos, verdrietig, of wat dan ook te zijn. "Gaëlla, wat kan ik voor je doen om dit gevoel minder te maken? Zeg het me, en het zal gebeuren." Met een vastberaden, maar vooral ook bezorgde blik keek hij naar haar.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 24 Apr 2018, 20:29

Vermoeid leunde ze tegen hem aan en kroop zelfs nog een beetje meer bij hem weg. Ze wist het niet meer. Het was een gevoel en ondanks dat ze zich vaak genoeg had gewassen, bleef het gevoel hangen. Of meer.. het gevoel kwam soms terug in alle heftigheid alsof het net was gebeurd. "Ik weet het niet. Ik wou dat ik het wist.." Wat hulpeloos haalde ze haar schouders op. "Laten we.. laten we het er niet over hebben vanavond. Misschien kunnen we gewoon een beetje kletsen en herinneringen ophalen?" Nu keek Gaëlla hem pas weer even aan. Misschien konden ze het over Eldon hebben en de gevechten tussen hem en Sevas? Of over alle fijne dingen die ze samen hadden meegemaakt? Net zolang tot ze beiden weer kalm genoeg waren om te slapen. Dan zouden ze daarna wel weer zien en konden ze dan kijken hoe het verder moest.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 15 Mei 2018, 13:36

Wat star, maar met een vastberaden blik in zijn ogen knikte Taloc. Even ging hij iets verzitten, waardoor Gaella op zijn schoot eindigde, en hij met zijn rug tegen het hoofd van het bed. Zo konden ze beiden een beetje ontspannen zitten terwijl ze praatten.
Toch bleef het nog een hele lange tijd stil. Taloc moest eerst de nachtmerrie een plek geven, zijn slangen waren nog altijd hyperalert en zijn lichaam gespannen, voor hij Eldon weer boven kon halen. Maar toen dat lukte kwam er een heel licht glimlachje om zijn lippen terwijl hij door de ramen naar de sterrenhemel boven hun huis keek. "Weet je nog toen ik net op Eldon aankwam? Drie maanden te laat en vreselijk arrogant. Man, wat had jij een hekel aan dat ik je kuikentje noemde." Cyra had Gaella toen zitten plagen, dat Taloc naar hen zat te kijken, en naar haar slangen. Gaella had ontkend dat er ooit iets tussen hen zou gaan spelen, wat niet vreemd was door hoe Taloc zich had gedragen in die tijd.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 25 Mei 2018, 20:41

Ze begon te lachen en herinnerde het zich maar al te goed. Haar zilveren ogen met paarse vlekjes lichtten helemaal op. "Was dat niet in de bibliotheek? Of nee, bij het ontbijt geloof ik. Je was echt niet uit te staan!" Gaëlla sloeg hem zachtjes, plagend, op zijn arm en leunde toen weer tegen hem aan. "Ik weet nog dat ik tegen Cyra zei dat ik nooit van mijn leven wat met je zou beginnen, ook al was je de laatste Gorgoon op de wereld." Ze keek naar hem op vanuit haar fijne plekje tegen zijn schouder. "Ik ben blij dat het allemaal anders is gelopen. En vooral ook dat je anders bent dan je met je grote bek liet voorkomen," plaagde ze.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor varden » 25 Mei 2018, 21:10

Een vrolijke lach kwam zowaar uit Taloc's keel. "Weet je dat ik bloednerveus was toen ik daar aan kwam? Ik wilde helemaal niet gaan, was als de dood dat ik totaal uit de toon zou vallen. Wat zou er gebeuren als mijn slangen iemand beten, of als ik niemand zou vinden die net zo hield van trainen als ik? En toen zag ik jou zitten, op die eerste dag daar. Met prachtige slangen en helemaal ontspannen pratend met een vampier. Toen dacht ik voor het eerst dat het wel goed zou komen." Dat de latere echtgenoot van diezelfde vampier zijn beste vriend zou worden, dat had Taloc toen nog niet kunnen voorzien. Zacht streek hij over één van Gaëlla's slangen, die op Eldon nooit iemand hadden gebeten behalve hem. En ook daar waren die vampieren wel erg handig bij geweest. Zacht grinnikte hij naar haar. "Ik vond het zo leuk om je te plagen, ook op dat dak. Toen we truth or dare speelden." Dat was een vreemde avond geweest, maar wel een hele leuke.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Taloc&Gaëlla

Berichtdoor Ravief » 25 Mei 2018, 21:34

"Volgens mij was iedereen doodnerveus. Maar ik kende al wat anderen van het vorige jaar natuurlijk en dat hielp wel. Al zijn Cyra en ik niet altijd bevriend geweest." Ze had het haar een poos niet kunnen vergeven dat ze een vriendin had gebeten en haar shit had verloren. "Maar ik was mijn eerste jaar ook nerveus en het duurde eeuwen voor ik vrienden maakte. En voor ik überhaupt gewend was aan de tijden en het klimaat." Van Nieuw-Zeeland naar Liechtenstein verhuizen was nogal een dingetje geweest. Bovendien had ze haar vader vreselijk gemist, net als haar zusje. Gek genoeg was haar band met haar moeder was heel sterk geworden na alle shit die Taloc en haar als echtgenoten had verbonden.
Ze grinnikte weer en porde hem nu een stuk gemener tussen de ribben. "Mij plagen? Je was veel drukker met het voor elkaar krijgen dat Von je zou zoenen, of hopen op een trio met haar en Cyra."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten