Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28
Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 16 Apr 2017, 19:40

"Zoiets." Ze glimlachte. "Voor mijn familie en vrienden is het nogal een reis en daarom stellen we het huis open voor iedereen die wil blijven slapen. Ik weet dat mijn ouders, zusje en broertje ongeveer twee weken van te voren komen. Het leek me fijn om die tijd zoveel mogelijk te besteden met mijn vrienden nu ze er zijn. Tenslotte zullen we daarna niet snel de kans krijgen om heen en weer te reizen." Iedereen had tenslotte zijn verplichtingen en Lea zou na de bruiloft wel eventjes vrijaf krijgen -dat was immers gewoonte- maar daarna waren er gewoon weer lessen en vergaderingen. Nu kon ze het huishouden nog aan haar oma overlaten, maar zodra haar lessen gedaan waren, moest ze ook dat leren en langzaam overnemen.

Qua feestje stond er niet echt iets gepland. "Ik wil ze natuurlijk Wenen laten zien en veel praten. Gewoon als meiden onder elkaar." Er zou heus wel een fles wijn of twee of meer, of andere dranken, bij te pas komen, maar dat zou Lea wel zien wanneer het zover was.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 27 Apr 2017, 17:02

Maar Anne glimlachte lichtelijk vermaakt bij het antwoord. "Gebruik die tijd meisje. Er is niets mis met een leuke avond met vriendinnen voordat je een hele dag lange ceremonies en veel werk in gaat." Anne had ook een dergelijke avond gehad, waarin ze zich niet had misdragen gezien het zich had voltrokken in de hogere kringen van de Weense gemeenschap, maar Anne was er in ieder geval van wakker geworden met haar eerste en ergste kater ooit. Dus haar ogen vertoonden licht plezier en vermaak. "Mocht er iets moeten worden geregeld voor jou en je gasten, dan hoor ik graag of ik kan helpen. Ik zal je ouders in ieder geval hier te eten uitnodigen, zodat jullie meiden een eigen avond hebben."
Rustig nam Anne een slok van haar thee, haar houding was ontspannen, maar haar blik scherp en haast oplettend. Natuurlijk was dit niet alleen maar 'gewoon gezellig' en een verdere kennismaking met Lea. Anne du Tomás wilde ook weten wat voor vlees ze in de kuip haalde, wat er bij haar familie zou binnentreden. Zeker omdat Lea niet was opgegroeid in Wenen, ze was het enige meisje dat Anne niet als klein kind al op bezoek had zien komen. De vrouw was absoluut niet tegen het op handen zijnde huwelijk, ze was er zelfs heel blij mee, maar tegelijk vroeg ze zich af wat het in de toekomst zou betekenen voor de familie du Tomás. Zou Lea zich settlen in een rol als getrouwde huisvrouw? Of zou zij juist de leidende factor in het huwelijk worden? Wat zou dat voor de zaak beteken, voor haar zoon, en voor mogelijk nageslacht? Anne du Tomás was zelf niet zover gekomen in het leven, was niet getrouwd met een man uit een hogere sociale rang, om nu niet nauwgezet de ontwikkelingen in haar familie te volgen.

Rustig zette ze haar thee weg en keek Lea nog altijd met een glimlach aan. "Lea, ik ben nieuwsgierig. Mattias wil het hier nog niet over hebben, maar hoe zit het met het idee voor een gezin bij jullie twee?" Hadden ze het daar al over gehad? Of hadden ze misschien al...? Anne zou dat nooit openlijk uitspreken, ze vermoedde van niet, maar tegelijk wist ze het niet zeker. Zou Lea snel aan kinderen willen?

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 02 Jun 2017, 08:42

Lea moest stiekem een beetje giechelen. Het was ontzettend aardig van mevrouw Du Tomás om haar ouders uit te nodigen bij hen thuis, maar ze maakte zich absoluut geen zorgen om hen. Haar ouders lieten haar behoorlijk vrij en hoewel ze allebei wel bezorgd konden zijn, wist Lea heel goed dat dat alleen maar uit liefde voortkwam.
Glimlachend en beleefd nam ze het aanbod in elk geval aan en kletste wat met Frida over wanneer het meisje langs zou komen. Ze kreeg het idee dat haar vriendin snakte naar een andere omgeving en bij haar ouders weg wilde glippen. Misschien zou ze dan binnenkort toch haar vertrouwen winnen en te horen krijgen op wie Frida een oogje had.

Het nieuwe onderwerp maakte haar echter wat nerveus. Lea wilde nog helemaal niet denken aan seks met Mattias, al was ze heel opgelucht dat de aantrekkingskracht tussen hen er zeker wel zat. "We hebben het er nog niet veel over gehad. We willen eerst graag onze studies afronden en samen kijken hoe het leven samen gaat, voor we het over kinderen gaan hebben." Mattias had gezegd wel kinderen te willen, en dat wilde zij ook wel. Maar nu nog niet. Lea had het idee dat ze zelf maar net kind af was en dan zelf al voor een ukkie verantwoording dragen.. nee, dat leek haar geen goed idee.

Eenmaal thuis was de blonde vrouw aardig uitgeput. Op zulke bezoeken had ze altijd het idee dat ze heel alert moest zijn en moest oppassen niets verkeerds te zeggen. Ze kroop dan ook al snel in bed.
De dagen vlogen voorbij en voor Lea het wist was haar jurk er en ging ze die passen. Wat bevreemd staarde ze naar zichzelf in de witte jurk. Het ding was fantastisch mooi, dat moest ze toegeven. Toch kreeg ze het er tegelijk een beetje benauwd van. Zou het huwelijk met Mattias echt wel goed gaan? Was dit het beste wat ze kon doen? Zou hij haar echt niet dwingen richting dingen waar ze niet klaar voor was?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 03 Jun 2017, 23:21

Mattias zou in ieder geval zijn best doen altijd rekening te houden met Lea's grenzen, en wensen, ook in dit huwelijk. Hoewel hij het wel een keertje over hun eerste nachten samen zou willen hebben, al was het maar zodat hij wist of Lea het zou accepteren als ze zelfs maar in hetzelfde bed zouden slapen. Toch was dat een onderwerp dat nauwelijks aan bod kwam. Als hij het al opbracht, stuurde Lea er altijd in hoog tempo weer van weg. Dat het haar nerveus maakte, was daardoor niet te missen, en dat zorgde bij Mattias zelf niet voor minder zenuwen. Ook hij was nog maagd, en redelijk nerveus dat hij er niets van zou bakken. Nerveus dat hij haar teleur zou stellen of, nog erger, misschien per ongeluk pijn zou doen. Hoewel hij zichzelf dan stilletjes herinnerde dat ze een weerwolf was. De kans zou eerder zijn dat zij hem pijn zou doen, door hem een dreun te verkopen als hij te ver of te snel ging.

Seff had weer een lange brief geschreven. Dit keer met wat klein cadeautje erbij bestaande uit een paar prachtige witte zijden lappen uit Japan. Hij had geen idee wat Lea op het punt stond om te doen, de witte zijde was puur toevallig geweest. Hij had gewoon aan haar en aan zijn moeder moeten denken toen hij de stof had gezien en wat aan had kunnen schaffen om op te sturen. Maar in zijn brief wenste hij haar zeker wel succes, want hij wist wel dat ze ergens binnenkort zou gaan trouwen. Hij grapte half dat als Mattias zijn mooie woorden niet waar zou maken, Seff maar weer eens richting huis moest komen om de jongen een boom in te jagen.
Het was Nozomi die als enige zag hoe zenuwen zich bezit begonnen te maken van de jonge vrouw en ze glimlachte vanaf de bank waar ze op zat terwijl Lea zichzelf in de jurk bekeek. "Je ziet er prachtig uit lieverd. Ik denk niet dat Mattias nog kan nadenken als hij je zo ziet," plaagde de oude dame zowaar.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 03 Jun 2017, 23:30

Nogal bleekjes glimlachte ze terug naar haar oma en hield zich bezig met het kijken hoe de naaister de jurk afspelde en zorgde dat het geheel haar nog beter zou passen. Als ze leefden in een tijd van mobieltjes had ze zeker een foto gemaakt en hem naar huis gestuurd en ook waarschijnlijk in paniek met haar ouders gebeld. Deed ze hier echt goed aan? En waarom werd ze hier zo nerveus van, als ze hier al zo lang over na had kunnen denken en ze al zoveel plannen hadden besproken?

Een dikke week later kwam ze voor de laatste pasafspraak en nu was Lea er iets meer aan gewend, maar alsnog kreeg ze er wel wat de bibbers van. Ze zou gaan trouwen.
Over haar zenuwen schreef ze niets naar Seff, ze wist wel hoe hij erover dacht en wilde dat niet aanmoedigen. Maar ze hadden wel weer op een normalere basis contact en dat was fijn. De dagen vlogen voorbij nu de bruiloft dichterbij kwam. Het hele huis werd van onder tot boven gepoetst tot het glom want hier zou tussen de middag een uitgebreide lunch zijn voor de vele gasten, voor ze naar de kerk zouden gaan en zouden trouwen. Het feest na de kerk was bij familie Du Tomás thuis.
Lea was blij om haar familie weer te zien, ook al probeerde ze haar zenuwen zelfs voor haar vader te verbergen en had ze wel wat gesprekjes met haar moeder over seks. Dit keer zelfs op haar initiatief, ook al luisterde ze met rode kaken en wilde ze het er nog niet uitgebreid over hebben.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 04 Jun 2017, 14:56

Mano merkte wel dat Lea nerveus was, ook haar wolf was onrustig, maar hij vroeg nergens naar en dolde gewoon met haar en probeerde haar een beetje af te leiden. Zo vertelde hij, in de paar zeldzame momenten dat het gezin even alleen was, wel eens verhalen over hoe Avyanna en hij elkaar hadden leren kennen, hoe ze naar elkaar toegegroeid waren, hoe hun huwelijk ging. Rosa trok bij dat soort verhalen meestal alleen maar een gezicht, waar Nadiya haar dan vrolijk mee plaagde, maar Mano wist dat Lea die verhalen altijd leuk had gevonden om te horen. Hun ouders waren immers na alle jaren, na alles wat ze samen hadden doorgemaakt onverminderd dol op elkaar.

Nadiya had bij aankomst in het grote huis, haar ogen uitgekeken. Hoewel ze zelf was opgegroeid als een soort prinses, een toekomstig leider van haar stam, was Madagascar en diens cultuur in niets te vergelijken met Wenen en de hogere kringen daar. Voor de eerste keer in haar leven, voelde de Sirene zich 'underdressed' met haar gewone kleren en bovendien werd ze nagestaard vanwege haar donkere huid. Het was iets dat haar zowaar iets onrustig maakte, wat zich soms uitte in ongecontroleerde muziek waar vooral Mano's wolf heel erg kriebelig van werd.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 04 Jun 2017, 15:22

Lea deed haar best het meisje op te vangen. Hoewel normaal Rosa erg gericht was op haar vriendin, had haar zusje het te druk met mensen shockeren en proberen om te gaan met het leven in deze stijl.
Lea was erg gesteld op Nadiya geraakt in de tijd dat ze op Eldon was gepest en de Sirene voor haar was opgekomen. Het voelde als een half leven geleden, maar desalniettemin stond ze bij haar in het krijt en wilde ze de beste vriendin zijn voor het meisje als ze kon. Toen Rosa weghuppelde om te kijken hoe het in de kassen ging, nam Lea haar apart.
"Gaat het?" Haar blauwe ogen namen het donkere meisje vriendelijk op en ze glimlachte zacht naar haar. Om haar vriendin denken, hielp haar overigens ook het beste om niet te denken aan het huwelijk en de eerste nacht samen.
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 04 Jun 2017, 15:43

Nadiya keek op van het boek dat ze had zitten lezen, en glimlachte half naar Lea. Waarna ze haar schouders ophaalde. "Ja, het gaat wel," zei ze, op de rustige toon die de jonge vrouw eigenlijk altijd had. Het was vreemd om in een wereld rond te lopen waar zij zo duidelijk niet thuis hoorde, niet aan gewend was, en dat terwijl Rosa het heerlijk leek te vinden hier. Hoewel die zich altijd wel op haar gemak voelde op plekken waar ze mensen op stang kon jagen. Nadiya sloeg haar boek dicht en streek even haar lange zwarte haar naar achter. "Het is hier gewoon... anders dan ik gewend ben. En volgens mij zijn ze hier ook niet zo gewend aan... nou ja, aan mijn huidskleur." Ze was nogal een curiositeit, en wilde er niet aan denken hoe anderen zoals zij hier normaal zouden leven. Dus veranderde ze het onderwerp voor haar gedachten die kant op zouden gaan. "Wat zijn je plannen voor morgenavond trouwens? Want ik moet volgens mij proberen Rosa een beetje in te tomen." Rosa had nogal wilde ideeën, maar Mano maakte zich daar allemaal een stuk minder zorgen over sinds Nadiya er was om de jongste dochter een beetje in te tomen.

Gebruikersavatar
Ravief
Site Admin
Berichten:2802
Lid geworden op:28 Jun 2015, 14:28

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor Ravief » 04 Jun 2017, 15:48

Lea glimlachte warm naar haar en pakte even haar hand en kneep erin. "Ze zijn nogal opgesloten in hun eigen blanke, rijke wereldje." Ze rolde met haar ogen en leidde Nadiya wat af door wat verhalen te vertellen over hoe de rijke adel naar haar had gekeken toen ze hier net wat gekomen. Ook om aan te geven dat het meisje zich er niets van aan moest trekken en het vanzelf over zou gaan.
"Frida komt vanavond en ik wilde voor vanavond het gewoon gezellig maken. Kampvuurtje buiten, net zoals we wel eens op Eldon deden. Voor morgen komen er nog twee meiden en willen Frida en ik jullie de mooiste delen van Wenen laten zien en het vooral gewoon leuk hebben met z'n allen." Er was een leuke club waar ze hadden gereserveerd voor lunch, niet zo formeel als de rest van Wenen kon zijn en voor 's avonds... waarschijnlijk werd het dansen en drinken en kletsen. Ze grijnsde en rolde haar ogen. "Rosa wil altijd iedereen iets te graag dronken zien, heb ik het idee."
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Gebruikersavatar
varden
Berichten:2551
Lid geworden op:27 Jun 2015, 19:39

Re: Lea, Rosa en Seff 18+ !!

Berichtdoor varden » 04 Jun 2017, 15:54

Daar moest Nadiya zowaar iets om lachen, wat voor de eerste keer echt was sinds ze hier was. Ze was nogal op haar hoede de laatste dagen. "Als je een jurk te leen hebt voor me morgenavond, zorg ik wel dat ze te afgeleid is om iedereen dronken te voeren." Een plagende knipoog volgde. Nadiya was heel blij dat Lea zo makkelijk had weten te accepteren dat de Sirene een (hele gezonde) relatie had met diens zusje. Ook als Avy er in het begin een beetje moeite mee had gehad, maar ook die was uiteindelijk helemaal bijgedraaid. "Maar het klinkt heerlijk. Ik denk dat ik Rosa wel een paar keer hierheen meesleep, om langs te komen als je getrouwd bent." Tegen die tijd waren zij ook ongeveer klaar met Eldon, en Nadiya wist niet zo goed wat ze erna wilde. In ieder geval eens rondreizen zonder ouderlijk toezicht!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten